Dodaj do ulubionych

Szybka rada potrzebna

10.06.11, 14:05
Uwaga, uwaga, odzywa się beztalencie kulinarne, leniwe na dodatek, jak nie wiem.

Otóż niechcąco przy wyjmowaniu schabu z zamrażalnika wypadł mi woreczek mrożonych grzybów. Cholera wie, jakich, no ładne takie, pokrojone, trochę świeże, trochę podsuszone (nie znam się, sorki, nie są takie brązowe i ciemne, jak normalne suszone smile ), z jakichś szlachetniejszych raczej, bo wiem, od kogo je dostałam (pieczarki bym rozpoznała wink ) Zorientowałam się, jak zdążyły sobie na podłodze bezczelnie się rozmrozić.
I teraz - co z nimi zrobić? Wymyśliłam, że jakiś taki prosty sos na śmietanie i tych grzybach, pewnie by pasował, co nie? Ale jak się toto robi? Szukam przepisów po googlach i co jeden to wymyślniejszy i wcale nie takie, jaki ja wiem, że ma być - ma być smaczny, z grzybem i śmietanką i żeby był oczywiście najlepszy na świecie. Bez przypraw typu: trawa cytrynowa, świeżo starty imbir czy wino szczepu śmakiego. Coś tam posiadam, ale nie w przesadnej różnorodności.
Helpunku! smile Jak się robi dobry i szybki sos grzybowy nie z torebki?
Obserwuj wątek
    • papalaya Re: Szybka rada potrzebna 10.06.11, 14:14
      robisz wywar, dorzucasz grzyby, gotujesz z pól godziny na małym gazie, doprawiasz smietaną, zagęszczasz, przyprawiasz
    • lelija05 Re: Szybka rada potrzebna 10.06.11, 14:16
      Ja podsmażam grzyby na oleju,tylko trzeba te cholery cały czas mieszać by się nie przypaliły - lubią się przyklejać. Przy odmrażaniu powinny puścić wodę, ale jak będzie za mało to można dodać.
      A z przypraw to daję Maggi, ew kucharka, pieprz i czosnek.
      I najważniejsze - natkę pietruszki.
      A śmietanę to sam koniec, już po "uduszeniu".
      • kocianna Re: Szybka rada potrzebna 10.06.11, 14:22
        i cebulka, cebulka.
        A śmietanę to najlepiej... śmietankę. Taką nie bardzo procentową, do zup i sosów. I białe wino wytrawne.
        • lelija05 Re: Szybka rada potrzebna 10.06.11, 14:25