Dodaj do ulubionych

astygmatyzm ????

27.02.12, 15:23
Dziewczyny jestem zielona z zakresu wad wzroku - nigdy nikt w rodzinie nie miał.
Błażej nie miał retinoptatii, we wszystkich kolejnych badaniach wzroku (jak miał rok, 1,5 roku i 2,5 lat) wszystko było w porządku. Z tym, że po pierwszym zakropieniu atropiną - było to badanie jak miał 1,5 roku - wyszła dość spora reakcja alergiczna i miał to badanie robione tylko po 1 dniu zakrapiania. Potem nie mieliśmy już atropiny. Dziś byłam u okulisty i po badaniu wyszło, że jest astygmatyzm + 2 i +2,5. Badanie było robione tylko na kropelkach rozszerzających źrenice. Mamy przyjść za 4 m-ce i wtedy najprawdopodobniej lekarka powiedziała, że przepisze okulary. Teraz mamy zaklejać po jednym oku, na 1 godzinę dziennie. Co o tym myślicie - czy da się określić wadę wzroku tylko na takich kropelkach? No i w ogóle czy astygmatyzm da się wyleczyć? Co do tej wady +2 i +2,5 Wasze dzieci dostawały okularki?
Myślałam, że chociaż ze wzrokiem nam się uda, a tu nic z tego.
Obserwuj wątek
    • wyspa-ela Re: astygmatyzm ???? 27.02.12, 16:11
      hej,
      ja nie znam się też aż tak dobrze ale jako tako wiedzę mam (sama też mam astygmatyzm). Mój Synek też go ma i w sumie nie wiem czy jest to do wyleczenia, ale co do wady wzroku to tak mój smyk ma teraz właśnie takie soczewki + 2 (plus cylindry i osie tj. wszystko w soczewkach więc się nie przestrasz samych nazw wink ) jak jest plus to łatwiej do wyleczenia, co do kropel rozszerzających źrenice to tak, da się przebadać (właściwie to oto chodzi), odkąd synek chętnie nosi okulary to częściej jeździmy na kontrole (zdaje się że wada może się szybko korygować). jak masz więcej pytań to pytaj smile
      • inx123 Re: astygmatyzm ???? 27.02.12, 17:53