Dodaj do ulubionych

Grabarczyk w TOK FM: Kolej czeka trzęsieni ziemi

IP: *.CNet.Gawex.PL 23.12.10, 08:45
Ile można zrobić literówek i błędów ortograficznych w jednym artykule najpoczytniejszego polskiego dziennika? Wyborcza i "jim" pokazują, że żadne wyzwanie nie jest im straszne :). Czy ktoś to w ogóle czyta przed publikacją? Rozumiem, że dziennikarz może być dyslektykiem, ale to jest strona odwiedzana przez miliony ludzi - jeśli tutaj wprowadzamy standardy, to co się dziwić maturzystom?
Obserwuj wątek
    • shedows1969 Grabarczyk w TOK FM: Kolej czeka trzęsieni ziemi 23.12.10, 11:27
      Ja myślę że politycy specjalnie wywołują chaos na kolei. Ludzie wreszcie powiedzą żeby to sprywatyzować, wtedy paru polityków i ich rodzin się dorobi. Zwolni się połowe załogi, maszynistami zostaną ludzie po dwutygodniowym kursie i będzie kasa na modernizację, a kolejarze znajdą sobie pracę jako parkingowi lub w ochronie, a Grabarczyk będzie najlepszym ministrem Tfu
    • b.ojciec Grabarczyk w TOK FM: Kolej czeka trzęsieni ziemi 23.12.10, 11:42
      PKP podzielono na spółki, spółeczki i spółunie. To nakręca tylko VAT i to w dodatku płacony z dotacji. Rząd chce prywatyzować(jak wszystko wg doktryny chicagowskiej). Prywatne koleje są chorym pomysłem. Na świecie mało jest prywatnych kolei. Np. w USA kolej jest tylko prywatna i nigdy nie była zbyt rozbudowana, a teraz się jakby zwija.
      Dziwacznym pomysłem było oddzielenie przewozów towarowych od pasażerskich. Wszędzie to cargo zarabia na deficytowe zwykle przewozy pasażerskie.
      Wpakowano też na siłę z dnia na dzień niby prywatne Przewozy Regionalne samorządom, które nie miały żadnego dosw. z tego rodzaju działalności.
      Zlikwidowano jedyne technikum kolejowe (w Warszawie) kształcące w specyficznie kolejarskich zawodach.
      Jest na forum gazety b.ciekawa wypowiedź eksperta kolejnictwa, Polaka pracującego za granicą. Oferował swoje usługi PKP - bez odpowiedzi. Link do tego posta:
      forum.gazeta.pl/forum/w,23,120108001,120115780,Zabawna_gadanina_w_sumie_.html
      • Gość: gość Re: Grabarczyk w TOK FM: Kolej czeka trzęsieni zi IP: 178.73.48.* 23.12.10, 12:50
        Tory państwowe, dworce miejskie, przewoźnicy prywatni - jak w ZTM:) W tym układzie przewoźnikom z "misją publiczną" państwo może choćby dokładać do jeżdżenia po torach, żeby im się opłaciło. A resztę zrobi konkurencja między przewoźnikami.
        Co do ograniczenia budowy dróg - jest dla mnie jasne, że bez pieniędzy się ich budować nie da, a za ilość pieniędzy nie Grabarczyk jest odpowiedzialny. Ale naprawdę, wylotówka na południe z Warszawy jest chyba bardziej istotna, niż autostrada na Ukrainę. Jeśli budujemy ją TYLKO z okazji Euro2012 - no to jest to największe polskie "zastaw się, a wystaw się" w historii.

        Krótka uwaga o prywatnej kolei - nie jestem gorącym zwolennikiem prywatyzowania jak leci, ale czy ktoś był w Japonii? Tam równolegle funkcjonuje kilku przewoźników Z WŁASNYMI TORAMI (w tym, rzeczywiście, jeden państwowy - JR).
        • airborell Re: Grabarczyk w TOK FM: Kolej czeka trzęsieni zi 23.12.10, 13:12
          > Co do ograniczenia budowy dróg - jest dla mnie jasne, że bez pieniędzy się ich
          > budować nie da, a za ilość pieniędzy nie Grabarczyk jest odpowiedzialny. Ale na
          > prawdę, wylotówka na południe z Warszawy jest chyba bardziej istotna, niż autos
          > trada na Ukrainę.

          Jechałeś kiedyś krajową czwórką na wschód od Krakowa?

          --
          airborell.blox.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka