21.05.03, 22:18
ISLAM
Obserwuj wątek
    • pc_maniac Re: ISLAM 01.10.03, 22:27
      Mam serdeczną prośbę. Piszę reportaż z Egiptu i mam luki w pamięci.
      Wiem, że Egipcjanie jako wyznawcy Islamu modlą się 3 razy dziennie (to znaczy
      tyle powinni się modlić).
      Moje pytanie brzmi, o jakiej godzinie pierwszy raz Muezin nawołuje do modlitwy?
      Czy jest to na 2 godziny przed wschodem słońca?
      • gajasirocco Re: ISLAM 01.10.03, 22:56
        Modlitwa, czyli salat, odmawiana jest w Islamie 5 razy dziennie i jest
        bezpośrednim połaczeniem wiernego z Bogiem.
        Modlitwę odmawia się o świcie, w południe, późnym popołudniem, o zachodzie i o
        zmroku. Preferowane jest by modlić się w meczecie, lecz Muzułmanie mogą to
        robić prawie wszędzie.
        Człowiek staje się Muzułmaninem, gdy wierzy i wypowiada słowa:"Nie ma Boga poza
        Allahem i Muhammad jest jego Wysłannikiem."
        • pc_maniac Re: ISLAM 01.10.03, 23:00
          Faktycznie, pięć razy, a nie trzy.

          Ale nie napisałeś o jakiej porze jest pierwsza modlitwa. Czy jest to na 2
          godziny przed wschodem słońca? (chodzi o Egipt).
          • pc_maniac Re: ISLAM 01.10.03, 23:04
            Acha i jeszcze jedno pytanko.
            Czy ten dywanik, który rozkładają by modlić się poza Meczetem nosi jakąś
            konkretną nazwę?
            • gajasirocco Re: ISLAM 01.10.03, 23:31
              Więcej informacji znajdziesz: www.islam.org.pl, www.muzulmanka.pl,
              www.islam.com.pl
              Pozdrawiam
          • gajasirocco Re: ISLAM 01.10.03, 23:16
            Napisałam, że pierwsza modlitwa jest o świcie, tzn.nie o konkretnej godzinie,
            tylko wtedy kiedy świta!!!
            • pc_maniac Re: ISLAM 02.10.03, 00:06
              Dziękuję za informację.

              Potrzebowałem ich do 9 rozdziału "REJS NILEM (Luksor-Asuan) wspomnienia w
              odcinkach".
              Jakoś wybrnąłem. Jeśli znajdziesz w tym reportażu jakieś błędy merytoryczne to
              proszę o info.

              www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=622&w=8156920
    • gajasirocco Re: ISLAM 02.10.03, 09:12
      Cieszę się, że mogłam pomóc. Pozdrawiam
    • beduinka konwertyci 22.02.04, 00:10
      www.thetruereligion.org/priests.htm
      zerknijcie na ten link - są tu wypowiedzi byłych księży i misjonarzy, którzy
      porzucili chrześcijaństwo i przeszli na islam
      • beduinka Żydzi - muzułmanie 22.02.04, 00:13
        a to istna ciekawostka:
        strona o Żydach, którzy są muzułmanami
        jews-for-allah.org/
        • beduinka Re: Żydzi - muzułmanie 22.02.04, 00:17
          www.jewstoislam.com/oraz
          www.convertstoislam.org/oraz
          www.jesus-or-allah.com/
    • beduinka Islam będzie tym, czego chcą jego wyznawcy 23.10.04, 01:52
      Islam będzie tym, czego chcą jego wyznawcy

      autor: Daniel Pipes
      New York Sun
      28 wrzesień 2004
      Oryginał angielski: Islam is What Its Followers Make of It

      Jak muzułmanie interpretują wolność wyboru religii? Werset Koranu (2:256)
      odpowiada: „Nie ma przymusu w religii!” (po arabsku: la ikrah fi’d-din). To
      brzmi jasno, a Ośrodek Islamski Południowej Kalifornii obstaje przy tym, że tak
      właśnie jest i wskazuje, że islam wyprzedził zasady zawarte w Konstytucji USA.
      Kalifornijski ośrodek uważa, że Pierwsza Poprawka („Kongres nie może stanowić
      ustaw wprowadzających religię albo zabraniających swobodnego wykonywania
      praktyk religijnych”) opiera się na zasadzie nie zmuszania, wyrażonej w tym
      wersecie Koranu.

      W podobnym duchu wypowiada się były sędzia najwyższy Pakistanu – S.A. Rahman,
      twierdząc, że koraniczna fraza zawiera w sobie „przywilej wolności sumienia,
      który nie ma sobie równego w religijnej historii ludzkości”. W odczuciu
      Zachodu, jest to interpretacja mająca sens intuicyjny. Tak uważa Alan Reynolds,
      ekonomista z Instytutu CATO, pisząc w Washington Times, że werset ów oznacza,
      że Koran „zaleca tolerancję religijną”.

      Gdyby to było aż tak proste!

      Faktycznie ta zwodniczo prosta fraza miała w historii bardzo wiele znaczeń. Oto
      niektóre z nich, głównie z okresu przednowoczesnego, zaczerpnięte z dwóch
      wybitnych, niedawno opublikowanych książek: Patrycji Crone „God’s Rule:
      Government and Islam” [Rządy Boże – rząd a islam] (Columbia University Press)
      oraz Yohanana Friedman’a „Tolerance and Coercion in Islam” [Tolerancja i
      przymus w islamie] (Cambridge University Press), poparte moimi własnymi
      badaniami. Rozpatrywana w kierunku od najmniej liberalnej do najbardziej
      liberalnej interpretacji, [koraniczna] fraza o nie przymuszaniu jest rozumiana
      na wiele sposobów:

      Znosząco: Fragment ten znoszą następne wersety Koranu (jak na przykład werset
      9:73 “ O Proroku! Walcz przeciwko niewiernym
      i przeciwko obłudnikom i bądź dla nich surowy!”).

      Czysto symbolicznie: Fraza ta jest opisem, a nie imperatywem. Prawda islamu
      jest tak oczywista, że przymuszanie kogoś by stał się muzułmaninem nie wymaga
      uciekania się do „przymusu”, lub inaczej – przyjęcie islamu po klęsce wojennej
      nie jest uważane za „przymus”.

      W sensie duchowym, nie praktycznym: rządy mogą wymuszać zewnętrzny posłuch,
      choć oczywiście nie mogą wpływać na to jak muzułmanie myślą.

      Jako ograniczone do miejsca i czasu: [werset] odnosi się jedynie do Żydów w
      Medinie, w siódmym wieku n.e.

      Ograniczający się do nie-muzułmanów pod rządami muzułmańskimi, które akceptują:
      niektórzy prawnicy twierdzą, że [werset] odnosi się tylko do “Ludów Księgi”
      (chrześcijan, żydów oraz zoroastran); inni uważają, że odnosi się do wszystkich
      niewiernych.

      Wyłączająca niektórych nie-muzułmanów: apostatów, kobiety, dzieci, jeńców
      wojennych oraz innych, których można przymuszać. (Jest to standardowa
      interpretacja, pojawiająca się w większości okresów historycznych i miejsc).

      Ograniczona do wszystkich nie-muzułmanów: muzułmanie muszą podporządkować się
      zasadom islamu i nie wolno im być apostatami.

      Ograniczona do muzułmanów: muzułmanie mogą przechodzić od jednej interpretacji
      swej wiary do drugiej (na przykład z sunnickiej do szyickiej), ale nie mogą
      opuścić islamu.

      Odnosząca się do wszystkich ludzi: dojście do prawdziwej wiary musi się odbywać
      drogą prób i poszukiwań, a przymus podcina ten proces. Masowy spór o znaczenie
      tej krótkiej frazy jest typowy, gdyż wierni spierają się o treść wszystkich
      świętych ksiąg, nie tylko Koranu. A debata nad wersetem o nie przymuszaniu ma
      wiele ważnych implikacji.

      Po pierwsze, ukazuje, że islam – podobnie jak wszystkie religie – jest tym, co
      wierni chcą z niego uczynić. Zakres wyboru jest szeroki: od represji w stylu
      talibów po bałkański liberalizm. Ograniczeń jest niewiele. Nie ma
      też „prawdziwej” i „błędnej” interpretacji. Jedynie we własnym sumieniu
      muzułmanie mogą wybierać to, co „nie przymuszanie” oznacza w XXI wieku.

      Na odwrót, nie specjaliści powinni być bardzo ostrożni w określaniu znaczenia
      Koranu, który jest płynny i subiektywny. Kiedy Alan Reynolds pisze, że werset o
      nie przymuszaniu oznacza, iż Koran „zaleca tolerancję religijną”, chce czynić
      dobrze, ale faktycznie zwodzi swych czytelników.

      Idąc dalej, można stwierdzić, że wiele innych sfer islamu może być przedmiotem
      podobnej debaty. Muzułmanie mogą na nowo zdecydować o tym, co oznacza dżihad,
      jakie prawa przysługują kobietom, jaką rolę powinien odgrywać rząd, które z
      rodzajów lichwy powinny być zakazane i tak dalej. Rozwiązanie [przez
      muzułmanów] tych bardzo ważnych kwestii będzie miało wpływ na cały świat. I
      wreszcie, choć tylko sami muzułmanie mogą powziąć te decyzje, ludzie Zachodu
      mogą wpływać na ich kierunek. Rządy represyjne (takie jak reżim saudyjski)
      można ograniczyć przez zmniejszenie uzależnienia [Zachodu] od ropy naftowej.
      Muzułmanie bardziej liberalni (tacy jak zwolennicy Ataturka) mogą zostać
      zepchnięci na margines, jeśli pozwoli się Turcji pod rządami islamistów na
      wejście do Unii Europejskiej.

      To, co czynią nie-muzułmanie ma również potencjalnie wielki wpływ na to,
      czy „nie przymuszanie do religii” [u muzułmanów] przełoży się na tolerancję
      religijną, czy też pozwoli (jak w przypadku Salmana Rushdiego) na wydawanie
      wyroków śmierci [na prawdziwych lub rzekomych odstępców od wiary].

      źródło: pl.danielpipes.org/
    • beduinka Muzułmanki na Mount Everest 01.06.05, 18:53
      Muzułmanki na Mount Everest

      Dwie obywatelki Iranu, jako pierwsze muzułmańskie kobiety, stanęły na szczycie
      Mount Everestu w Himalajach. Wierzchołek najwyższej góry świata (8850 m
      n.p.m.) osiągnęło tego dnia, mimo końca sezonu wspinaczkowego, kilkanaście
      osób - poinformowało nepalskie ministerstwo turystyki, powołując się na
      komunikaty z ekspedycji. 36-letnia Farkhondeh Sadegh, graficzka z Teheranu, i
      25-letnia Labeh Keshavarz, dentystka z Zabedanu, zdobyły ośmiotysięcznik od
      nepalskiej strony góry. Jak powiedział Radżendra Pandey z nepalskiego
      ministerstwa turystyki, Iranki wspinały się trasą południową, tą samą, którą
      wchodzili Hillary z Tenzingiem.

      źródło: Rzeczpospolita, 2005.05.31
    • beduinka Islamski tuńczyk 19.05.06, 20:04
      WENN, MFi /18.05.2006 00:04




      Islamski tuńczyk
      Kenijscy muzułmanie ściągają tłumnie do portu w Mombasie, aby zobaczyć
      niezwykłego tuńczyka z wersetem Koranu na łuskach.
      Ważąca 2,5 kilograma ryba wzbudziła tak ogromne zainteresowanie, że zajęli się
      nią arabscy naukowcy. Po zbadaniu orzekli oni, że symbole na łuskach tuńczyka
      rzeczywiście układają się w werset ze świętej księgi wyznawców islamu.
    • gajasirocco "PrzekonaćZachód do islamu"-Szczyt w BAku 21.06.06, 17:52
      www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060621/swiat/swiat_a_11.html
    • gajasirocco "Pogłębia się przepaść między cywilizacjami" 26.06 26.06.06, 11:13
      www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060626/swiat/swiat_a_1.html
    • gajasirocco "Malezja zabrania czytania o islamie"-GW 8.07. 08.07.06, 15:32
      serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34174,3469081.html?nltxx=1721538&nltdt=2006-07-08-03-05
      • szaga33 kiedy kończy się tegoroczny Ramadan?? 11.07.06, 12:22
        czy wiadomo dokładnie w którym dniu października kończy się ramadan w tym roku?
        Będę wdzięczna za odp. Pozdrawiam :))
        • gajasirocco Re: kiedy kończy się tegoroczny Ramadan??ok 24.10. 11.07.06, 12:33
          islam.about.com/cs/calendar/a/hijrah_calendar_3.htm
    • gajasirocco Zamachy na indyjskich muzułmanów -Nasz DZiennik 09.09.06, 08:37
      Zamachy na indyjskich muzułmanów


      Wczoraj w mieście Malegaon w stanie Maharasztra w zachodnich Indiach doszło
      do serii wybuchów, w których zginęło co najmniej 35 osób. Powołując się na
      miejscowe władze, telewizja Times Now poinformowała, że wśród ofiar
      śmiertelnych jest wiele dzieci, a rannych zostało ok. 50 osób. Policja
      twierdzi, że wczoraj tysiące ludzi gromadziły się na modlitwie i że eksplozje
      zbiegły się z muzułmańskim świętem Shab-e-Barat.
      Do wybuchów doszło w kilka dni po tym, jak indyjski premier Manmohan Singh
      powiedział, że służby wywiadowcze przestrzegały przed atakami terrorystycznymi
      w całym kraju na obiekty przemysłowe, świątynie i instalacje nuklearne. W
      Indiach środki bezpieczeństwa zaostrzono po lipcowych zamachach na kolei w
      Bombaju, w których zginęło 186 ludzi. Ataki przypisywano ugrupowaniom islamskim
      mającym powiązania z Pakistanem. Malegaon doświadczał w przeszłości aktów
      przemocy na tle religijnym.
      WM, PAP
    • gajasirocco "Muzułmanie żądają papieskich przeprosin" 14.09.06, 19:20
      wiadomosci.onet.pl/1403201,12,item.html
      Muzułmanie żądają papieskich przeprosin
      Przedstawiciele muzułmanów w Europie i krajach arabskich zażądali w czwartek
      przeprosin za wypowiedź papieża, w której Benedykt XVI odniósł się do islamu i
      dżihadu - świętej wojny oraz do dialogu między kulturami i religiami.
      Benedykt XVI wygłosił we wtorek w Ratyzbonie wykład dla ludzi nauki na temat
      relacji wiary i rozumu, w którym powiedział m.in., że nie można niczym
      uzasadnić szerzenia wiary przy użyciu przemocy, ponieważ przemoc jest sprzeczna
      z naturą Boga.

      Papież cytował fragmenty dialogu z XIV wieku między bizantyjskim cesarzem
      Manuelem II Paleologiem a wykształconym Persem na temat dżihadu, czyli świętej
      wojny. Papież powiedział również, że sukces dialogu kultur i religii możliwy
      będzie dopiero wtedy, gdy "rozum i wiara spotkają się w nowy sposób, jeśli
      przezwyciężymy narzucone rozumowi ograniczenia do tego, co jest empirycznie
      weryfikowalne".
      • camel_3d kopa.... 09.01.08, 09:59
        szczerze mowiac mam juz dosc tych muzulmanskich zadan.
        zaczyna mnie irytowac, ze kraja muzulmanskie domagaja sie pozwolen na budowe
        meczetow w europie, ale u sibie utrudniaja, lub wrecz uniemozliwiaja budowe
        swiatn innch niz muzulmanskich.
        mam dosc muzulmanow uciakajacych przed bieda i uciskiem z wlasnego kraju po to
        zeby w innym zyc z socjalu, pielegnujac swoje tradycje do tego stopnia, ze
        uciskaja swoje dzieci (np corki) lub zony.
        Gdyby muzulmanie wzieli sie za robote zamiasc 3 ryzy dziennie walis lbem o
        podloge to moze by do czegos doszli...
    • beduinka Nie taki muzułmanin straszny... 22.02.07, 09:54
      Nie taki muzułmanin straszny...

      Paweł Szczerkowski
      2007-02-22,

      Islamski radykał jest dobrze wykształcony, nieźle zarabia i chce demokracji -
      wynika z największego w historii sondażu w krajach muzułmańskich
      Sondaż przeprowadził Instytut Gallupa, ceniony w świecie ośrodek badawczy z
      siedzibą w Nowym Jorku. Jego pracownicy przez dwa lata, w 2005 i 2006 r.
      przepytali 10 tys. mieszkańców z 10 krajów islamu, w których mieszka ponad 80
      proc. wszystkich muzułmanów.

      By sprawdzić, jaki muzułmanie mają stosunek do demokracji, Gallup poprosił
      uczestników sondażu, by wymienili to, co im się na Zachodzie podoba a co nie.
      Większość krytykuje "moralny upadek" i "rozwiązłość", zachwala jednak panujące
      w krajach zachodnich swobody polityczne. Wszędzie, od świeckiej Turcji, przez
      autorytarny Egipt po teokratyczny Iran, zdecydowana większość (zwykle ponad 80
      proc.) opowiada się za zachodnim modelem wolności słowa, za swobodą religijną i
      swobodą przekonań politycznych.

      To dość wyjątkowy sondaż, bo inne z reguły pytają muzułmanów o demokrację w
      ogóle, nie precyzując, co należy pod tym pojęciem rozumieć. I też zwykle
      wychodzi, że muzułmanie są za.

      W zdumienie wprawiają jednak dalsze wyniki sondażu, które pokazują, że ta sama
      olbrzymia większość domaga się większej roli islamu w życiu publicznym i
      wprowadzenia w ich kraju szariatu, czyli tradycyjnego prawa religinego. A z
      szariatem kojarzy się wszystko, co najgorszego mieszkaniec Zachodu można sobie
      wyobrazić o muzułmanach - szczelnie okryte szatami od stóp do głów, bite i
      więzione w domu kobiety, kamienowanie na śmierć za cudzołóstwo, obcinanie rąk
      złodziejom. Co więcej, poparcie dla szariatu jest takie samo wśród mężczyzn,
      jak i kobiet, które jednocześnie są za równością płci, chcą robić kariery w
      biznesie i polityce.

      Tę sprzeczność najlepiej widać w obrazie islamskiego radykała, jaki wyłania się
      z sondażu. Obala on mit, że fanatyk, który nienawidzi Ameryki i popiera zamachy
      terrorystyczne, to niewykształcony, bezrobotny i sfrustrowany życiem biedak. I
      że ktoś taki jest najlepszym kandydatem na terrorystę.

      Sondaż Gallupa pokazuje, że radykalni muzułmanie wiodą lepsze i zamożniejsze
      życie niż reszta muzułmanów oraz że pokończyli więcej szkół. Są też bardziej
      zadowoleni ze swojej sytuacji i są lubią demokrację - chce jej co drugi z nich.

      Autorzy raportu tłumaczą te sprzeczności na dwa sposoby. Po pierwsze, lepiej
      wykształceni muzułmanie są bardziej świadomi sytuacji politycznej w swoich
      krajach - a oprócz Turcji wszystkie kraje islamu są mniej lub bardziej
      despotyczne i ograniczają wolność. Znawcy regionu od dawna twierdzą, że to
      ucisk polityczny jest głównym powodem, dla którego ludzie popierają religijnych
      fanatyków.

      Po drugie - twierdzi raport Gallupa - muzułmanie popierają szariat, bo chcą by
      ich życie prywatne było bardziej religijne a nie by religia rządziła sferą
      publiczną. Widać to w pytaniu o to, czy duchowni powinni mieć wpływ na
      rządzenie państwem, tak jak to jest w Iranie - większość uznała, że należy ich
      trzymać z dala od polityki.

      źródło: gazeta wyborcza
    • gajasirocco We Francji sprofanowano muzułmańskie groby 06.04.08, 18:03
      fakty.interia.pl/swiat/news/na-nagrobku-zawieszono-glowe-swini,1088226
    • persepolis1 Re: ISLAM 03.05.08, 21:16
      Ciekawa dyskusja nt. interpretacji Koranu:

      blogs.guardian.co.uk/quran/index.html
    • gajasirocco Amerykański żołnierz strzelał do Koranu-GW 19maj 19.05.08, 08:24
      wyborcza.pl/1,75477,5223882,Amerykanski_zolnierz_strzelal_do_Koranu.html?skad=rss
      • gajasirocco "Był sobie taki papież..." od Sekwany 19.05.08, 11:46
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=902&w=79738003&a=79748069
    • gajasirocco "Wolno się śmiać z Mahometa" GW 19maj 19.05.08, 08:39
      wyborcza.pl/1,76842,5223867,Wolno_sie_smiac_z_Mahometa.html
      • gajasirocco "Wolno się śmiać z Mahometa" od Sekwany 19.05.08, 08:40
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=17&w=79738985
    • gajasirocco FBI ostrzega....GW 28-05 i z sekwany... 28.05.08, 09:53
      wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5252001,FBI_ostrzega__Al_Kaida_chce_uzyc_broni_masowego_razenia.html

      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=902&w=80111994&a=80115026
    • gajasirocco [...] 08.06.08, 10:37
      Post został usunięty przez adminów lub założyciela forum .
    • aisza5 Irshad Manji- zreformować islam!!! 20.09.08, 18:46
      Apel o przyszłość wolną od klątw!

      www.irshadmanji.com/
      • aisza5 Re: Irshad Manji- zreformować islam!!! 20.09.08, 23:47
        kobieta.gazeta.pl/wysokie-obcasy/1,53662,2131559.html
        Irshad Manji - autorka książki "Mój problem z Islamem"
        Tekst: Jacek Pawlicki
        To, do czego dążę, to islamska reformacja - mówiła w niedawnym
        wywiadzie dla "The Independent". - Chrześcijaństwo zrobiło to w XVI
        wieku, my jesteśmy do tyłu. Jeśli można mówić o dobrym momencie na
        reformację, to teraz, kiedy kraje muzułmańskie są pogrążone w
        biedzie i rozpaczy
        Drobna kobieta o urodzie rozkapryszonego dziecka przyciąga jak
        piorunochron klątwy muzułmańskich duchownych. Porównuje się ją do
        Salmana Rushdiego, za którego głowę w 1989 r. ajatollah Chomeini
        oferował 2,5 mln dol.

        Irshad Manji ma 35 lat, pochodzi z Ugandy. Jej książka o Koranie
        odniosła międzynarodowy sukces. Ostatnio niemal codziennie dostaje
        anonimowe maile z groźbami. Nie pojawia się w miejscach publicznych
        bez ochroniarza. Ma zastrzeżony numer telefonu i komórkę, której nie
        można namierzyć. Policja poradziła jej, by w domu w Toronto zmieniła
        szyby na kuloodporne.

        ....
    • aisza5 A dziś mamy Dzień ARAFA! 07.12.08, 11:59
      Dzień Arafa
      - 7 grudnia 2008 (9 Dhul-Hijjah 1429)

      Kurban Bajram (Ied Al-Adha)
      - 1-wszy dzień - 8 grudnia 2008 (10 Dhul-Hijjah 1429)
      - 2-gi dzień - 9 grudnia 2008 (11 Dhul-Hijjah 1429)
      - 3-ci dzień - 10 grudnia 2008 (12 Dhul-Hijjah 1429)
      - 4-ty dzień - 11 grudnia 2008 (13 Dhul-Hijjah 1429)

      Nowy Rok Muzułmański (1430 hidżry)
      - 29 grudnia 2008 (1 Muharram 1430)

      Trochę o dniu ARAFA:

      1. Jest to dzień, w którym religia została udoskonalona

      W Al-Sahihajn zostało przekazane od ‘Umara ibn al-Chattaba, że
      pewien Żyd powiedział do niego: O Amirze Al – Mu’minin! Jest ajat
      (werset) w twojej księdze, który ty recytujesz. Gdyby on przyszedł
      do nas – Żydów – to my (z pewnością) uczynilibyśmy ten dzień (w
      którym by się to stało) dniem ‘eid (świętem). ‘Umar powiedział:
      Który ajat (werset)? On powiedział: Dzisiaj udoskonaliłem dla was
      waszą religię
      i obdarzyłem was w pełni Moją dobrocią;
      wybrałem dla was islam jako religię...

      ‘Umar powiedział: Wiemy, w jaki dzień i w jakim miejscu zostało to
      objawione Prorokowi. Miało to miejsce wtedy, kiedy stał na ‘Arafa w
      piątek.

      2. Jest to dzień ‘eid dla ludzi, którzy są na miejscu

      Prorok (salla allahu `alejhi ła sallam) powiedział:

      Jałm Arafah (Dzień Arafa), Jałm Al – Nahr (Dzień Ofiary,
      Poświęcenia) i Ajjam Al – Taszriq (trzy dni następujące po Jałm Al –
      Nahr) są ‘eid (świętem) dla nas – ludzi islamu. To są dni jedzenia i
      picia.
      To zostało przekazane przez autorów Al – Sunan. Zostało przekazane,
      że ‘Umar ibn Al – Chattab powiedział:

      To – ajat (werset): Dzisiaj udoskonaliłem dla was waszą religię... -
      zostało objawione w piątek, w dzień Arafa (oba są ‘eid dla nas).
      3. Jest to dzień na który przysiągł Bóg

      Bóg (subhanahu ła ta`ala) Potężny nie może przysięgać na nic innego,
      jak tylko na coś potężnego. Jałm ‘Arafa jest świadkiem (takim dniem)
      wspomnianym w ajacie (wersecie), który oznacza w języku polskim:

      Na świadka (zaświadczający dzień - piątek) i na to, czemu on daje
      świadectwo (Dzień ‘Arafa)!

      Zostało przekazane od Abu Hurajry, że Prorok (salla allahu `alejhi
      ła sallam) powiedział:

      Obiecany dzień to Dzień Zmartwychwstania, zaświadczający dzień to
      Dzień Arafa i zaświadczający dzień to piątek.

      To jest “nieparzyste pojedyncze” (nieparzysta liczba, łitr) – na to
      przysiągł Bóg (subhanahu ła ta`ala) w ajacie (wersecie), który
      oznacza w języku polskim:

      Na szaf’a (podwójne) i łitr (nieparzyste pojedyncze)...
      [TZQ 89:3]

      Ibn ‘Abbas powiedział:

      Podwójne to Dzień Adhaa (dziesiąty dzień Dhul-Hidż’a) i pojedyncze
      to Dzień Arafa (dziewiąty dzień Dhul-Hidż’a). To jest również
      pogląd ‘Ikramy i Al – Dahhaka.
      4. Post w ten dzień zmazuje (jest pokutą za) grzechy popełnione
      przez dwa lata

      Zostało przekazane od Abu Qutady, że Wysłannik Boga (salla allahu
      `alejhi ła sallam) został zapytany o post w Dzień Arafa. Powiedział:

      Zmazuje on (jest pokutą za) grzechy popełnione w roku poprzednim i w
      nadchodzącym roku

      Ten post jest mustahab (zalecony) dla tych, którzy nie są (nie
      uczestniczą) w hadż. W przypadku tego, kto odbywa hadż – nie jest to
      sunną dla niego (post w Dzień Arafa). Jest tak dlatego, ponieważ
      Prorok nie pościł w ten dzień na Arafa. Zostało przekazane, że
      zakazał on poszczenia w Dzień Arafa na Arafa.

      5. Jest to dzień, w którym Bóg przyjął zobowiązanie od potomków
      Adama

      Zostało przekazane, że Ibn ‘Abbas powiedział:

      Wysłannik Boga przyjął zobowiązanie z lędźwi Adama w Na’maan (tj. na
      Arafah)...

      W Qur’anie jest napisane, co oznacza w języku polskim:

      oto wziął twój Pan
      z lędźwi synów Adama - ich potomstwo,
      i nakazał im zaświadczyć wobec samych siebie:
      “Czy Ja nie jestem waszym Panem?”
      Oni powiedzieli:
      “ Tak! Zaświadczamy”
      - a byście nie powiedzieli
      w Dniu Zmartwychwstania:
      “Nie dbaliśmy o to!”
      Albo abyście nie powiedzieli:
      “Przecież nasi ojcowie przedtem
      byli bałwochwalcami,
      a my byliśmy ich potomstwem .
      Czy Ty więc wytracisz nas za to ,
      co czynili ci, którzy poszli za fałszem?"


      6. Jest to dzień przebaczenia grzechów, uwolnienia od Ognia i dumy z
      ludzi, którzy tam się znajdują

      W Sahih Muslim zostało przekazane od ‘Ajszy, że Prorok (salla allahu
      `alejhi ła sallam) powiedział:

      Nie ma dnia, w którym Bóg uwolni więcej ludzi od Piekła, poza
      Dniem ‘Arafa. Zbliża się i wyraża Swoją dumę aniołom, mówiąc Czegóż
      chcą ci ludzie?
      Zostało przekazane od Ibn ‘Umara, że Prorok (salla allahu `alejhi ła
      sallam) powiedział:

      Bóg wyraża Swoją dumę Swoim aniołom w czasie ‘isza w dniu Arafa o
      ludziach Arafa. Mówi: Spójrz na moich poddanych którzy przybyli
      zakurzeni i wyczerpani (po podroży)
    • aisza5 Obama mówi do muzułmanów- Marcin Bosacki 31.01.09, 23:09
      wyborcza.pl/1,75477,6208503,Obama_mowi_do_muzulmanow.html?nltxx=1721538&nltdt=2009-01-28-03-29
      Obama mówi do muzułmanów
      Marcin Bosacki

      Chcę powiedzieć światu muzułmańskiemu, że Ameryka nie jest waszym
      wrogiem - podkreślał w wywiadzie dla telewizji al Arabija nowy
      prezydent USA Barack Obama.

      Wywiad dla telewizji z Dubaju, która jest oglądana niemal w całym
      świecie arabskim, już w pierwszym tygodniu prezydentury to bardzo
      ważny symbolicznie krok. Obama nie udzielił na razie, jako
      prezydent, żadnego wywiadu telewizji amerykańskiej.

      - Popełnialiśmy czasem pomyłki, nie byliśmy doskonali - mówił
      muzułmanom Obama. - Ale jeśli się spojrzy na historię, to Ameryka
      nie była potęgą kolonialną. Taki sam poziom szacunku i partnerstwa z
      muzułmanami jak 20, 30 lat temu jest możliwy i dziś.

      Obama podkreślał w trakcie wywiadu, że wychowywał się w Indonezji,
      kraju w dużej mierze muzułmańskim, i że ma krewnych muzułmanów.

      Al Arabija, finansowana w dużej mierze przez Saudów, uważana jest za
      bardziej umiarkowaną i przyjazną Zachodowi niż jej bardziej znana
      rywalka, telewizja al Dżazira z Kataru. Kilkakrotnie udzielał jej
      też wywiadów poprzedni prezydent George Bush.

      Po ośmiu latach rządów Busha, po dwóch wojnach w Iraku i
      Afganistanie poziom zaufania do USA w świecie arabskim jest
      rekordowo niski. Obama w kampanii wyborczej deklarował, że poprawa
      stosunków z krajami muzułmańskimi będzie jednym z jego priorytetów,
      ale jego zaprzysiężenie na nowego prezydenta tydzień temu zostało
      tam odebrane z mniejszym entuzjazmem niż np. w Europie.

      Większą część rozmowy Obama poświęcił na podkreślanie, że
      USA "natychmiast zaangażują się" w rozmowy pokojowe między Izraelem
      a Palestyńczykami. Mówił, z jakim przesłaniem wysłał wczoraj swego
      specjalnego wysłannika na Bliski Wschód George'a Mitchella.

      - Powiedziałem mu, by zaczął swą misję od słuchania, bo USA zbyt
      często zaczynają od rozkazywania - opowiadał nowy prezydent Stanów
      Zjednoczonych.

      Powtórzył, że Izrael jest "kluczowym sojusznikiem USA", ale
      jednocześnie zasugerował, że i Izrael, i Palestyńczycy będą musieli
      iść na ustępstwa. - Obie strony muszą sobie uzmysłowić, że ścieżka,
      na której są, nie zaowocuje bezpieczeństwem i dobrobytem dla ich
      obywateli - mówił Obama.

      Dodał, że Ameryka będzie ścigać terrorystów, którzy zabijają
      cywilów, ale będzie to czynić "w granicach prawa". Nowy prezydent
      USA powtórzył też swój sprzeciw wobec programu atomowego Iranu i
      jego wsparcia dla terrorystów, ale podkreślił chęć bezpośrednich
      rozmów dyplomatycznych z Iranem. - Jeśli Iran rozluźni swą
      zaciśniętą pięść, napotka naszą wyciągniętą dłoń - powiedział
      Obama. - Trzeba mówić jasno, w czym się różnimy, ale też że postęp
      jest możliwy.

      Dziennikarz al Arabii zapytał Obamę, jak ten ocenia ostatnie ataki
      słowne na siebie ze strony przywódców terrorystycznej organizacji al
      Kaida. Jej wiceszef Ajman al Zawahiri powiedział ostatnio o
      Obamie "ten czarny służący". Prezydent USA odpowiedział: - Wydaje
      się, że oni są nerwowi. Ich ideologia zbankrutowała. Dzieci
      muzułmańskie nie mają dzięki nim lepszej opieki zdrowotnej ani
      wykształcenia.

      Obama obiecał, że w ciągu stu dni wygłosi przemówienie do świata
      muzułmańskiego "z muzułmańskiej stolicy". Na razie żadne plany
      takiej podróży prezydenta USA nie zostały ujawnione.

    • aisza5 Islam religia pokoju?O czym Polacy powinni wiedzie 27.02.09, 14:17
      www.youtube.com/watch?v=M05pk1FBNSk&feature=related
      • aisza5 Koran-tom4, księga 52, Makkiah- haskh-wersy miecza 27.02.09, 14:47
        www.youtube.com/watch?v=YXlFlEjdT6Q&feature=related
      • aisza5 Zrozumieć Islam 1/5 [Alterkino.org)-Al jazeera 27.02.09, 14:57
        www.youtube.com/watch?v=2Sp2Yte1p7w&feature=related
      • aisza5 Modlitwa w Islamie 27.02.09, 15:07
        www.youtube.com/watch?v=E4O7sZLWcGA&NR=1
    • aisza5 Na rok do więzienia za obrazę islamu 22.06.09, 09:46
      Na rok do więzienia za obrazę islamu


      Jordański sąd skazał na rok więzienia poetę, który wplatał wersy
      Koranu, świętej księgi muzułmanów, do swoich poematów miłosnych.

      W niedzielę sąd orzekł, że Islam Samhan wydał swoje dzieło bez zgody
      władz Jordanii. Jordańskie prawo zakazuje publikacji książek, które
      mogłyby być postrzegane jako obraźliwe dla islamu i proroka
      Mahometa.

      Samhan został oskarżony o zniesławianie islamu przez zestawianie
      świętych słów Koranu z tematyką seksualną.

      W 2007 roku dwaj jordańscy wydawcy zostali skazani na dwa lata
      więzienia za obrazę islamu po przedruku karykatur Mahometa, które
      pojawiły się początkowo w duńskiej prasie.

      źródło informacji: INTERIA.PL/PAP

      fakty.interia.pl/swiat/news/na-rok-do-wiezienia-za-obraze-islamu,1326648
    • aisza5 Egipt odradza pielgrzymki do Mekki 22.07.09, 09:12
      wyborcza.pl/1,75477,6845703,Egipt_odradza_pielgrzymki_do_Mekki.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1721538?
      utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=4809329

      Egipt odradza pielgrzymki do Mekki


      Egipski minister zdrowia odradza rodakom podróżowanie do Mekki z
      powodu epidemii świńskiej grypy. Apel miał związek ze śmiercią 28-
      letniej Egipcjanki, która zaraziła się tam wirusem i zmarła po
      powrocie do kraju. Arabia Saudyjska, gdzie znajdują się święte
      miasta islamu, jest największym w świecie arabskim ogniskiem nowej
      grypy.


Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka