Dodaj do ulubionych

oczy,okulary i monitor

IP: *.ists.pl 30.11.02, 19:15
Czy ma sens kupowanie okularów antyrefleksyjnych (czy jakoś tak...) przy
zdrowych (?) oczach ze względu na kilkunastogodzinne siedzenie przed
monitorem?
Oczy mi łzawią i w ogóle reagują zmęczeniem, o higienie pracy wiem, ale
realia są jakie są...
Więc czy warto jakieś ochronne:) "gogle" kupić?
Poradźcie, proszę...

pozdrawiam
mrawcia
Obserwuj wątek
    • brave-blonde Re: oczy,okulary i monitor 02.12.02, 21:35
      BEZWZGLĘDNIE nalezy to zrobić! Jeśli nie masz wady wzroku
      - to kup zerówki z porządną powłoką antyodbalskową
      (przyda Ci się również do nocnej jazdy samochodem)

      Pracuję przy monitorze (lub monitorach) po kilkanaście
      godzin dziennie od 8 lat.

      - Ustawienie monitora jest bardzo ważne. Najważniejsze
      zasady to: rozproszony delikatny ambient + lampka
      biurkowa niezbyt silna skierowana na ścianę za monitorem.
      Żadnego słońca w ekran. Najgorszy w skutkach błąd
      (błyskawiczne zapalenie spojówek) to ustawienie monitora
      na tle okna - musi być conajmniej pod kątem 45 stopni w
      stosunku do okna. Wysokość, na której stoi monitor jest
      też ważna. Nadstawki sprawdzały się przy 14, postawienie
      17 na nadstawce powoduje bóle głowy i prowadzi do
      zwyrodnień kręgów szyjnych. Na monitor musisz patrzeć
      swobodnie, tak aby powieki były w naturalnej pozycji.
      Jeśli monitor jest za wysoko - musisz patrzeć przez wiele
      godzin do góry.

      - Przez pole elektromagnetyczne (i nie tylko) powietrze
      jest w nieustannym ruchu między tobą a ekranem.
      Zauważyłam, że im więcej mam monitorów przed soba tym
      bardziej wysusza mi się skóra twarzy. Pomyśl co się
      dzieje, ze śluzówkami oka. Tym bardziej, że przy
      komputerze mrugasz 10 RAZY RZADZIEJ. Okulary częściowo
      chronią oko przed wysuszeniem. Dlatego przy soczewkach
      kontaktowych zaleca się zerówki. W skrajnych przypadkach
      należy zaopatrzyć się w "sztuczne łzy".

      Jeżeli pracujesz przez wiele godzin przy komputerze, to
      wiesz na pewno, że nie przesadzam.

      Niektóre leki wysuszające śluzówki (np. tabletki
      antykoncepcyjne) doprowadzają do zpalenia spojówek przy
      komputerze z powodu ich wysuszenia.

      Powodzonka

      Pozdrawiam

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka