Dodaj do ulubionych

Propozycje dla PKM Gliwice

IP: *.gliwice.sdi.tpnet.pl 18.02.02, 19:51
Nawiązując do tematu forum "Autobusowa wojna! Czyli PKM Gliwice vrs. PKM Bytom"
proponuję nie oglądając na KZK przeprowadzić totalną reformę tras i biletów
podobnych do jak niedawno w Łodzi.

Ograniczyć liczbę linii na głównych trasach, w zamian zwiększenie ilości
taborów i częstotliwości na każdej głównej trasie np. co 10 minut. A na ulicy
Chorzowskiej trzeba koniecznie przekazać główny ciężar przewozu tramwajowi
(jeśli zajezdnia tramwajowa jest zainteresowana współpracą z PKM Gliwice).
Pozostają tam tylko linie pośpieszne do Katowic i Bytomia. A przy okazji tych
reform także przeprowadzić zmiany w biletach, proponuję żeby to były bilety
czasowe zamiast strefowych tak jak w Łodzi (10, 30, 60 i 120 minut oraz 24
godzin). Takie rozwiązanie w porównaniu z naszymi można wielokrotnie przesiadać
z autobusów i tramwajów. Przecież wszystkie kasowniki w autobusach i tramwajach
w naszym mieście są przystosowane do biletów czasowych. Ale... Jeszcze do
robienia jest węzeł na Placu Piastów, obecnie nie nadawałoby do dobrej obsługi
pasażerów, za daleko do przesiadania, np. z ulicy Piwnej na Dworcową itd.
Trzeba budować porządny dworzec np. naprzeciwko dworca kolejowego po drugie
stronie torów oczywiście po budowie tunelu dla pieszych pod torami.

Jeśli kierownictwo gliwickiej PKM chce konkurować z PKM Bytom, proponuję
konkurencyjną linię 57 - następującą trasą taką samą jak obecnie linia 57 tylko
że, miałby atrakcyjną trasę z Brzezinki (w przyszłości może z Kleszczowa) ulicą
Kozielską, ul. Żabińskiego, ul. Łabędzką (k. Tesco - przecież tam są dużo
ludzi) i dalej jak obecnie 57 i w końcu na ulicy Tarnogórskiej skręciłby w
kierunku Żerniki Osiedle. Kursowałoby np. co 15 minut.

Chciałbym dowiedzieć jak długo jest podpisana umowa z PKM Bytom na sporne linie
57, 257, 80 i 288?

Co Państwo mają na te moje propozycje? Czy są jakieś uwagi? Dziękuję za Państwa
opinie.
Obserwuj wątek
    • Gość: Pieczu Re: Propozycje dla PKM Gliwice IP: *.milnet.silesianet.pl 19.02.02, 01:05
      Gość portalu: Greg napisał(a):

      > Nawiązując do tematu forum "Autobusowa wojna! Czyli PKM Gliwice vrs. PKM Bytom"
      >
      > proponuję nie oglądając na KZK przeprowadzić totalną reformę tras i biletów
      > podobnych do jak niedawno w Łodzi.

      Problem w tym ze i KZK GOP i PKM maja tych samych udzialowcow. A wiec wszelkie
      zmiany wiazalyby sie z wycofaniem sie z KZKGOP gminy Gliwice(ze o
      Zabrzu,Knurowie, Gieraltowicach nie wspomne)

      > Ograniczyć liczbę linii na głównych trasach, w zamian zwiększenie ilości
      > taborów i częstotliwości na każdej głównej trasie np. co 10 minut.
      Obecny rozklad jazdy w 80% nie zmienil sie od czasu gdy ulozyl go PKM Gliwice.
      Nie pisze tu o minutach odjazdow ale o tym ze wczesniej tez nie bylo tras z
      rozdsadnym niestadnym rozkaldem.

      >A na ulicy
      > Chorzowskiej trzeba koniecznie przekazać główny ciężar przewozu tramwajowi
      > (jeśli zajezdnia tramwajowa jest zainteresowana współpracą z PKM Gliwice).
      Tramwaje beda chetne bo od 1 marca KZKGOP zmniejsza zamowienia na ich uslugi.

      > Pozostają tam tylko linie pośpieszne do Katowic i Bytomia.
      Nie pospieszne a przyspieszone. Bo do pospiesznych wiele im brakuje ze wzgledu na
      ilosc przystankow

      >A przy okazji tych
      > reform także przeprowadzić zmiany w biletach, proponuję żeby to były bilety
      > czasowe zamiast strefowych tak jak w Łodzi (10, 30, 60 i 120 minut oraz 24
      > godzin). Takie rozwiązanie w porównaniu z naszymi można wielokrotnie
      przesiadać
      > z autobusów i tramwajów.
      Rozwiazanie korzsystne dla pasazera, stosowane w ograniczonym zakresie(do 20, do
      40 i powyzej 40 min) w MZK Tychy ktore obsluguje rowniez Gliwice.

      >Ale... Jeszcze do
      > robienia jest węzeł na Placu Piastów, obecnie nie nadawałoby do dobrej obsługi
      > pasażerów, za daleko do przesiadania, np. z ulicy Piwnej na Dworcową itd.
      > Trzeba budować porządny dworzec np. naprzeciwko dworca kolejowego po drugie
      > stronie torów oczywiście po budowie tunelu dla pieszych pod torami.

      Pomysl niezly,lecz jednak troche daleko.od centrum.Przez hale dworca chodzilyby
      tlumy.

      > Jeśli kierownictwo gliwickiej PKM chce konkurować z PKM Bytom, proponuję
      > konkurencyjną linię 57 - następującą trasą taką samą jak obecnie linia 57 tylko
      > że, miałby atrakcyjną trasę z Brzezinki (w przyszłości może z Kleszczowa) ulicą
      > Kozielską, ul. Żabińskiego, ul. Łabędzką (k. Tesco - przecież tam są dużo
      > ludzi) i dalej jak obecnie 57 i w końcu na ulicy Tarnogórskiej skręciłby w
      > kierunku Żerniki Osiedle. Kursowałoby np. co 15 minut.

      Czyli ta koncowka jak przedluzony w zeszlym roku kurs do Pl. Piastow ktory teraz
      jezdzi az do Zernik. Ogolnie wszystkie linie (na Tarnogorska) moglyby konczyc na
      Zernikach i przez Las dojezdzac do zajezdni

      > Chciałbym dowiedzieć jak długo jest podpisana umowa z PKM Bytom na sporne linie
      > 57, 257, 80 i 288?
      do chyba 2009

      Pieczu

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka