Dodaj do ulubionych

Do tych co studowali lub studiuja w Niemczech

21.03.06, 08:58
Zaczynam w kwietniu studia tutaj. Jestem kompletnie zielona i nie znam nikogo
kto by mnie mogl oswiecic. Dlatego zwaracam sie do was o pomoc. Czy
moglibyscie mi powiedziec na jakiej zasadzie ustala sie tu wlasny plan, co
jest tego podstawa, czy kupuje sie jakies informatory dla kazdego kierunku?
Co jest wazne, na co zwrocic uwage?
Jutro mam odbior certyfikatu DSH i pojutrze ide dopelnic juz ostatecznych
formalnosci. Byc moze dowiem sie wiec nieco wiecej, poki co licze na to, ze
mnie nieco uswiadomicie.
Wydzialy organizuja tez Orientierungsveranstaltungen dla "pierwszakow" - i
mam zamiar tam pojsc - czy macie doswiadczenie w tym zakresie, czy warto
pojsc, czy to faktycznie pomaga czy to tylko taki pic (sorry za pytanie, ale
musze na to konto zrezygnowac z tygodniowego wyjazdu do Polski i nie mam
pojecia jak ja o tym mamie powiem, wybuchnie mi placzem w sluchawke).
Jesli kto z was mialby cos pomocnego do napisania to dziekuje z gory bardzo
serdecznie.
Iza
PS: Jesli ma to jakies znaczeni: studiowac bede na Goethe Uni we FFM,
Pädagogik - Diplom.
Obserwuj wątek
    • sabba Re: Do tych co studowali lub studiuja w Niemczech 21.03.06, 09:07
      hej dede, jastudiowalam rzut beretem od Ciebie, w Marburgu. Co prawda w
      miedzyczasie zasady sie troche zmienily - nie wiem jak we Frankfurcie ale np u
      nas juz bardzo malo kierunkow mozna studiowac na magistra - wtedy program masz
      ustalony z gory jak na polskich studiach mniej wiecej i nie ma sie o co martwic.
      Jesli jednak jest dalej samowolka i nie masz podanego przykladowego planu - w
      Grundstudium robi sie przewaznie zajecia tzw "Einführung" w kazdmy fachu. Nie
      olewaj wprowadzenia - mnie to duzo dalo, jedno Orientierungswoche bylo dla
      obcokrajowcow i oprocz takich przyjemnosci jak zwiedzanie miasta bylo tez
      chodzenie po urzedach i zalatwianie formalnosci. Orietierunswoche w konkretnym