jack2010
23.04.12, 11:56
Proszę o radę.
Kupiłem wymarzony ekspres automatyczny. Siemens- model EQ.5 TE506201RW. Dlaczego akurat ten? Bezmyślnie zasugerowałem się opinią znajomego, który ma 2 ekspresy Siemsa (że niby niemieckie, solidne i bezawaryjne) oraz -co chyba jeszcze gorsze- komentarzami w necie dotyczącymi tego produktu. Poza tym była promocja więc...
Teraz, po blisko 2 tygodniach użytkowania ekspres się zepsuł ( gdzie ta niemiecka jakość?) ale akurat to nie jest największy problem. Problemem jest jakość kawy serwowanej przez ten ekspres. Ani Cafe Crema (tak w menu Siemens określa czarną kawę) ani Espresso nie mają cremy!!! Probowałem 3 różnych ustawień mielenia kawy, trzech różnych kaw ( mojej ulubionej Lavazza Qualita Oro- z krórej mój stary, kolbowy DeLonghi potrafił zrobić cremę na 1,5cm, Lavazzę Super Crema i Illy Esprsso)- za każdym razem wynik był taki sam- brak cremy.
Pytanie: czy to wina ekspresu czy może (wbudowanego) młynka czy jeszcze czegoś innego?
W idiotycznej instrukcji jest napisane, że jeśli nie ma cremy to: a) kawa jest za grubo zmielona lub b) za mała ilość ziaren Rabusty.
Moim zdaniem to idiotyczne i bezsensowne tłumaczenie.
Nie mogę sobie wybaczyć, że wywaliłem 2700PLN na coś, co robi sikowatą, czarną lurę, gdzie mój stary, wysłużony, kolbowy DeLonghi robił takie espresso, iż jego głębie smaku i wysoką cremę będe wspominał po wieki wieków. Żona się do mnie nie odzywa. Ekspres stoi nie użuwany...Czekamy aż stary DeLonghi wróci z serwisu....
Biję się w pierś i nie wiem co mam robić... Czy mogę reklamować ekspres uzasadniając to tym, że nie ma cremy?
W ostateczności będe chciał powołać się na rękojmię sprzedawcy- produkt niezgodny z umową-na stronie www jest info jakoby ekspres miał mieć podgrzewacz do filirzanek a w rzeczywistości go nie ma.
Pomóżcie.