23.09.05, 22:10
Dziewczynki - odpowiedz na temat pomidorkow
od mojej Pani supervisorki:

"Pomidory są na liście produktów żywnościowych zawierających mało
węglowodanów i tłuszczu i są dozwolone w małych ilościach, parzone ze zdjęta
skórką."

pozdroowki
Obserwuj wątek
    • lgirl Re: pomidory 23.09.05, 22:22
      pomidory
      'Możemy wprawdzie cieszyć się nimi przez cały rok, ale dopiero pomidory
      gruntowe zachwycają pełnią smaku i aromatu. Grzechem byłoby nie wykorzystać
      sezonu na te warzywa.
      Siła pomidorów tkwi przede wszystkim w ich... kolorze. Czerwone barwniki -
      likopen i beta-karoten - to silne przeciwutleniacze, czyli substancje
      neutralizujące wolne rodniki.



      Pomidory zawierają także mnóstwo witamin, przede wszystkim C i E, ale również
      A, D, K i wszystkie witaminy z grupy B. Są ponadto bogatym źródłem składników
      mineralnych, np. potasu, wapnia, w nieco mniejszym stopniu kobaltu, magnezu,
      niklu i manganu.
      Poza tym są niskokaloryczne (10 dag pomidorów to tylko 20 kcal). Jeśli zatem
      nasza dieta w nie obfituje, możemy być spokojni o wagę.


      Pomidor a zdrowie
      Dzięki przeciwutleniaczom (zwłaszcza likopenowi) warzywa te chronią organizm
      przed chorobami układu krążenia, mają także znaczenie w profilaktyce raka płuc,
      prostaty, piersi i przewodu pokarmowego.

      Są zasadotwórcze, odkwaszają zatem organizm. Dzięki zawartości soli bromu
      działają kojąco na system nerwowy. Obecny w nich potas poprawia pracę nerek,
      działa bowiem moczopędnie, a tym samym odtruwająco, pomagając w usuwaniu
      toksycznych produktów przemiany materii z organizmu; ponadto wspomaga pracę
      serca, regulując ciśnienie.
      Niezwykłe działanie ma też galaretka otaczająca pomidorowe pestki - rozrzedza
      ona krew, podobnie jak aspiryna, nie dopuszczając tym samym do powstania
      skrzepów. Dlatego pomidory uważane są za ważny element diety osób po zawale.


      Grunt czy inspekt

      Zarówno pomidory gruntowe, jak i te hodowane w inspektach mają podobne wartości
      odżywcze, oczywiście pod warunkiem że uprawa poza sezonem prowadzona jest
      zgodnie z wymogami sztuki. Jeżeli natomiast producent pomidorów nadużywa
      nawozów przyspieszających ich dojrzewanie, warzywa z jego upraw mogą zawierać
      szkodliwe azotany (pozostałości po nawozach azotowych). Poza tym warzywa rodem
      ze szklarni są zdaniem koneserów mniej smaczne i mniej pachnące, bo dojrzewały
      bez słońca.
      Na pomidory powinni uważać alergicy. Zdarzają się bowiem przypadki uczulenia,
      szczególnie wśród małych dzieci. Objawia się ono m.in. zmianami na skórze oraz
      pojawianiem się aft w jamie ustnej. Należy wtedy na jakiś czas zaprzestać
      podawania pomidorów i ich przetworów, a po przerwie wprowadzać je do diety
      stopniowo i w małych ilościach, obserwując reakcję organizmu. Warto też
      dzieciom, osobom starszym i cierpiącym na dolegliwości gastryczne obierać
      pomidory ze skórki, bo może ona podrażniać delikatny żołądek.


      W słoiku

      Przetwory z pomidorów są równie zdrowe jak surowe warzywa, ale pod warunkiem że
      nie zawierają sztucznych konserwantów. W pomidorowych przetworach pozostają
      prawie wszystkie witaminy i składniki mineralne obecne w surowych warzywach.
      Długotrwała obróbka termiczna może tylko pozbawić je witaminy C.
      Udowodniono także, że w pomidorowych przecierach, sosach, keczupach itp. jest
      nawet więcej likopenu niż w surowych warzywach. Barwnik ten nie tylko nie jest
      wrażliwy na wysoką temperaturę, ale podczas podgrzewania jego uwalnianie wręcz
      wzrasta.

      Pomidory mają korzystny wpływ na naszą urodę. Dzięki witaminom, które
      zawierają, zwłaszcza C i E, skóra jest odpowiednio nawilżona, elastyczna i
      jędrna. Maseczka ze świeżych pomidorów ma właściwości odżywcze, jest wskazana
      zwłaszcza przy skórze skłonnej do wyprysków "
      Gazeta Wyborcza (12.08.2005)
    • yorki7 Re: pomidory 24.09.05, 08:27
      Igirl, ale co to znaczy, że są dozwolone w małych ilościach. Jeżeli wsunę
      jednego pomidorka dziennnie ( oczywiście bez skórki) to zachowam normę "małej
      ilosci" czy już ją przekroczyłam????
      • tunia75 Re: pomidory 24.09.05, 11:43
        Ja nie Igirl, co prawda, ale tak po mojemu, to jednego możesz- tylko takicg
        średnich wymiarów, nie jakiegoś mutanta prawie kilogramowego!!!!!
        • maat7 Re: pomidory 26.09.05, 08:46
          Dziewczyny - ale dlaczego bez skórki ???? Planuję sobie przyrządzić nadziewane
          pomidory szpinakiem, jednakże bez skórki to mi się nie uda, bo obawiam się iż
          przyrządzi mi się miazga :-)
          Czy coś się stanie, jak zjem od czasu do czasu pomidorka ugotowanego na parze z
          różnymi pysznościami w środku, ale nie obranego ze skórki???
          • maat7 Re: pomidory 28.09.05, 15:18
            Dziewczyny - pleasssssse, co z tymi pomidorkami i dlaczego bez skórki ??? Czaję
            się na faszerowane na parze i nie wiem czy mogę. Pomóżcie :D
            • lgirl Re: pomidory 28.09.05, 21:28
              OKI
              no to pomidorki.
              Generalnie bez skorki - bo moze
              pieknie sie przylepic do żołądka
              i generalnie powinno sie usuwac
              z nich skorki :))
              CO do ilosci - optowałabym
              za co najwyzej 2 srednimi na dzien...
              (osobiscie tak robie - i poki co zyje - jako-tako)

              POzdroowki od kroofki
              Joa z Linką
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka