Dodaj do ulubionych

Donacja ciała dla nauki

28.08.22, 22:02
Chodzi za mną taka myśl....
Żeby po śmierci oddać się na cele naukowe.

Jestem nauczycielką. Zawsze zgadzam się na obecność studentów jak jestem pacjentka. Jestem honorowym krwiodawcą. Jestem w bazie danych dawców szpiku....
Wiec jakoś tak to dla mnie sensowna kontynuacja.

Wiem ze trzeba to zrobić notarialnie.
I na pewno w porozumieniu z rodziną - nie chciałabym nikogo zaskakiwać ze sory ale pogrzebu mamy/babci nie będzie.

Ale mam taką myśl- czy mogą mnie nie chcieć? Tzn czy Akademie mogą kogoś nie chcieć? Bo maja za dużo? Albo ktoś umarł jako już za stara osoba zeby można było ją wykorzystać?

Takie mnie naszły rozkminy ....

Znacie rodziny w których ktoś oddał się nauce?
Jak to zniosły?
Obserwuj wątek
    • muminkowa Re: Donacja ciała dla nauki 28.08.22, 22:14
      Tak, znam mąż mojej koleżanki. Koleżanka zmarła kilka lat temu, nie mieli dzieci. Jest osobą samotną, gdzieś jest dalsza rodzina. Wszystko już załatwił, z ośrodkiem w Krakowie. Wiem, ze po jakimś czasie nastąpi pochówek szczątek.
    • agatazieba Re: Donacja ciała dla nauki 28.08.22, 22:19
      Nic nie wiem, ale jak się dowiesz, to napisz. Sama też rozważam.
      • raczek47 Re: Donacja ciała dla nauki 28.08.22, 22:28
        Ja też jestem zainteresowana tematem.
        Gdyby ktoś coś wiedział odnośnie tego jak się załatwia przekazanie ciała na cele naukowe i czy są jakieś przeciwwskazania,będę wdzięczna.
    • raphidophora_tetrasperma Re: Donacja ciała dla nauki 28.08.22, 22:24
      Moja babcia, tak zrobiła...30 lat temu. Z całą pewnością nie uzgadniała tego z rodziną 😏 nie wiem czy składała jakieś dyspozycję notarialnie, raczej nie. Z tego co pamiętam pojechała, najzwyczajniej w świecie, do akademii i tam wydała dyspozycje co do swojego ciała pośmiertnego. Żadnych szczątków nie odzyskaliśmy. Nie było pogrzebu, księdza, pomniķów, cmentarzy. Był obiad z oprawą muzyczną.