Dodaj do ulubionych

Nowy Passat.

18.05.07, 10:22
Wczoraj jeździłem nowym Passatem z silnikiem TDI 170 KM z ręczną skrzynią.
I muszę przyznać, że w odróżnieniu od tego, którym jeździłem wcześniej
( z początku produkcji ) kompletnie nic nie trzeszczało i grzechotało.
A testowałem go specjalnie pod tym kątem na naprawdę kiepskiej nawierzchni.
Natomiast jeśli chodzi o silnik - spore rozczarowanie.
Obserwuj wątek
    • black_code Re: Nowy Passat. 18.05.07, 10:28
      To znaczy w jakim sensie rozczarowanie bo przyznam ja po salonach nie
      chodze wiec nie mialem okazji sie przewiezc tym nowym silnikiem a
      czytajac recenzje zbiera raczej pochwaly niz krytyke .Osiagi sa niezle
      wiec w czym ma minus ?
      Widzialem ten silnik na walsne oczy i slyszalem jak pracuje i moim
      zdnaiem byl znacznie cichszy a zwlaszcza nie generowal drgan jak te
      starsze chociaz dzwikowo do BMW ,Accorda czy francuzow jednak mu
      wciaz brakuje
        • cctwins Re: Nowy Passat. 21.05.07, 10:21
          Jest cichszy i ma mniej nieprzyjemny dźwięk, taki bardziej "miękki" niż wersja
          140-konna.
          To chyba zasługa innych wtryskiwaczy ( piezoelektrycznych

          hm ... nie koniecznie - patrz ponizej :)
          TEST Audi Q7
          .... Silnik 4,2 TDI wyposażony jest w system common rail, dwie turbosprężarki i
          pracuje tak kulturalnie, cichutko i równomiernie, że aż za poprawnie ....

          koncern VW juz dawno zapowiadal koniec pompowtryskiwaczy w dieslach
          z tego co pamietam to ma to byc do konca 2007 ? ekologia
          "pompy" nie spelniaja normy Euro 4
          • black_code Re: Nowy Passat. 21.05.07, 10:40
            cctwins napisał:

            > Jest cichszy i ma mniej nieprzyjemny dźwięk, taki bardziej "miękki" niż
            wersja
            > 140-konna.
            > To chyba zasługa innych wtryskiwaczy ( piezoelektrycznych
            >
            > hm ... nie koniecznie - patrz ponizej :)
            > TEST Audi Q7
            > .... Silnik 4,2 TDI wyposażony jest w system common rail, dwie turbosprężarki
            i
            >
            > pracuje tak kulturalnie, cichutko i równomiernie, że aż za poprawnie ....
            >
            > koncern VW juz dawno zapowiadal koniec pompowtryskiwaczy w dieslach
            > z tego co pamietam to ma to byc do konca 2007 ? ekologia
            > "pompy" nie spelniaja normy Euro 4

            Bzdura ,nie sugeruj sie ciekawostkami prasy motoryzacyjnej z tego co ja
            wiem jeszcze conajmniej dwa lata beda stosowane pompowtryskiwacze.
            I kolejna bzdura jest ze pompowtryskiwacze nie spelniaja norm euro 4 -
            w tej chwili juz spelniaja i to bez problemu a nowe nawet robia to
            bez filtra czastek stalych .
            Rok temu glosno bylo ze VW wprowadza nowego Golfa bo ten sie nie
            sprzedaje i ile w tym prawdy bylo?Gdzie ten nowy golf?

            • cctwins Re: Nowy Passat. 21.05.07, 13:16
              hm... no to powiedz dlaczego do Audi A6, A8 i Q7 ( w innych nie wiem)
              montowane sa CR a nie "pompy" co ? skoro speniaja normy ? po co inwestowac w
              nowy silnik skoro stary jest Ok ?
              wiesz na zachodzie slowo ekologia ma magiczne dzialanie ... po co sa kaucje za
              puszki aluminiowe w sklepach, kaucje a butelki PET ? po co we Francji panstwo
              doplaca do instalacji gazowych do 1000 euro (w formie ulgi podatowkej) jak ktos
              przerobi na gaz LPG czy tez CNG, po co w Niemczech maja byc montowane fitry
              czastek stalych do diesli ktore nie maja oczywisice z pomaca finansowa panstwa ?
              po za tym sa kary dla tych co zanieczyszczaja srodowosko ... a diesle kpca - to
              jest oczywiste ...
              tak wiec koncern VW musial cos z tym zrobic. fakt moze przesunelo sie w czasie
              z tym o rak moze dwa, moze udalo sie cos poprawic w dieslach z "pompa". wez pod
              uwage ze ta fima produkuje milony silnikow TDI ... tak wiec ewentualne kary
              moga isc jak nie w milionach to miliardach euro. a druga sprawa TDI maja niska
              kulture pracy niz CR - maja jeden plus - mniej pala ...ale to nie jest chyba az
              tak wazne na zachodzie ... tam sa inne realia ...nikt nie bierze do glowy ze
              samochod pali pol litra mniej czy wiecej ... ale to inna historia :)
              • black_code Re: Nowy Passat. 21.05.07, 13:41
                cctwins napisał:

                > hm... no to powiedz dlaczego do Audi A6, A8 i Q7 ( w innych nie wiem)
                > montowane sa CR a nie "pompy" co ? skoro speniaja normy ? po co inwestowac w
                > nowy silnik skoro stary jest Ok ?

                Po pierwsze silniki V6 i wiecej TDI trafiaja do samochodw wyzsej klasy
                wobec czego bardzo duze znacznie ma kultura pracy .Inna waznym
                czynnikiem jest fakt ze pompowtryskiwacze sa systemem bardziej
                skomplikowanym od CR a przez to drozszym w produkcji



                > wiesz na zachodzie slowo ekologia ma magiczne dzialanie ... po co sa kaucje
                za
                > puszki aluminiowe w sklepach, kaucje a butelki PET ? po co we Francji panstwo
                > doplaca do instalacji gazowych do 1000 euro (w formie ulgi podatowkej) jak
                ktos
                >
                > przerobi na gaz LPG czy tez CNG, po co w Niemczech maja byc montowane fitry
                > czastek stalych do diesli ktore nie maja oczywisice z pomaca finansowa
                panstwa
                > ?
                > po za tym sa kary dla tych co zanieczyszczaja srodowosko ... a diesle kpca -
                to
                >
                > jest oczywiste ...
                > tak wiec koncern VW musial cos z tym zrobic. fakt moze przesunelo sie w
                czasie
                > z tym o rak moze dwa, moze udalo sie cos poprawic w dieslach z "pompa". wez
                pod
                >
                > uwage ze ta fima produkuje milony silnikow TDI ... tak wiec ewentualne kary
                > moga isc jak nie w milionach to miliardach euro. a druga sprawa TDI maja
                niska
                > kulture pracy niz CR - maja jeden plus - mniej pala ...ale to nie jest chyba
                az
                >
                > tak wazne na zachodzie ... tam sa inne realia ...nikt nie bierze do glowy ze
                > samochod pali pol litra mniej czy wiecej ... ale to inna historia :)

                Czlowieku poszukaj sobie to nie jest trudne od ponad 5 lat silniki tdi
                (pompowtryskiwacze ) spelnialy juz normy euro 4 w tej , chwili
                wszystkie silniki tdi nawet te bez filtra taka norme spelniaja .Te
                najnowoczesniejsze zdaje sie ze ocieraja sie nawet euro 5 i to tez
                bez filtra .Juz o tym z kims dyskutowalem glownym powodem zapowiadania
                przejscia na CR byly wysokie koszty polaczenia silnikow PD z filtrem
                czastek stalych , dzis juz zupelnie nieaktualne bo problem
                rozwiazano .Wiec jesli to zrobia ,co dzis wcale nie jest takie
                przesadzone kiedy to nastapi to glownie ze wzlgedow ekonomicznych -
                CR jest mniej skomplikowany a przez to tanszy .Wciaz pompowtryskiwacze
                sa bardziej efektywne mimo swoich wad
                tu masz na przykladzie seata jakbys dalej watpil

                www.autocentrum.pl/go/338__Seat_Leon__2__0__5__1879849470.html
              • leon.zbowidowiec Re: Nowy Passat. 21.05.07, 22:11
                cctwins napisał:

                > hm... no to powiedz dlaczego do Audi A6, A8 i Q7 ( w innych nie wiem)
                > montowane sa CR a nie "pompy" co ? skoro speniaja normy ? po co inwestowac w
                > nowy silnik skoro stary jest Ok ?
                > wiesz na zachodzie slowo ekologia ma magiczne dzialanie ... po co sa kaucje
                za
                > puszki aluminiowe w sklepach, kaucje a butelki PET ? po co we Francji panstwo
                > doplaca do instalacji gazowych do 1000 euro (w formie ulgi podatowkej) jak
                ktos
                >
                > przerobi na gaz LPG czy tez CNG, po co w Niemczech maja byc montowane fitry
                > czastek stalych do diesli ktore nie maja oczywisice z pomaca finansowa
                panstwa
                > ?

                Ale jeszcze bardziej "magiczne dzialanie" niz ekologia ma na zachodzie pieniadz
                (stad np. kaucje za aluminium - bo to po prostu jest tansze niz pozyskanie
                nowego Al z rudy). Stad tez racje ma black_code ze jedynym powodem wprowadzenia
                CR w VAGach nowej generacji jest WYLACZNIE czynnik ekonomiczny. CR jest tanszy
                w produkcji od pompowtryskiwaczy i to tym bardziej im wiecej cylindrow - tak
                wiec naturalnym jest ze rozpoczeto wprowadzanie CR od nowych V6, V10 czy V12
                TDI a nie od R4 ktory jest tylko i wylacznie rozwinieciem juz istniejacego 1.9
                TDI na pompowtryskach z nowa 16V glowica gdzie wiekszosc osprzetu jest taka
                sama. Ekonomicznie nie ma sensu wprowadzaia CR do R4 dopoki obecne linie
                produkcyjne nie beda wyeksploatowane do tego stopnia ze trzeba bedzie zastapic
                je nowymi a wtedy wprowadzony zostanie tez CR do R4.
      • uki145 Re: Nowy Passat. 22.05.07, 15:10
        Witam! 170 KM pracuje ciszej bo wbrew pozorom róznice między tymi silnikami są
        spore .Poza Piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami 170KM ma przeprojektowane
        komory spalania , wałki równoważące ,większa turbina,przeprojektowany wałek
        rozrzadu(chyba zaworów ssących),inne oprogramowanie ,co ciekawe i biorac pod
        uwage doświadczenia z innymi silnikami marki , do VW nie podobne ;-
        ) ,pokuszono sie takze o modyfikacje wału korbowego i zastosowano wytrzymalsze
        panewki . Mozna powiedziec ,ze pomimo tej samej bazy ,te silniki sa bardzo
        rózne .170 KM to drogi hi-end,topowa jednostka 4 cylindrrowa .Filozofia podobna
        jak w 177 konnym D4D Toyoty (bazujący na wersji 150 konnej ,a jednak bardzo od
        niej rózny )Pozdrawiam Łukasz
    • robert888 Passat 3.6 20.05.07, 11:44
      mameja, jako zagorzałego zwolennika motoryzacji spod znaku VW - mam cos dla
      ciebie: aktualnie na zbyciu Passata 2007 Kombi po lekkim dzwonie z przodu.
      Silnik 3.6 (280KM, będzie w Europie chyba jako R36), 4Motion, DSG jakies tam
      bajery, rowery, rolety, szyberdachy, grzane zydle z prądem i pamięciami. Po
      naprawie zmieścisz się w 70k. Pasuje?
      Silnik nie powienien cię rozczarować. A Passat? Jak to Passat - taka elegancja
      dla regionalnego kierownika kilku merczendajzerów. Ale dla silnika, napędu i
      skrzyni chyba warto.
      • mameja21 Re: Passat 3.6 20.05.07, 15:40
        robert888 napisał:

        > mameja, jako zagorzałego zwolennika motoryzacji spod znaku VW - mam cos dla
        > ciebie: aktualnie na zbyciu Passata 2007 Kombi po lekkim dzwonie z przodu.
        > Silnik 3.6 (280KM, będzie w Europie chyba jako R36), 4Motion, DSG jakies tam
        > bajery, rowery, rolety, szyberdachy, grzane zydle z prądem i pamięciami. Po
        > naprawie zmieścisz się w 70k. Pasuje?
        > Silnik nie powienien cię rozczarować. A Passat? Jak to Passat - taka
        elegancja
        > dla regionalnego kierownika kilku merczendajzerów. Ale dla silnika, napędu i
        > skrzyni chyba warto.

        He,he to coś nowego - ja "zagorzałym zwolennikiem" ?
        W zasadzie to ja się już trochę nastawiłem na nowego Mondeo.
        CZY JESTEŚ PEWIEN,ZE TEN PASSAT MA DSG A NIE TIPTRONIC?
        Czy dysponujesz zdjęciami auta?
        • robert888 Re: Passat 3.6 20.05.07, 15:54
          dysponuję całym autem a nie zdjęciami:)
          A bo ja wiem czy to tiptronic czy inne cudo - ma jakieś takie kwadratowe te
          wajche. Ponoć 6 biegów. Możliwe że DSG jeszcze za kałużą nie dotarło. W sumie
          co za różnica, jeśli szukasz Mondeo:)
          • mameja21 Re: Passat 3.6 20.05.07, 16:22

            robert888 napisał:

            > dysponuję całym autem a nie zdjęciami:)
            > A bo ja wiem czy to tiptronic czy inne cudo - ma jakieś takie kwadratowe te
            > wajche. Ponoć 6 biegów. Możliwe że DSG jeszcze za kałużą nie dotarło. W sumie
            > co za różnica, jeśli szukasz Mondeo:)

            W tym Passacie jest 6-biegowy tiptronic.
            O zdjęcia pytałem bo chodziło mi o to w jakim stopniu auto jest uszkodzone.
            Prawdę mówiąc, po przygodach z jednym z moich wcześniejszych aut, które było
            po wypadku, trochę się boję aut powypadkowych.
            Mondeo nie szukam tylko czekam na nowy model ( poprzedni użytkowałem wcześniej )
            ale niewykluczone,że w międzyczasie mi się coś odmieni.
      • mameja21 Re: Passat 3.6 20.05.07, 16:26
        robert888 napisał:

        > A Passat? Jak to Passat - taka elegancja
        > dla regionalnego kierownika kilku merczendajzerów. Ale dla silnika, napędu i
        > skrzyni chyba warto.

        Jeszcze jedno: w tyłku mam "elegancję" i prestiż.
          • black_code Re: ? 23.05.07, 14:54
            bardzo tanio jak na roczne auto za 150 tys zl robert chyba zaczal
            zarabiac na zaliczkach albo to na gotowo wyjdzie ponad 100tys
            • robert888 czytać ogłoszeń nie umiecie 23.05.07, 15:41
              rocznik 2007 to nie jest roczne auto. Poza tym jak napisane że naprawa
              wyniezsie 15 tzn. że wyniesie 15/20 a nie 50. Drogo - źle, tanio - też
              niedobrze. Wam to może dogodzić wyłącznie Kia Shit. Roczna z 2007 roku hehe:)
              • black_code Re: czytać ogłoszeń nie umiecie 23.05.07, 15:51
                robert888 napisał:

                > rocznik 2007 to nie jest roczne auto. Poza tym jak napisane że naprawa
                > wyniezsie 15 tzn. że wyniesie 15/20 a nie 50. Drogo - źle, tanio - też
                > niedobrze. Wam to może dogodzić wyłącznie Kia Shit. Roczna z 2007 roku hehe:)


                Roczne czy nie nie wazne jak zwal tak zwal .Znam sie troche na tym
                wiec wiem ile ksoztuja takie samochody nawet mocno rozbite wiec nie
                wierze ze nowy Passat w najdrozszej wersji kosztowal +/- 10 tys
                euro .Ciekawe jak policzyli oplaty -samochod jest nowy wiec musial byc
                kupiony na f-re do tego +14% akcyzy , koszt sprowadzenia ,zarobek
                handlarza .
                Wiec sa dwie mozliwosci walek lub kompletny wrak a sama deska
                rodzielcza + poduszki ( uzywane ) beda kosztowac okolo 10 tys zl .
                • robert888 znać to sie znasz, ale jak kura na pieprzu 23.05.07, 16:16
                  kto ci powiedział że trzeba deskę kupować, hę? Już wszystko wiesz nie oglądając
                  auta?
                  A wiesz mądralo ile kosztuje poduszka kierowcy?
                  A wiesz ile kosztuje pas z napinaczem? W serwisie.
                  To sie pochwal tą wiedzą - pośmiejemy się:) Jak ci mówię ile kosztuje naprawa
                  to tyle kosztuje. Przemądrzasz się jak przekupa a nawet nie wiesz co i jak
                  wygląda.
                  A może ktoś dostał to auto w rozliczeniu? A może to auto z windykacji? A może
                  ma atrakcyjniejszą w danym momencie okazję inwestycyjną niż lepienie komuś
                  passata?
                  Mało wiesz, malutko a zadzierasz podbródek jak wnuczka mojego sąsiada gdy się
                  upiera, że będzie oglądać Gumisie na DVD, mimo że trwają finały UEFA. Zgadnij z
                  jakim zrozumieniem spotkała się u wszystkich jej opinia. A jak do tego tupała
                  nóżką, he he:)
                  Jak chcesz możesz za tego rupcia dać 70k. Wyjdziesz na swoje i nie będzie cię
                  uwierać że tak tanio:) I każdy będzie hepi. A sprzedający to już wogóle mnie
                  ozłoci...
                  Aby jeszcze bardziej ci zamącić to powiem, że auto w tej konfiguracji cennikowo
                  przekracza 200k. I tu dopiero masz zgryz:)
                  A tak poważniej - To jest auto dla handlarza a nie dla endjuzera. Dla endjuzera
                  wydaje się tanio, natomiast popytaj handlarzy. Oni endjuzerów równo koszą,
                  tylko do dzisiaj nie zdawałeś sobie sprawy "jak równo" he he.
                  • black_code Re: znać to sie znasz, ale jak kura na pieprzu 23.05.07, 16:33

                    wez sie nie osmieszaj widziales ty niemcy i samochody jak swinia
                    niebo .Co ty myslisz tam nie ma hanlarzy co kupuja samochody rozbite ?
                    Zajmuje sie tym kilkanascie lat wiec mi nie psiz co ile tam ksztuje .
                    Za nowe spalone wraki chca czesto po 10 tys euro .

                    Wrzuc mi zdjecie tego auta niech zobacze cos za okazje wyrwal i jakie
                    sa uszkodzenia jak jest tak jak mowisz jutro go zabiore .
                    Jakos ciekawe ze zdjecia nikt nie dal w ogloszeniu .
                    tu masz ceny rozbitych Pasatow no ale ty kupujesz nowki sztuki lekko
                    otarte za 1/3 tych cen
                    www.unfallauto.de/
                    ja w to nie wierze i chce zobaczyc zdjecia a zobaczymy .
                    I nie pisz tu mi bajek o rozliczeniach , windykacjach babciach
                    ciotkach rudych szwagrach .

                    • robert888 Re: znać to sie znasz, ale jak kura na pieprzu 23.05.07, 16:53
                      nie fanzol mi tutaj tylko zadzwoń do sprzedawcy i se sam obejrzyj, kup,
                      wyremontuj i bądź szczęśliwy jaki ci sie fart trafił. Auto jest na miejscu, co
                      cię boli? Co mi każesz gmerać po jakiś ogłoszeniach w sieci jak samochód jest
                      do wzięcia tu i teraz. Nawet ci pomoga go wepchnąć na lawetę.
                      Żadna sztuka kupić kiepsko i drogo. Tylko dlaczego od razu się tym chwalisz he
                      he? Boli cie że ktoś potrafi coś zrobić lepiej od ciebie? Przyzwyczajaj się już
                      do tego, bo będzie ich więcej:)
                      • black_code Re: znać to sie znasz, ale jak kura na pieprzu 23.05.07, 17:06
                        robert888 napisał:

                        > nie fanzol mi tutaj tylko zadzwoń do sprzedawcy i se sam obejrzyj, kup,
                        > wyremontuj i bądź szczęśliwy jaki ci sie fart trafił. Auto jest na miejscu,
                        co
                        > cię boli? Co mi każesz gmerać po jakiś ogłoszeniach w sieci jak samochód jest
                        > do wzięcia tu i teraz. Nawet ci pomoga go wepchnąć na lawetę.
                        > Żadna sztuka kupić kiepsko i drogo. Tylko dlaczego od razu się tym chwalisz
                        he
                        > he? Boli cie że ktoś potrafi coś zrobić lepiej od ciebie? Przyzwyczajaj się
                        już
                        >
                        > do tego, bo będzie ich więcej:)

                        Troche dziwne bo ten twoj znajomy na tyle rozgarniety ze wyhacza
                        grube nowki za 5 tys $ oplaca vaty sraty akcyzy ,cla ,transporty i
                        jeszcze zarabia na tym grubo ale juz nie ma pojecia jaka tam skrzynia biegow
                        ma panie
                        No ale tak kosztowal ponad 200tys zl czyli ponad 70tys $ to
                        zapewne znudzony 2 tys. przebiegiem gruby amerykanin oddal go za
                        kilka baksow co tam .A moze to opcja brat zmarl i nie chca na jego
                        nieszczeciu zarabiac i dlatego tak tanio .

                      • robert888 Re: znać to sie znasz, ale jak kura na pieprzu 23.05.07, 17:21
                        z ciebie to niezły gamoń jest hehe. Wreszcie zatrybiłeś, że w EU nie ma tej
                        wersji? Hmmm no to widać że trafiłem na prawdziwego wyjadacza....

                        Apropos skrzyni - ciekawe dlaczego nie tiptronic? Z czego to wnioskujesz?
                        Kolejne chciejstwo w stylu "deski do kupienia z poduchami"? Chętnie się dowiem,
                        bo ja wiem jaka tam jest skrzynia, ale pewnie ty wiesz lepiej:) Po cholere sie
                        pytasz jak ci napisali w ogłoszeniu "6 biegowy tiptronic"? Znowu czytanie ze
                        zrozumieniem szwankuje:)
                        Co to jest blumołszyn? Masz to w swoim pasacie?

                        Ale 280KM 4x4 nęci, nie? Chciałabym a boję się he he:) Jakby tu sobie
                        wytłumaczyć, że to niemożliwe? Może jedak trzeba spróbować włożyć łapy do
                        ognia? Dla ciebie specjalna oferta - 80k:) To powinno cie przekonać.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka