Dodaj do ulubionych

policystyczne jajniki

22.07.09, 22:27
Zdiagnozowano u mnie zespol policystycznych jajnikow, jednak moim
najwiekszym problemem jest moja waga 110kg (jeden z objawow tego
schorzenia). Oczywiscie, ze musze zrzucic, ale czy ktos wie czy moge
na poczatek zastosowac np. diete kopenhaska? Biore leki, na
uregulowanie okresu i witaminy. Juz od kilku dni zaczelam sie
ograniczac, ale latwiej mi wytrwac jesli mam rozpisane konkretne
posilki. Czy moze mozecie polecic jakas inna diete.
Obserwuj wątek
    • anulka59 Re: policystyczne jajniki 22.07.09, 22:43
      Diety Ci nie polecę bo się na nich nie znam ale napiszę dzięki czemu ja schydłam
      ponad 30kg.Też mam policystyczne jajniki więc wiem jak się czujesz.Schudłam
      ograniczając słodycze i żółty ser jadałam kolację około 18 i wiczyłam z kasetą
      Cindy Croford.Po roku byłam o ponad 30kg lżejsza.Jak gin przepisał mi metformax
      to zgubiłam jeszcze 5kg.
    • iga.77 Re: policystyczne jajniki 22.07.09, 22:49
      Nie polecam diety kopenhaskiej, bo po pierwsze jest bardzo
      restykcyjna i trudna, a po drugie jest dosc wyniszczajaca i jesli
      starasz sie o dziecko to raczej nie jest ona najlepsza opcja.
      Owszem, sa dziewczyny, ktore sobie ja chwala, ale ja bym nie radzila.

      Wydaje mi sie, ze najwazniejszy oprocz diety jest ruch. Spacer,
      rower, cwiczenia. Nie ma sensu tez sie glodzic. Powinnas jesc co
      najmniej 4 posilki dziennie. Wiesz co mi sie wydaje? dobrze by bylo
      jakbys skorzystala z porady dietetyka. Moja szwagierka tak zrobila.
      Dietetyk wypisal jej tygodniowe menu, ktorego sie trzymala i na
      prawde bardzo schudla. Nie pytalam ile, ale wizualnie to jest o
      polowe mniejszawink Wydala na to pare stowek, ale warto bylosmile
      Pamietaj tez zeby nie tracic wagi zbyt szybko, tylko stopniowo
      przyzwyczajac organizm do mniejszej ilosci kalorii i czestrzych
      posilkow. Najlepiej bedzie jak poszukasz na forum dotyczacym
      zdrowego odzywiania i fitness, znajdziesz tam ekspertow, ktorzy moze
      cos ci konkretniej doradza:

      forum.gazeta.pl/forum/f,36,Zdrowa_dieta.html

      forum.gazeta.pl/forum/f,342,Fitness.html
      Zycze ci powodzenia w odchudzaniu i przede wszystkim upragnionej
      ciazy! Pozdrawiam.
      • sylwialh27 Re: policystyczne jajniki 23.07.09, 10:52
        Rok temu też miałam diagnozę, że jestem na pograniczu PCO.Nieregularne cykle,
        dużo cyst na jajnikach, wysoka prolaktyna, brak owulacji.
        Zaczęłam brać Metformax i Bromergon i po ok 3 miesiącach wszystko się
        wyregulowało- zaszłam w ciąże,tyle, że pozamaciczną, ale to już inna historia.
        Najważniejsze, to trafić do dobrego ginekologa- endokrynologa.No i schudnąć-
        owulacja wtedy często sama wraca.
        Ja nie miałam dużej nadwagi, ale schudłam ok 10 kg- dieta niskowęglowodanowa+
        ruch.Chodziłam na siłownie kilka razy w tygodniu- najpierw tylko ćwiczenia
        aerobowe- bieżnia, rower, orbiterek. Potem dodałam ćwiczenia siłowe- małe
        obciążenia, dużo powtórzeń.Jak do tej pory nie przytyłam, ale nadal chodzę na
        siłownie i staram się ograniczać węglowodany.Dieta kopenhaska- co z tego, że
        zrzucisz może i 5 kg w 2 tygodnie? Zaczniesz trochę więcej jeść i przytyjesz
        7(sprawdzonesmile).Dieta niskowęglowodanowa + ruch+ cierpliwość, ot i wszystko.
        • romashka Re: policystyczne jajniki 23.07.09, 13:00
          Zgadzam się z dziewczynami, katowanie się restrykcyjną dietą nie
          pomoże, bo tylko szybciej odzyskasz zrzucone kilogramy. Ruch, ruch i
          jeszcze raz ruch + zdrowe odżywianie. Chyba faktycznie warto
          zainwestować w dietetyka.
          A co do ruchu – polecam jogę na początek, bo sprawia… że zaczyna się
          chcieć smile I na pocieszenie powiem, że wielu kobietom wraca owu po
          zrzuceniu tego zbędnego ładunku smile Powodzenia smile
          • dagmara-k Re: policystyczne jajniki 23.07.09, 14:05
            jesli dieta to dla pcos najlepiej po prostu niskoweglowodanowa. zero bialego
            pieczywa, slodyczy bardzo malo, ziemniakow, gotowanej marchwi, buraczkow, ryz
            tylko ciemny, a dobrze ustawic mozna u diabetologa bezpieczna diete
            • betka262 Re: policystyczne jajniki 23.07.09, 18:31
              ja też mam policystyczne jajniki i wszelkie objawy temu towarzyszące.

              Musisz poprosić lekarza i to koniecznie, żeby dał skierowanie na test insulinowy
              który z pewnością pokaże, że masz insulinooporność.
              jeśłi tak powinien ci przepisać Metformax, lub Siofor albo Glucophage.
              tak było ze mną. I do tego dieta niskowęglowodanowa ( wyrzuć chleb, ziemniaki,
              sosy, słodycze0. i ćwiczenia chociaż pół godziny dziennie jazdy na rowerze.
              no i w rok czasu z 81,5 kg schudłam do 55.
              czuję się świetnie no i okres jakby sam skrócił się do ok 40 dni.
              ale w ciąże jakoś zajsć nie mogę
              życze powodzenia
    • 123kami.o Re: policystyczne jajniki 28.03.10, 17:35
      U mnie ta sama diagnoza policystyczne jajniki tez proboje schudnac
      i z tego tez powodu robie sobie szejki a mianowicie ( 3 lyzki
      platkow owsianych blyskawicznych zalewasz goraca woda tylko wody nie
      cala szkanke -troszeczke ,pol banana , lyzka miodu ,szlanka kefiru
      ja uzywam smakowy bo ten zwykly mi nie podchodzi ,troszeczke
      truskaweczek ) - to wszystko zmiksowac i powinno sie pic 3 razy
      dziennie a miedzy przerwami zjesc 2 jablka naprawde pomaga nie chce
      sie jesc ( ja pije 2 szejki rano i popoludniu a o 4 godz cos tam
      sobie zjem ale oczywiscie nic tlustego ) i oczywiscie duzo
      spacerkow i nie myslec o zarciu !!!! Wiem ze na poczatku jest
      trudno ALE DASZ RADE !!!!! Trzymam kciuki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka