01.01.08, 17:11
witam
kilka dni temu założyłem radio blaupunkta do 156 sw 2.4 jtd.
zauważyłem, że o ile wcześniej po włączeniu zapłonu od razu włączała
się kontrolka klimy (jeśli była włączona przy wyłączaniu silnika) i
klimatyzacja, to teraz klima jakby wcale nie działała. po
przekręceniu kluczyka była cisza, dopiero po chwili zaczynał pracę
wiatrak. obecnie co prawda od razu po przekręceniu kluczyka świeci
się zielona kontrolka w panelu sterowania i działa dmuchawa, ale po
naciśnięciu włącznika klimy wcale nie słychać by zmieniała się praca
silnika. wcześniej włączajac klimę było wrażenie jakby silnik
zaczynał pracę pod obciążeniem. dodatkowo coś stało się z nawiewem.
nie dmuchał nawiew przedniej szyby, ten który jest bezpośrednio przy
niej, nie działał też przełącznik zmiany nawiewu, pomimo
przełączania w kolejne położenia cały czas nic się nie zmieniało -
dmuchała tak samo z tych samych otworów. wymontowałem radio i
przełącznik źródła nawiewu zaczął działać. pojawił się jednak
problem taki: po ustawieniu odraszania szyby, ale nie tego
skrajnego, pomarańczowego, tylko drugiego od prawej działa nawiew
szyby przedniej, ale nie działa nawiew z otworów kierowcy i
pasażera, bocznych oraz cały centralny, nie wiem czy tak powinno
być, chyba nie, zdaje się, że przedtem było inaczej - dmuchało
zarówno na szybę przednią, jak i z tych okrogłych i centralnego.
dodają, że jeśli ustawię nawiew na kierowcę i pasażera to z otworów
tych dmucha. czy jest możliwe, że przy zakładaniu radia coś się
uszkodziło, odłączyło albo powstało jakieś zwarcie. kolejne pytanie,
jak sprawdzić czy działa klima, czy jest jakiś bezpiecznik, który
mógł się spalić, co z tym zrobić i gdzie szukać przyczyny.
pozdr
Obserwuj wątek
    • andypip Re: pomocy 01.01.08, 17:25
      Twój opis wskazuje, że montując radio coś uszkodziłeś. Z panelu sterowania
      wychodzi spora wiązka przewodów. Obudowa radia ma dosyć ostre krawędzie;
      dociskając radio na miejsce mogłeś spowodować zwarcie. Wyjąłbym radio i
      dokładnie obejrzał przewody wychodzące z kostek panelu sterującego (także w
      miarę możliwości w głębi konsoli). Pozostaje mieć nadzieję, że zwarcie nie
      spowodowało uszkodzenia elektroniki panelu (są w nim tranzystory przełączające
      bardzo delikatne jeśli chodzi o zwarcie).
      • orkan11 Re: pomocy 01.01.08, 18:21
        dzięki. o jaki panel chodzi? czy o to co jest pod kieszenią
        montażową radia czy o tę częśc która jest "za" radioodbiornikiem? i
        dlaczego ostatnio przy przekręceniu kluczyka włącza się kontrolka
        klimy (o ile była włączona przy gaszeniu silnika), a wcześniej
        poprzednio (już po montażu radia) nie włączała się? dodaję, że
        poprzednio, jeszcze przed operacją z radiem normalnie świeciła się
        po odpaleniu silnika. jak sprawdzić czy klima działa, bo teraz gdy
        wciskam włacznik to świeci się tylko kontrolka a nie słuchać różnicy
        w pracy silnika? i ostatnie - czy normalne jest, że przy odraszaniu
        szyb(ale nie tym skrajnym - pomarańczowym) nie ma nadmuchu z otworów
        okrągłych i centralnego? czy muszę odkręcić cały panel przedni?
        • andypip Re: pomocy 01.01.08, 21:04
          1. Chodzi o panel sterowania ogrzewaniem/chłodzeniem z 3 pokrętłami poniżej radia.
          2. Właczenie klimy może być w sposób "auto" lub "manual" Wybiera się to
          włączając zapłon i kilkukrotnie przekręcając pokrętło sterowania. Sposób auto
          powoduje, że przy każdym właczęniu zapłonu klima jest załączona bez względu na
          to czy była zał lub wył przed zgaszeniem silnika. Manual powoduje że sterownik
          zapamiętuje ostatnie położenie włącznika i po włączeniu zapłonu nie zmienia go.
          3. Jeśli klima działa będzie wyraźnie słyszalny stuk sprzęgła elekromagn.
          załączjącego sprężarkę.
          4. Brak nadmuchów nie jest normalny. Kilka postów obok kolega napisał że zbytnie
          wciśnięcie radia zablokowało mu pełny rych przepustnicy rozdzielającej powietrze
          na nadmuchy. Wystarczyło poprawić mocowanie -wyciągnąć radio o kilka mm i jest
          dobrze . Sprawdź.
          • andypip Re: pomocy 01.01.08, 21:06
            To treść tego posta>>U mnie problem tkwił w radiu :D Niestandardowe radio może
            opierać
            się o ściankę skrzynki w której rozdzielany jest strumień powietrza
            do odpowiednich nawiewów – są tam klapy i jak się tą ściankę lekko
            wciśnie klapa nie może dalej się przesunąć – wyjąłem radio,
            pozaginałem kable, radio zamocowałem 4 mm płycej i chula jak trzeba!,,

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka