Dodaj do ulubionych

do znawców!!!

07.08.06, 11:33
W niedziele wracaliśmy z Taby centralwingsem. Problemem było to, że przy
próbie odpalenia silników wszystko w samolocie
gasło! jak przy braku energi. sytuacja taka powtórzyła sie chyba z 5-6 razy.
Sprowadzono z lotniska jakąś maszynę przy pomocy której silniki wystartowały.
Obsługa tłumaczyła to znaczna wysokościa lotniska. argument ten raczej do
mnie nie trafia. Są lotniska w górach, choćby w Andach i dopiero tam
musiałyby być kłopoty. czy ta sytuacja była normalna?
Lot przebiegał bardzo spokojnie, natomiast przy lądowanu w duzym deszczu spod
skrzydła było widać iskry i ostry zapach palonej gumy. Ogólnie moim zdaniem
samolot prezentował się "tak sobie". do Egiptu lecieliśmy Memphis Air i
porównanie z polskim przewoźnikiem wypada zdecydowanie na korzyść ..........
lini egipskich. pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • Gość: blue_shadow Re: do znawców!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.06, 16:44
      a może to ptaszki wpadły do silnika? objawy na to wskazują. każdej linii może
      się to zdarzyć, więc zarzuty co do konkretnej wydają się być bezpodstawne. no
      chyba, że sądzisz inaczej ;)

      a co do zasilania, to pewnie potrzebny był starter. rzecz normalna. nie na
      każdym lotnisku mają ich pod dostatkiem i czasem trzeba dłuuugo czekać, aż jakiś
      wolny się znajdzie. pewnie chodziło o natężenie ruchu na lotnisku.

      pozdrawiam również.
    • Gość: Gosc Re: do znawców!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.06, 18:13
      Prawdopodobnie APU apadlo i tyle.

      W momecie gdy APU jest przeciazone w taki czy iny sposob (nie pamietam doklanie) nastepuje ze wzgledow bezpieczenstwa auto shut down dziwne tylko to ze proowali 5 - 6 razy zazwyczaj po takim zdarzeniu nastepuje sprawdzenie wizualne samego APU, czy nie nastapilo jakies widoczne mechaniczne uszkodzenie.
    • Gość: jast Re: do znawców!!! IP: *.arc.nasa.gov 08.08.06, 01:37
      cos mi w tej historii nie gra. Rozruszanie silnikow w takim 737 (lub podobnym)
      nastepuje przez sprezone powietrze. To nie bateria gdzie elektryka
      moze "siadac" przy silnym obciazeniu (tak jak radio gasnie w twoim aucie jak
      zapalasz). APU podaje to sprezone powietrze. Start silnikow nie ma wplywu na
      przeciazenie elektryki tylko klimatyzacji (dlatego wylacza sie czesciowo
      klimatyzacje). Ale jakby APU wysiadl to raczej bylaby to powazna klapa - nawet
      nie wiem czy takiemu 737 wolno leciec przy niedzialajacym APU (mimo ze w
      trakcie samego lotu APU jest wylaczony). Poza tym jakby APU naprawde wysiadl to
      pilot wogole nie probowalby startowac przy pomocy APU - czujnik pokazuje mu
      cisnienie powietrza dostepnego do startu i jak jest ponizej pewnej wartosci to
      pilot nawet nie probuje startowac bo wie ze nie ma po co. Taba jest na
      wysokosci okolo 800 m wiec dla takiego samolotu to nie stanowi absolutnie
      zadnej roznicy. Tak jak mowilem, cala ta historia myszka traci, gdzies tu jest
      jakas jedna wielka bujda.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka