28.11.03, 21:18
poszukuję ciekawych, sprawdzonych przepisów, wykorzystujących owoc avokado. w
internecie nie znalazłam niestety niczego inspirującego...
pozdrawiam
Obserwuj wątek
        • the_dzidka Re: avokado 28.11.03, 21:53
          > czy to się razem miksuje?


          Avocado samo w sobie jest tłuste i bez smaku. Moja rodzinka po prostu posypuje
          je cukrem albo solą. A jeśli chodzi o wersję amerykańską, to smaruje się obrane
          avocado masłem, a na to galaretką. Czy to się miksuje? Nie. Ale właśnie wpadł
          mi do głowy taki pomysł: nalesniki z farszem z avocado. Co szkodzi spróbować?
          Avocado z masłem orzechowym i pokruszonymi orzechami jako farsz. Albo
          odwrotnie - avocado z białym serem. Nie sądzisz, ze można by spróbować? :-)

          Dzidka
          • taka_tam Re: avokado 28.11.03, 22:39
            robiłam z avocado sosy: guacamole oraz czosnkowy, ale nie bardzo mi one
            podeszły. ten pomysł "na słodko" jest całkiem fajny :-)
      • taka_tam Re: avokado 28.11.03, 22:35
        wpisywałam na różne sposoby i niewiele z tego wyszło, ale masz rację - warto
        być konsekwentną językowo :-)

        Gość portalu: Pichciarz napisał(a):

        > Nic dziwnego jeśli wpisałaś avokado. Wpisz bądź to po polsku awokado, bądź to
        > po angielsku (jeśli znasz język) avocado.
        • Gość: Pichciarz Re: avokado IP: *.proxy.aol.com 29.11.03, 00:03
          Spróbuj na tych linkach:
          www.szukacz.pl/Szukaj/Szukaj.aspx?q=awokado&ct=kulinaria.pl%40lokalna
          puszkkka.spinacz.pl/lista.php3?sort=0&l=A&str=3
          www.2.gazeta.pl/kobieta/982085,24246,0,P_KOBIETA_PRZEPISY,963123.html
          kuchnia.gery.pl/przepisy/p816.htm
          www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=1344
    • Gość: pia Re: avokado IP: *.adsl.proxad.net 29.11.03, 02:49
      Avokado we Francji podaje sie (po przekrojeniu na pol i wyjeciu pestki z
      jednej z polowek):
      -z salatka macedonska (powiedzmy, ze najblizej jej do polskiej
      warzywnej/ziemniaczanej; wiecie ten standard ze wszystkich swiat przed laty:
      warzywa z majnezem; dobrze zeby nasza salatka nie byla mdla, a raczej kwasna
      czy dobrze komponuja sie ogorki kiszone - nie wiem)
      -z tarama (do kupienia na dziale rybnym) i spora iloscia cytryny
      -z pasta z krabow (z puszki) i majonezem + obowiazkowo cytryna
      -salaka z malutkich krewetek i majonezu doprawionego cytryna

      Awokado popieprzyc, posolic i nalazyc ktoras z ww. salatek. Podawaje sie z
      bialym pieczywem i winem jako przystawke. Smacznego :))

      Zeby nie uszkodzic avocado przy wyjmowaniu pestki, po przekrojeniu bierzemy noz
      i ostrzem uderzamy w pestke (nie czubkiem noza, ale ostrzem). Pestka lekko
      nabija sie na ostrze. Delikatnie krecimy nozem i wyjmujemy owa pestke.
    • Gość: Sławek Re: avokado IP: 217.97.133.* 29.11.03, 12:49
      Przekrój na pół, wyjmij pestkę, wydrąż delikatnie cały miąższ ( jak największe
      kawałki ), pokrój szybko w kosteczkę ( szybko, bo czernieje ), wymieszaj z
      małymi krewetkami, lub surimi pokrojonymi też w kostkę, dodaj vinegrette ( użyj
      jakiegoś delikatnego w smaku oleju - nie oliwy )z dużą ilością czosnku i
      pietruszką, lub koperkiem ( opcjonalnie, nigdy razem ! ) i wypełnij pozostałe
      po wydrążeniu połówki. Pycha przystawka i ładnie wygląda ! Jeśli lubisz, możesz
      do "sałatki" dodać trochę kaparów. A zamiast vinegrette może być jogurt z
      odrobiną curry, pieprzu kajeńskiego ( ostrożnie ! ) + obowiązkowo czosnek.
      • brookie Re: avokado 29.11.03, 13:11
        Widzialam w programie kulinarnym przepis na salatke. Pokrojone pomidory,
        avocado, grillowana papryka i kukurydza ( z papryki zdejmuje sie skorke),
        dodaje sie zabek czosnku, oliwe z oliwek i sok z cytryny.
      • mufka Salatka z avocado 29.11.03, 23:24
        -pomidory i obrane avokado w zabki,
        -czerwona cebula,
        Dressing:
        -dobra oliwe i ocet z bialego wina wymieszac z posiekana swieza bazylia
        posypana sola i pieprzem,
        - mozna dodac kielki ze slonecznika, fete lub mozarelle, pestki dynii...
        Najlepsza jak wszystko pusci sok;)
        SMacznego!
    • Gość: bruno Re: avokado IP: 217.11.133.* 01.12.03, 14:44
      Tyle podaliście przepisów, a zabrakło w nich mojego:
      awokado na pół, wyjąć pestkę i miąższ. Wymieszać z roztartym czosnkiem +
      cytryna + sól + pieprz. I to jest baza do wszystkiego innego, bo dodać można np
      jajka na twardo + trochę startego ostrego sera + kilka włókien sambalu.
      Teraz za awokado przepadam, ale pamiętam moje pierwsze spotkanie - owoc
      przywieziony z największymi honorami z zagranicy, pokrojony i ugryziony jak
      jabłko. Fuuuuu - stara gąbka nasączona zjełczałym olejem ma więcej smaku, niż
      tak jedzona smaczliwka. Dziewczyny zaraz zrobiły sobie wielkoświatowe maseczki
      na urodę, bo do jedzenia nie wydawało nam się możliwe.
    • xkropka Re: avokado 02.12.03, 10:38
      Przepis podpatrzony w restauracji kubanskiej, ale to na upaly, bo salatka jest
      bardzo orzezwiajaca:
      na porwana salate lodowa wylozyc cienkie czastki awokado, melona zoltego,
      gruszek z syropu - wszystko polac sosem z syropu od gruszek, soku z limonki i
      miety (koniecznie arabskiej, a nie pieprzowej!).
      Polecam.
    • Gość: Karolina Re: avokado IP: *.client.attbi.com 03.12.03, 07:44
      moze ktos juz wspomnial, najwyzej sie powtorze -
      ja bardzo lubie awokado rozbadzgane z tunczykiem (rowniez rozbadzganym) w sosie
      wlasnym z puszki (sos wylany wczesniej), plus troche majonezu, soli i pieprzu
      to na jakis chlebek, najlepiej taki twardszy jak razowiec albo pumper...
      moze ci posmakuje
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka