08.11.07, 13:36
odbędzie sie spotkanie z mieszkańcami na temat przebiegu drogi s5
przez gminę Osielsko

www.osielsko.pl/?cid=411
Obserwuj wątek
    • osielsko Re: dorga S5 10.11.07, 13:22
      Rozmawialem z Radnym Gminy.
      Jeden z wariantow to trasa biegnaca przez srodek Osielska, obecna trasa na
      Gdansk. Maja byc dwa wezly: jeden kolo salonu opla, drugi powyzej Osielska w
      okolicach skrzyzowania na Zoledowo.

      Pomysl poprowadzenia trasy przez srodek wsi, to odciecie od zyskow polozonych
      przy trasie przedsiebiorstw, hoteli i restauracji. Obecne, glowne skrzyzowanie
      ma byc dwupoziomowe. Sama inwestycja o ile zostanie zrealizowana w tym
      ksztalcie, wymagac bedzie wyburzenia kilku domow po prawej czesci Szosy Gdanskiej.

      Mim zdaniem, takiej koncepcji nalezy sie zdecydowanie przeciwstawic!
      • sant.ander Re: dorga S5 10.11.07, 17:13
        Wygoda kilkuset mieszkańców nie może stanąć na przeszkodzie rozwojowi
        gospodarczemu województwa i kraju. Ludzie, nie wygłupiajmy się!
        Osielsko nie zasługuje na żadną obwodnicę. A dla przedsiębiorców lepiej, żeby S
        szła koło ich punktów. Jeśli nie wierzą, mogą się wybrać do Szubina, zapytać o
        wrażenia...
        Tak jak już pisałem, na terenie gminy, w ścisłych granicach administracyjnych,
        będzie jeden bezkolizyjny węzeł i dwa przejazdy pod S5, według obecnych planów.
        Przy samych granicach będą dwa kolejne bezkolizyjne węzły Myślęcinek/Zamczysko
        lub Jeździecka i Aleksandrowo.
        Określiłem nawet gdzie będą przejazdy, według bieżących projektów, ale teraz
        tego nie pamiętam.

        Pozdrawiam
        • mallezia Re: droga S5 11.11.07, 09:36
          Jasne ,że woj.jest ważniejsze ale nie może być tak aby przez
          podzielenie praktycznie drogą S5 gminy osielsko na dwie
          części ,poszkodowani byliby mieszkańcy i przedsiębiorcy.!! Co z
          dojazdami do naszych firm i domostw ? Nie znam się za bardzo na
          drogach i ich budowie ale chciałam zaakcentować oczekiwania
          mieszkańców. Sant.ander chyba jest w jakiś sposób powiązany z
          Bydgoszczą lub nawet Urzędem Miasta ,bo marginalizuje mieszkańców
          samego Osielska.Nawet gdyby było to "tylko kilkuset" (a jest ponad 3
          tysiące)mieszkańców to trzeba się z ich zdaniem liczyć.Zobaczymy
          czym to się skończy.Ja chciałabym aby S5 przed Żołędowem skręcała w
          prawo ,w kierunku Osowej Góry i tym sposobem ominęłaby i Osielsko i
          Bydgoszcz.
        • osielsko Re: dorga S5 11.11.07, 13:34
          sant.ander napisał:

          > Wygoda kilkuset mieszkańców nie może stanąć na przeszkodzie rozwojowi
          > gospodarczemu województwa i kraju.

          Nigdzie nie napisalem o blokadzie rozwoju wojewodztwa i kraju! Jestem daleki od
          takiego stawiania sprawy.

          Niemniej, uwazam i bede tego pogladu bronil rowniez na spotkaniu 20-go, ze
          koncepcja poprowadzenia drogi szybkiego ruchu przez Osielsko, to blokada rozwoju
          Gminy i sztuczny podzial Osielska.
          Faktem jest, ze poprowadzenie S5 srodkiem Gminy, to najmniejszy naklad finansowy
          i czasowy. Ale polaczenia poprzez Zoledowo to rowniez budowa polnocno-zachodniej
          obwodnicy Bydgoszczy, korzysc dla Osielska, Bydgoszczy i calego regionu.
          Mieszkam daleko od szosy i powinienem sie tym nie przejmowac, jednak tego
          rodzaju pomysly, nie pozwalaja mi przechodzic kolo nich obojetnie.

          Mam prawo nie zgadzac sie na taka koncepcje poprowadzenia S5.

          Poprowadzeniu drogi przez cenrtum musialoby wiazac sie z wybudowaniem tuneli
          dzwiekoszczelnych wzdluz trasy, co stworzyloby wizualny mur, dzielacy nasza
          wies. R e w e l a c j a

          Jak korzysc widzisz sant.ander w tym, ze trasa bedzie zrealizowana wg koncepcji,
          ktorej sie sprzeciwiam?
          • sant.ander Re: dorga S5 11.11.07, 14:25
            Jest jedna korzyść, która rozwiązuje wszystkie spory.
            Szlakiem przez Osielsko trasa powstanie, szlakiem północno-zachodnim nie. Więc
            albo S5 tak jak proponują, albo za 15 lat...
            Gmina przetrwa, nie obawiajcie się, do tego trasa pobudzi obszary bardziej
            oddalone od Bydgoszczy, ułatwiając do nich dojazd. Wzdłuż całej drogi będą
            serwisówki i nikt nie zostanie odcięty od trasy, a cztery przejazdy wystarczą na
            naszą gminę.
            Całe w ekranach są miejscowości podtoruńskie, podwarszawskie, podpoznańskie,
            podkrakowskie. Czas na podbydgoskie. To w sprawie wizualnych murów. Nie mówię,
            że to ładnie, ale takie czasy. Nie można przedkładać interesu wsi, nawet
            prosperującej, nad interes regionu. Zawsze ktoś będzie poszkodowany, w Pawłówku
            i Lisim Ogonie też mieszkają ludzie.

            Pozdrawiam
            • osielsko Re: dorga S5 13.11.07, 09:11
              Jesli podajesz za przyklad ekranowanie wyjazdu z Torunia na Warszawe, to ja juz
              zupelnie jestem przeciwny;-)
              Plastikowe, brudne, odbijajace swiatlo ekrany zupelnie beda szpecic. Jesli juz
              ma dojsc do ich powstania, to niech beda chociaz takie, na ktorych moze wyrosnac
              roslinnosc, ktora zmiejszy klaustrofobiczne wrazenia.

              A na serio.
              Korzysc, ktora podajesz, nie przemawia w zaden sposob. Wrecz przeciwnie, godzimy
              sie na tymczasowosc rozwiazania, zamiast skupic sie na rozwiazaniu systemowym i
              docelowym. Jesli juz bedzie S5 przez gmine, to obwodnica Zoledowo-Pawlowek,
              powstanie ale do tego czasu atrakcyjnosc Gminy a w szczegolnosci gruntow pod
              budownictwo mieszkaniowe drastycznie zmaleje.
              Moga wzrosnac ceny dzialek gospodarczych, z tym, ze gdyby czesc ludzi wiedziala,
              co czeka Osielsko za 5-10 lat, byc moze zweryfikowala by plany budowy domow w
              takim miejscu! Bo wyprowadzanie sie zmiasta, aby zyc w ruchu i pospiechu jest
              malo necaca.

              I druga rzecz, ktora jest poza dyskusja: w obecnej chwili, zdecydowana wiekszosc
              infrastruktury typu drogi szybkiego ruchu, autostrady, markety wyprowadza sie na
              peryferie. Bydgoszcz to chyba jedyny przypadek polskich miast /Czestochowa
              drugi, ale ta trasa powstalawa za komuny, co w pewien sposob wszystko tlumaczy/
              gdzie swiadomie wprowadza sie na sile tego typu inwestycje do centrum miasta.
              • fazer5 Re: dorga S5 13.11.07, 17:03
                Zgadzam się, że przykład ekranów koło Torunia jest mało zachęcający
                oraz , że ekrany porośnięte roślinnością są dużo bardziej przyjazne.
                Co zaś do samej drogi to sądzę, że alternatywą na dzień dzisiejszy
                nie jest to czy ma ona przebiegać przez Osielsko czy przez Zołędowo
                do Pawłowka ale czy będzie ona przebiegać przez Osielsko czy wcale
                jej nie będzie.
                Jak już pisałem z dwojga złego wolę aby przebiegała przez Osielsko i
                dlatego uważam, że główny nacisk należałoby położyć na zmniejszenie
                jej uciążliwości dla mieszkańców, dobre zjazdy i wjazdy, ekrany itd.
                  • fazer5 Re: dorga S5 13.11.07, 19:16
                    Ma Pan pełne prawo do własnego zdania.
                    Jednak jeśli opadną emocje (moje opadły we wrześniu) i popatrzymy na
                    korzyści to można wymienić:
                    - dogodniejszy dojazd do A1 (zakładam, że jak pisałem wcześniej
                    zgoda będzie na przebieg S5 przez Osielsko teraz lub obwodnica
                    Zołedowo - Pawłowek po 2012 roku)
                    - dogodniejszy dojazd do Bydgoszczy (trazyt pojedzie dwiema innymi
                    jezdniami pomiędzy już istniejącymi na ul. Wyszyńskiego)
                    - lepszy przejazd przez Brdę w Bydgoszczy
                    - bezpieczniejsze przejście z jednej części Osielska do drugiej
                    (przejście będzie przez wiadukty lub podziemne i unikniemy
                    przemykania pomiędzy pędzącymi samochodami tak jak się to dzieje
                    teraz np. na wysokości Frotexu)
                    - dogodniejsz przejazd samochodem z jednej części Osielska do
                    drugiej (teraz czekamy na światłach, a mają być połączenia
                    bezkolizyjne - tunel/wiadukt)
                    - dogodniejsze włączenie się do drogi na Bydgoszcz lub Gdańsk (na
                    dzień dzisiejszy skręt z ul. Jeździeckiej w stronę Gdańska lub od
                    strony Opla do Bydgoszczy wymaga nie lada umiejętności i
                    cierpliwości)
                    - świetna i mało uczęszczana droga do Bydgoszczy (zniknie tranzyt)
                    po wybudowaniu obwodnicy Zołędowo - Pawłowek po 2012 roku
                    To kilka korzyści dla których ja zmienilem zdanie w sprawie S5, nie
                    oczekuję, że po ich przedstawieniu zmieni Pan swoją opinię, proszę
                    jedynie o wzięcie ich pod uwagę oraz rozpatrzenie sytuacji
                    mieszkańców naszej gminy którzy codziennie są zmuszeni do jazdy
                    samochodem w kierunku Bydgoszczy czy Gdańska lub osób ,które muszą
                    przejść pieszo przez Szosę Gdańską.
          • fazer5 Re: dorga S5 12.11.07, 20:12
            Temat drogi S5 poruszany był juz dwa razy :
            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20312&w=59245402 oraz
            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20312&w=64074832&a=64074832.
            Jeśli ktoś ma ochotę poczytać to wywnioskuje, że nie jestem
            zwolennikiem poprowadzenia trasy S5 przez naszą wieś. Sądzę jednak,
            że sant.ander ma rację pisząc iż jedynie ta koncepcja na dzień
            dzisiejszy ma szansę na realizację.
            Wobec czego i wybierając mniejsze zło (alternatywą jest zaniechanie
            budowy w jakimkolwiek kształcie ze względu na środki, a przede
            wszystkim czas) jestem za budową S5 przez Osielsko.
            Inna korzyść z tego typu rozwiązania to doskonały dojazd do
            Bydgoszczy przede wszystkim po wybudowaniu obwodnicy Żołędowo -
            Pawłowek co ma mieć miejsce po 2012 roku.
    • lesz14 Re: dorga S5 11.11.07, 15:52
      zastanawiam się w jakim jeszcze mieście UE wpadli na pomysł zaprojektowania
      drogi tranzytowej przez środek miasta tej wielkości co Bydgoszcz. To paranoja ,
      aby w czasach , kiedy wszędzie dominuje koncepcja wyprowadzania ruchu
      tranzytowego poza aglomeracje miejskie , nasi ..mądrzy inaczej" forsują projekt
      tak szkodliwy dla miasta.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka