Dodaj do ulubionych

medycyna po 30

28.03.12, 10:09
hej mam problem... od dziecka chcialam isc na medycyne, zawsze fascynowala mnie neurologia, zawsze bylam mocna z bilogi, chemii i fizyki, startowalam w olimpiadach itd...niestey w liceum kiedy mialam problemy z wiara we wlasne mozliwosci nie dostalam od nikogo wsparcia, pochodze z niepelnej rodziny wiec jedyny rodzic z ktorego zdaniem sie liczylam byl dla mnie wyrocznia... zdanie tej osoby bylo dla mnie wazne ale zamiast wsparcia otrzymywalam tylko teksty: w stylu jak wybierzesz te studia nie bede cie utrzymywac, idz na prawo albo stomatologie... znajdz kierunek ktory da ci kase bo ja nie mam kasy zeby cie do 30 utrzymywac...no i poszlam na studia ktore daja kase, skonczylam je, a ze jestem uparta to szybko znalazlam prace, potem wyjechalam za granice i dzis mam dom, dziecko, utrzymuje sie, stac mnie na to i owo...tylko w sercu jest pusto, bo to co robie nie daje mi satysfakcji, a umysl wraca czesto do czasow kiedy zylam medycyna...poniewaz mam powazny problem z oszukiwaniem siebie caly czas ze w tym co robie moge sie spelnic...postanowilam zrobic sobie tzw carier break i chcialabym ten rok wykorzystac na przygotowanie sie do egzaminow na medycyne... chce chociaz sprobowac zeby przestaly mnie dreczyc wyrzuty sumienia... czy myslicie ze jestem swirem? a moze uwazacie ze powinnam sprobowac? prosze o komentarze.
Obserwuj wątek
    • ania_dentystka Re: medycyna po 30 29.03.12, 17:26
      Odradzam i to z kilku powodów. Po pierwsze 5 ( stomatologia) lub 6 ( lekarski) lat studiów to początek drogi.
      Załóżmy, że masz 31 lat+6 ( medycyna)+ 1 staż ( to się stale zmienia )- czyli masz 38 lat i nie możesz samodzielnie pracować bo nie masz specjalizacji. Specjalizacja ok 3-4-5 lat różnie. Jesteś po 40 gdy znajdujesz się na początku samodzielnej pracy, praktycznie bez doświadczenia.
      Późno.
      Studia medyczne są w dużej mierze pamięciowe. Pamięć po 30 nie jest już pamięcią 19 latka. Trudniej się uczyć. Zwłaszcza anatomii prawidłowej.
      • aka10 Re: medycyna po 30 29.03.12, 21:00
        Z pamiecia, nie przesadzajmy. Moze mozna mowic o roznicy w wieku lat 19 i 59, ale nie kolo 30-tki. Wiele ludzi zaczyna studia majac lat 25+, jakos je koncza i niezle sobie radza.
        --
        Powered by Aka.Creative Marketing S.A.
        • dziewczyna.briana Re: medycyna po 30 06.04.12, 06:30
          Fantastyczny pomysl! Na nic nigdy nie jest za pozno. Masz cale zycie przed soba i czas na kazda kariere jaka sobie tylko wymyslisz. Najgorsza rzecz w zyciu to zal ze nie zrobilo sie czegos. Szkoda czasu na cos co Cie nie zadowala. Podejmij decyzje i zacznij dzis! Polecam rowniez goraco film Patch Adams. Rob to co kochasz i bedziesz w tym najlepsza:)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka