Dodaj do ulubionych

jadlospis w ciazy

23.03.06, 14:02
jestem w 7 tygodniu ciazy, staram sie ulozyc zdrowy dla mnie i dziecka
jadlospis, ale nie wiem czy nie wpadam w pewne pulapki.
Staram sie jesc male porcje, co ok. 3 godziny - wiec rano jogurt, ok. 11
kanapke (ciemne pieczywo, ser, warzywa), ok. 14 salatka owocowa, 18 - kolacja
(przewaznie ryby, duzo warzyw, owoce morza, ale czasami makarony, pierogi). W
miedzyczasie przekaska - baton z musli, caistko zbozowe etc.
Mysle, ze pije za malo wody, ale staram sie nadrobic to herbata i sokami -
ale boje sie pic za duzo sokow, to samo zreszta z salatkami owocowymi - moj
(prawie) maz wmusza we mnie codziennie miske salatki (tylko w takiej postaci
jem owoce...), a ja nie jestem pewna czy nie przesadzam z iloscia cytrusow....
Moje pytanie: co zrobic zeby nie zwariowac???? Jak Wy planujecie posilki? Na
co zwracacie najwieksza uwage?
pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • ireczka1 Re: jadlospis w ciazy 23.03.06, 14:12
        Oj chcialabymsmile Tylko w domu ciagle slysze, ze za malo jem (a wg mnie jem caly
        dzien hehe), (prawie) maz wczoraj znowu kupil brokuly na kolejny tydzien plus
        tyle innych warzyw i owocow, ze juz teraz wiem, ze czesc wyrzucimy. A moze to
        taka strategia, bo gdzies miedzy tymi smakolykami dla mnie znalazlo sie i piwko
        dla niegowink?
      • baaalbina Re: jadlospis w ciazy 23.03.06, 14:13
        nie planuje bo nie mam czasu ;D
        wg nie zmieniałam swojego jadłospisu jem tak sami w tych samych ilościach co
        przed ciążą, odstawiłam zupełanie białe pieczywo, pozatym jadam dużo owoców i
        zieleniny ..wink
      • aska_ou Re: jadlospis w ciazy 23.03.06, 14:14
        Koniecznie pomysl o drastycznym ograniczeniu cukrów prostych jesli masz albo
        bedziesz miala do nich slabosc. Cukry priorytetowo sa dostarczane dziecku i
        blokuja na dlugo dostep innych wartosciowych substancji , zwieksza sie ryzyko
        cukrzycy ciazowej u ciebie a dziecku fundujesz prawdopodobienstwo ( duze )
        cukrzycy w wieku doroslym i otylosci. Pozatym nie jedz wedzonek , a reszte z
        głową . Wszystko w granicach zdrowego rozsądku.

        Zycze powodzenia smile
    • xenias Re: jadlospis w ciazy 23.03.06, 16:07
      Spokojnie, to tylko ciążasmile)
      Nie jem słodyczy, chipsów, coli itp.
      Jem - normalnie... Plus dodatkowa porcja błonnika na jelita (otręby). Mam ochotę
      na mlekow - piję, na sok - piję, na tuńczyka - jem. Pewnie niedługo dojdzie
      barszcz w duzych ilościach (anemia), ale na razie jeszcze nie.
    • margonik Re: jadlospis w ciazy 23.03.06, 17:01
      Myślę, że przed 18:00 jesz za mało... jogurt, kanapka, owoc, ale żadnego
      konkretu, dopiero kolację normalną. Jeśli możesz, postaraj sie jeść normalny
      obiad (ale wiem, że to nie zawsze możliwe, jeśli się pracuje).

      Słodyczy unikaj, bo to puste kalorie, a poza tym nic dobrego. Ryzyko cukrzycy
      ciażowej, nadmiernego przyrostu tłuszczyku i dużego dziecka. Tak samo unikaj
      kupnych soków słodzonych. Jeśli masz czasami ochotę na baton, czy sok z
      kartonu, to nic wielkiego - nie musisz sobie wszystkiego odmawiać - tylko po
      prostu z umiarem.

      W początkowym okresie ciąży nie musisz zwiększać ilości białka, więc nie musisz
      także zapychać się jakoś specjalnie mięsem itd. Dopiero od II trymestru rośnie
      zapotrzebowanie na białko, a także - zapotrzebowanie na większą ilość kcal
      (wcześniej nie).

      Natomiast już od początku ciazy warto dbać o odpowiednią ilość wapna i żelaza.
      Ale uwaga - wapno przeszkadza w przyswajaniu żelaza, więc nigdy nie łącz
      posiłków bogatych w żelazo z posiłkami bogatymi w wapń - czyli nie jedz
      wołowinki z buraczkami popijając mlekiem smile

      Żelazo natomiast, do dobrego przyswajania, wymaga witaminy C. Więc do żelaza
      jak najbardziej cytrusy, czarne porzeczki, papryka, inne warzywka i owoce.

      Wapno to głównie nabiał. Zamiast mleka jednak lepiej jeść ser, twaróg, jogurty
      i kefiry.

      Żelazo to przede wszystkim wołowina, cielęcina, wątróbka (ale wątróbkę jedz z
      umiarem!), buraki, zielona pietruszka, suszone morele, migdały. Pamiętaj, aby
      łączyć z wit. C.

      Soki pij, ale domowe, bez cukru, ewentualnie sklepowe jednodniowe bez cukru.
      Mają mnóstwo witamin i minerałów. Z kartonów jak najmniej - kartonowe traktuj
      jako kaprys dla smaku, a nie dla zdrowia.

      Kawę i herbate ograniczaj. Zaraz mnie tutaj za to zlinczują smile Ale nie chodzi
      nawet o samo działanie kofeiny na płód, ale o to, że kawa i herbara wypłukują z
      organizmu wapń oraz hamują przyswajanie żelaza. Może być natomiast Rooibos -
      nie zawiera kofeiny, zawiera natomiast żelazo, oraz kawa zbożowa z mlekiem.

      Powodzenia! smile


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka