Dodaj do ulubionych

co pod maska???

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.07, 11:36
jakie dodatkowe pytania zadaja egzaminatorzy kiedy my pokazujemy co jest pod
maska???
Obserwuj wątek
    • aanna6 Re: co pod maska??? 03.05.07, 12:37
      jak sie sprawdza olej pl chlodniczy pl do spryskiwaczy mnie sie pytal gdzie
      sie miesci olej silnikowy (misa olejowa) jak sie sprawdza czy te wszystkie
      plyny sa
    • linia.frontu Re: co pod maska??? 03.05.07, 13:03
      Na egzaminie odpowiadamy tylko na pytania zadawane przez Egzaminatora i nie
      wychylamy się z jakąkolwiek wiedzą wykraczającą poza podstawowy zakres
      pytania!!!!


      Zadania egzaminacyjne dla wszystkich zdających.

      * 1. Przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych
      elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy, oraz
      ruszanie z miejsca.
      Kryteria:
      * Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów
      odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego
      osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:
      * poziom oleju w silniku (osoba egzaminowana powinna przynajmniej wskazać
      gdzie i przy użyciu jakich przyrządów sprawdza się poziom oleju w pojeździe),
      * poziom płynu chłodzącego,
      * poziom płynu hamulcowego,
      * poziom płynu w spryskiwaczach - osoba egzaminowana powinna co najmniej
      wskazać zbiornik i po jego otwarciu stwierdzić obecność płynu,
      * działanie sygnału dzwiękowego,
      * działanie świateł zewnętrznych pojazdu,
      * właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów
      bezpieczeństawa, (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), sprawdzenie czy drzwi
      pojazdu są zamknięte,
      * w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar
      przestrzeni za pojazdem,
      * w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy
      obszar przestrzeni za pojazdem,
      * zagłówki powinne być ustawione blisko za głową na wysokości głowy.
      * upewnienie się o możliwości jazdy, wykluczenie prawdopodobieństwa
      spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
      * płynne ruszenie opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego, łagodne puszczenie
      sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika.


      1. Miarka bagnetowa (miernik poziomu oleju) służy do sprawdzania poziomu oleju
      w silniku -poziom winien plasować się między minimum, a maximum na mierniku
      tejże miarki. Poziomu oleju nie sprawdzamy na rozgrzanym silniku!!! Sposób
      sprawdzania: wyciągamy miarkę bagnetową, po czym przecieramy ją np. chusteczką,
      wkładamy ponownie, wyjmujemy i sprawdzamy poziom oleju. Jeśli poziom oleju jest
      zbyt mały możemy uzupełnić go sami:
      1 olejem takim, jaki zaleca producent (masz to zapisane w książeczce obsługi
      auta, jednak jest to tylko zalecenie - chodzi o oznaczenia oleju - możesz go
      uzupełnić tym samym typem dowolnej marki).
      2 olejem takim, jakiego używaliśmy do tej pory.
      Wlewamy go do umieszczonego w misce olejowej wlewu oleju.
      commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/
      2. Zbiornik płynu hamulcowego - poziom między minimum, a maximum, umieszczony z
      boku, mniej-więcej w okolicach zgrzewu. Wiąże się z nim kontrolka: (!). Jeśli
      ją zauważymy sprawdzamy zaciąg hamulca ręcznego (lub tak, jak w moim przypadku:
      sprawdzamy, czy Instruktor nie bawi się rękawem;p), sprawdzamy poziom płynu w
      zbiorniku płynu hamulcowego. Nie odpalamy samochodu!!! Nie dolewamy sami!!!
      Jeśli poziom zmniejsza sie niepokojąco, jest to sygnałem awarii układu
      hamulcowego, co w konsekwencji grozi zatarciem hamulców i przegrzaniem silnika.

      3. Zbiornik wyrównawczy (zbiornik płynu chłodzącego), którego poziom winien
      plasować się między minimum, a maksimum, i który możemy dolać sami, lecz nie na
      rozgrzanym silniku!!! Brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym grozi przegrzaniem
      silnika.
      chudzikj.republika.pl/Technika/Chlodnica/chlodziwo.htm
      www.motofakty.pl/artykul/wymiana_plynu_chlodzacego.html
      4. Zbiornik płynu spryskiwaczy - poziom sprawdzamy otwierając zbiorniczek, w
      zimę uzupełniamy płynem zimowym, a w lecie letnim.

      Warto wiedzieć także, że istnieje/ą i gdzie się znajduje/ą:
      1. Akumlator
      2. Filtr
      3. Filtr powietrza
      4. Pasek klinowy
      5. Alternator
      6. Chłodnica
      7. Bezpieczniki

      5. Z atrakcji odnośnie świateł warto wiedzieć, poza ich umiejscowieniem i
      kontrolkami, jakie się z nimi wiążą, że światła mijania świecą asymetycznie
      (wiązka światła jest dłuższa z prawej strony, tak, by oświetlać pobocze),
      kierunkowskaz ma barwę żółtą samochodową, światło przeciwmgłowe, mówię w tej
      chwili o Corsie, jest jedno - umieszczone z lewej strony, z prawej jest
      odblask; światła pozycyjne określają pozycję samochodu na drodze i dlatego
      świecą się zawsze, przy pozycyjnych włącza się światło oświetlające tablicę
      rejestracyjną, są tam dwie żarówki. Warto też wiedzieć, gdzie znajduje się
      włącznik oświetlenia kabiny i jak zintensyfikować światło prędkościomierza etc.
      i jak włączyć ogrzewanie tylnej szyby.

      Podstawowe czynności kontrolno obsługowe wykonujemy codziennie (obsługa
      codzienna - OC, czy jakoś tak, nie pamiętam, Panie Instruktorze)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka