Dodaj do ulubionych

Poludnie Francji

21.06.13, 22:03
Pod koniec sierpnia wybieramy sie po raz pierwszy na poludnie Francji (9 dni, 2 doroslych plus 4-latka), mamy bilety do Beziers, gdzie chcemy wynajac samochod. No i teraz nie bardzo wiem jak zaplanowac ten wypad, tzn. gdzie jechac zeby zobaczyc jak najwiecej ciekawych miejsc: na pewno chcemy zobaczyc kanion Verdon, moze ktores ze slynnych miast na Lazurowym Wybrzezu, podoba mi sie tez rejon Langwedocji. No, ale tam sa setki pieknych miasteczek, zamkow, plaz itp. Moze ktos mi poleci takie top 10, ktore po prostu trzeba zobaczyc. Nie mam tez pomyslu na noclegi, nie ukrywam, ze tutaj akurat zalezy mi na cieciu kosztow. Czy zdac sie na zywiol i po prostu co dzien szukac noclegu w zaleznosci od miejsca pobytu, czy tez lepiej zaplanowac konkretnie plan podrozy i rezerwowac noclegi przed wyjazdem? Mile widziane wszelkie wskazowki i porady, na razie przegladam fora i mam wielki zamet w glowie.
Obserwuj wątek
      • Gość: Wala Re: Poludnie Francji IP: *.ne.ue.wroc.pl 22.06.13, 12:13
        Nie przesadzaj! We Francji jest taka ilość campingów, że wystarczy mieć swój namiot a miejsce zawsze się znajdzie, nawet w sierpniu. Trzeba tylko omijać samo Lazurowe Wybrzeże. ale odjechanie 10 km w głąb lądu wystarczy, aby znaleźć jakiś mały i tani camping municypalny
    • aseretka Re: Poludnie Francji 25.06.13, 21:06
      W drodze do kanionu du Verdon
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,129634513,130041872.html
      proponuję zatrzymanie się i zwiedzenie:
      - miasta-twierdzy Aigues-Mortes
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,18639139,18639139.html
      - Nimes
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,24609805,24652892.html
      - Pont du Gard
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,70080163,70689646.html
      - Awinion (Avignon)
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,70080163,70321912.html
      - Rousillion
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,129634513,130187067.html
      - położone nieopodal Colorado de Rustel
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,129634513,130336054.html
      Następnie przejazd na Lazurowe Wybrzeże przez Grasse i Antibes
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,65309825,66184443.html
      do przylądka Ferrat
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,27784258,136215863.html
      Jeżeli starczy czasu to można zobaczyć Monaco i Menton.
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,27784258,103101136.html
      Przejazd wzdłuż Masywu Masywu Esterel od Cannes do Frejus.
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,49275863,136215213.html
      - Port Grimaud
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,47958800,49188433.html
      - Marsylię
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,138457964,138457964.html
      - Arles
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,129634513,130450344.html
      W Langwedocji warto zobaczyć:
      - Carcassonne
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,705,74546748,74605909.html
      - Colioure
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,129634513,130658092.html
      To jest mój top najpiękniejszych miejsc na południu Francji. Czy starczy Wam na wszystko czasu, trudno mi powiedzieć, bo trzeba by to dokładnie rozplanować.
      Noclegi radziłabym rezerwować wcześniej. Najtańsze są w hotelach:
      - Formuła 1 należących do sieci Accorhotel
      www.hotelf1.com/gb/home/index.shtml
      - Etap
      ibisbudgethotel.ibis.com/pl/polska/index.shtml
      - Premiere Classe
      www.premiereclasse.com/pl
      • saphira Re: Poludnie Francji 25.06.13, 23:42
        Wow, Aseretka, dzieki :)
        Mam juz liste miejsc, ktore chcemy zobaczyc i prawie wszystkie Twoje propozycje pokrywaja sie z nimi. 9 dni to za malo, ale przyda sie na kolejny wyjazd w nieokreslonej przyszlosci.
    • saphira Re: Poludnie Francji 26.06.13, 11:02
      Oto zarys podrozy, miejsca, ktore chcemy zobaczyc. Czy wystarczy nam 9 dni, zeby wszedzie dotrzec? Czy mozecie podac w przyblizeniu ile czasu zajmie zwiedzanie poszczegolnych miejsc? Powiedzmy, ze z 4.5 latka nie bedziemy wchodzic do kazdego muzeum, raczej bedzie to pobiezne zwiedzanie, takie najwieksze atrakcje w danym miejscu. Co do zamkow katarskich, czy warto poswiecic czas na te 2 konkretnie, czy ewentualnie ktorys pominac? No i w ogole wszelkie sensowne uwagi mile widziane.
      1.Ladujemy na lotnisku Beziers okolo 15 i po odebraniu samochodu jedziemy do
      2.Collioure
      3.Zamki de Peyrepertuse i de Queribus
      4.Carcassone
      5.Aigues-Mortes
      6.Nimes i Pont du Gard
      7.Avignon
      8.Orange
      10.Kanion du Verdon (Castellane)
      11.Frejus
      12.Cannes
      13.St Tropez
      14.Arles
      15.Beziers (tu ostatni nocleg a zwiedzanie nastepnego dnia do poludnia, po czym wylot po 15)
        • saphira Re: Poludnie Francji 26.06.13, 13:12
          4-latka plaze ma na co dzien, wiec to nie jest dla niej jakas szczegolna atrakcja. Faktycznie, zwiedzanie bedzie intensywne, ale ona jest przyzwyczajona do podrozy w samochodzie, poza tym to tylko 9 dni, pozniej wracamy do codziennej rutyny. Poza tym to tylko zarys, jestesmy dosc elastyczni, jestem tylko ciekawa, czy to jest mozliwe do zrealizowania.
          • ennka Re: Poludnie Francji 26.06.13, 16:54
            Moim zdaniem ,nie da się zrealizować takiego programu w ciągu 9-ciu dni.
            Zakładam ,że w każdym z wymienionych miejsc chcesz spędzić trochę czasu.
            Czy przeanalizowałaś ,jak to się ma do miejsca czy miejsc ,w których chcesz nocować?
            Canion Verdun to jeden cały dzień .
            Napisz ,jak Wam się udała wyprawa.
            Powodzenia.
      • aseretka Re: Poludnie Francji 26.06.13, 20:05
        Niestety może to być trudne do zrealizowania. Zastanówmy się... Lądujecie w Beziers około 15. Odebranie bagaży, wypożyczenie samochodu, czyli wyjazd, jak dobrze wszystko pójdzie, około 17. Do Collioure jest ok. 130-150 km. Nawet jadąc autostradą trzeba liczyć 2 h jazdy, więc w Collioure będziecie na 19. Czy po podróży będzie Wam się jeszcze chciało iść na wieczorne zwiedzanie miasta? Raczej wątpię, bo mała będzie już padnięta. Zakładamy więc, że w Collioure macie zarezerwowany nocleg. Rano pobieżne (bez wchodzenia do zamku oraz z pominięciem Tawer Madeloc i Fortu Miradou) zwiedzanie miasta. To zajmie około 1,5-2 h. Zakładając, że o 8 będziecie już po śniadaniu wyjazd z Collioure można przewidywać na 10. Przejazd do Carcassonne ok. 150 km. A tu już jazda nie taka szybka... Po drodze zwiedzanie zamków de Peyrepertuse i de Queribus. Przeznaczając na jazdę ok. 3 h i na zwiedzanie zamków po 1,5 -2 h daje nam 6 -7 godzin. Czyli w Carcassonne bylibyście około 17. I tu znów pytanie, czy będzie Wam się jeszcze chciało zwiedzać zamek w Carcassonne? Trzeba by też sprawdzić do której godziny otwarty jest zamek, bo warto zwiedzić nie tylko Stare Miasto ale i warto zwiedzić Muzeum Lapidarium z Salą Galicyjsko-Rzymską i Romańską, Sala Rycerska, Wieża Inkwizycji i Sprawiedliwości, Chateau Comtal oraz XII-wieczną wieżę, która została zamieniona na piwnicę z winami. Jeżeli zrobicie to dopiero rano następnego dnia to nie wyjedziecie wcześniej niż koło 13-14. Z Carcassonne do Aigues Mortes ok. 190 km. Jadąc autostradą da się dojechać na 16. Miasteczko jest niewielkie i 1,5 - 2 h wystarczy na spacer po nim. Do Nimes mamy ok. 40 km, więc godzina jazdy. Nocleg w Nimes.
        Rano zwiedzanie miasta - minimum 3 h, przejazd Pont du Gard (ok 30 km) , zwiedzanie Pont du Gard - minimum 2 h, przejazd do Awinionu (ok 30 km). I tu musiałby być nocleg. To już są cztery dni.
        Piątego dnia zwiedzanie Awinion ( na to trzeba przeznaczyć co najmniej 4-5 h), wyjazd ok 14 po zjedzeniu obiadu, przejazd do Orange (ok. 30 km), zwiedzanie Orange -minimum 2 h. I już mamy wieczór, czyli nocleg w Orange.
        Szóstego dnia wczesny wyjazd nad kanion du Verdon. Ok.200 km ale jazda tylko częściowo autostradą, czyli trzeba liczyć na jazdę ok. 4 godzin, bo po górkach stracicie to, co nadrobicie na kawałku autostrady. Przy wyjeździe o 7 rano nad kanionem bylibyście około 11. Zaczynając o tej godzinie, raczej uda Wam się przejechać tylko jednym brzegiem kanionu do Castellane. Tam nocleg i wieczorny spacer po miasteczku.
        Siódmego dnia przejazd do Frejus (tu się zastanawiam dlaczego nie do Cannes przez Grasse? przecież z Frejus musicie jechać na wschód, a potem znowu wracać w kierunku zachodnim do St. Tropez) - ok 120 km, ale po górkach więc na przejazd minimum 3 h. Zwiedzanie Frejus - co najmniej 2 h, przejazd do Cannes (jeżeli autostradą to licz niecała godzinę, jeżeli drogą wzdłuż Masywu Esterel to 2-3 h, bo podziwianiem widoków). Na zwiedzanie Cannes już nie starczy czasu. Pozostaje więc tylko nocleg i ewentualny wieczorny spacerek promenadą nadbrzeżną, jeżeli jeszcze będziecie mieli siłę.
        Ósmy dzień przejazd do St. Tropez (ok. 80 km) I tu uwaga. Bardzo prawdopodobne jest stanie w korkach od St. Maxime do St. Tropez i jazda może Wam zabrać nawet i 4 h. Zwiedzanie St.Tropez i znowu stanie w korkach, więc marne szanse na dotarcie do Arles (240 km), a jeżeli już to w późnych godzinach wieczornych. Nocleg.
        Dziewiąty dzień, zwiedzanie Arles - minimum 3 h, przejazd do Beziers 150 km. I jeżeli tego dnia jest wylot, to raczej nie zwiedzicie miasta.
        Jak więc widzisz plan ogromnie napięty, niemal bez chwili wypoczynku. Wszystkie moje wyliczenia są robione na prędce i trzeba by to wszystko dokładnie skalkulować: czasy przejazdu, postoje, czas na posiłki, czas na zwiedzanie.
        Osobiście odpuściłabym sobie (zostawiła na inny raz) zwiedzanie Orange, Cannes, Frejus oraz St.Tropez i dała spokój z odwiedzaniem zamków katarów i Collioure. Ale decyzja należy do Was.
        • saphira Re: Poludnie Francji 26.06.13, 23:38
          Aseretka, dziekuje za wyczerpujaca wypowiedz, wlasnie o takie informacje mi chodzilo. Jak wspomnialam wczesniej to byl tylko luzny zarys, teraz dzieki Twoim informacjom bedziemy ustalac bardziej szczegolowy plan podrozy, pomijajac niektore miejsca.
          • aseretka Re: Poludnie Francji 27.06.13, 15:52
            Miło mi, że mogłam się na coś przydać :) Teraz mapa do ręki i szczegółowe, sensowne planowanie. Dodam jeszcze, że mnie zazwyczaj udaje się zrealizować plany zwiedzania w ok. 90 %.
    • saphira Re: Poludnie Francji 28.06.13, 14:25
      ok, teraz mam juz bardziej okrojony plan zwiedzania, wciaz do ewentualnej modyfikacji:
      Po przylocie wyjazd do 1.Carcassone, 2. Nimes & Pont du Gard 3.Avignon 4.Orange (opcjonalnie) 5.Kanion du Verdon i pozniej wciaz nie jestem pewna czy jechac na Lazurowe wybrzeze (gdzie dokladnie?), jest blisko i troche szkoda nie wstapic, no ale korki troche mnie odstraszaja. 6 lub 7 Arles i na koniec 8 Beziers . Pierwszy nocleg w Carcassone (badz w poblizu), ostatni w Beziers, reszta noclegow wciaz nie ustalona. Aseretko, pomocy!
      • aseretka Re: Poludnie Francji 28.06.13, 22:43
        Na bazie Twojej zmodyfikowanej trasy zwiedzania oraz na bazie własnych doświadczeń próbuję stworzyć bardziej dokładny plan wyjazdu. Już prawie jest on gotowy, ale mam jeszcze jedno pytanie... Piszesz o 9 dniach. Rozumiem, że pierwszy to dzień przylotu do Beziers. Wtedy rezerwowałabym nocleg w Carcassonne i po wypożyczeniu auta dotarłabym do hotelu. Z tego, co pamiętam bez sprawdzania w necie, w okolicach Carcassonne jest kilka hoteli sieci Formuła1, Etap i Premiere Clase, więc pewnie dałoby się coś znaleźć oczywiście przy wcześniejszej rezerwacji. Sieć tych tanich hoteli jest dość gęsta we Francji, czyli teoretycznie można by coś znaleźć w ewentualnych miejscach noclegowych.
        Ale o tym później. Bardziej istotne dla mnie jest, czy wylot macie 8 czy 9 dnia. Najlepiej gdybyś podała daty przylotu i wylotu. Proponowany przeze mnie plan już jest niemal gotowy ale wychodzi mi, że dojechalibyście na nocleg do Beziers w 7 dniu podróży. Od rana 8 dnia byłoby wtedy zwiedzanie Beziers. Ale jeśli wylot byłby dopiero 9 dnia, to zostawałby jeszcze 1 pusty dzień.
        • saphira Re: Poludnie Francji 28.06.13, 23:16
          Aseretko, przylatujemy 30 sierpnia, wylatujemy po poludniu 8 wrzesnia. Przepraszam, ze tak zwalam na Twoja glowe planowanie mojej podrozy, ale po prostu nigdy nie bedac w danym rejonie trudno wszystko ogarnac. Swoja droga sluze pomoca w ewentualnej podrozy po Kornwalii i Devon :)
    • Gość: Sebastian Re: Poludnie Francji IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.13, 19:43
      Hej

      Tutaj prowansja.wordpress.com masz opisane kilka miejsc na południu - głównie Prowansja.
      Jeżeli masz bardziej szczegółowe pytania pisz bo jeszcze sporo obiektów czeka na wprowadzenie na stronę.
      Wynajmując auto postawiłbym na Prowansję i okolice (Ardeche, Gard, Drom).
      Osobiście staram się trzymać z daleka od Lazurowego, a ilekroć złamię to postanowienie upewniam się w opinii, że w sezonie to chyba Normandia jest lepszą opcją niż Antibes czy Frejus.
      Pozdrawiam
      • aseretka Re: Poludnie Francji 12.07.13, 20:46
        Bardzo dobra strona... :) Dowiedziałam się z niej o wielu miejscach w Prowansji, o których nie ma wzmianki w przewodnikach, jak np. Abbaye de Montmajour. Opactwo Sénanque, malowniczym Lacoste. Już wiem, co muszę zobaczyć podczas następnego wyjazdu do Prowansji :)
        A może masz jakieś doświadczenia z położonym nad Atlantykiem regionem Poitou-Charentes? Za dwa miesiące tam będę i jestem w trakcie przygotowywania planu wycieczki. Byłabym bardzo wdzięczna za wszelkie sugestie.
        • Gość: Sebastian Re: Poludnie Francji IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.13, 17:12
          Ciesze się, że strona jest użyteczna i się podoba, zwłaszcza że jeszcze sporo miejsc czeka na opisanie - w tym co najmniej pięć malowniczych opactw.
          Niestety nie pomogę Ci w kontekście północnego wybrzeża - to region mi nieznany - preferuję okolicę z temperaturą powyżej 25 stopni Celsjusza ;)

          Słoneczna Prowansja na prowansja.wordpress.com
          • aseretka Re: Poludnie Francji 13.07.13, 18:38
            Region Poitou-Charentes jest, ze względu na ciepłą Golfstrom, jest najgorętszym i najbardziej słonecznym miejscem całego wybrzeża zachodniej Francji. Tam też temperatury są w lecie powyżej 25 stopni. I w porównaniu z Lazurowym Wybrzeżem podobno jest to region dużo piękniejszy, choć niedoceniany przez Polaków. Ale sprawdzę to, jak tam pojadę. :)
    • bah77 Re: Poludnie Francji 16.07.13, 13:53
      Dodam, że np. w Fonserannes k./ Beziers znajduje się atrakcja na miarę Listy UNESCO:

      fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,126988924,128187079.html i nast. posty

      bah77
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka