Dodaj do ulubionych

RIP Scenic.

12.05.22, 23:47
Zdechł.
Przyzwoity minivan.
Cała masa miejsca i pierdylion schowków.
Ale nikt już tego nie chce.
Skreślili właśnie z oferty.

A pozabijajcie się w tych SUV-ach... ja jeszcze kilka lat będę jeździł minivanem.
Obserwuj wątek
      • qqbek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 07:07
        car_fox napisał(a):

        > A co bylo powodem?
        > Starosc czy choroba?

        Ja ogólnie o Scenicu.
        Sam nigdy nie posiadałem, ale jeździłem kilka razy.

        A Scenica już nie ma i nie będzie.
        Renault zakończyło sprzedaż.

        Ukatrupili Scenica, Grand Scenica i Talismana (ale po tym ostatnim to malo kto będzie płakać).
        Nie sprzedawały się.
        VW już rok temu "zdjął" Golfa Sportsvan-a (którego miałem i które to auto uważam za bardzo fajne), wcześniej Opel zdjął Zafirę i Merivę.
        Citroen skończył z C3 i C4 Picasso...

        Za kilkanaście lat nikt o małych MPV już nie będzie pamiętał :(
        • kreinto Re: RIP Scenic. 13.05.22, 07:47
          qqbek napisał:

          ...
          > Ukatrupili Scenica, Grand Scenica i Talismana (ale po tym ostatnim to malo kto
          > będzie płakać).
          > Nie sprzedawały się.
          Gdzieś czytałem, że Megane też już nie ma? 🤔
          • qqbek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 11:22
            marekggg napisał:

            > moj brat ma w rodzinie 2x grand scenic, jezdzilem tym starszym, spoko samochod,
            > latwo sie nim parkuje i na swoje gabaryty ok do miasta

            Ale nie, teraz wszystko ma udawać terenówkę.
            To dopiero nam uzmysławia, na jak popierdolonym świecie przyszło nam żyć.
            • tbernard Re: RIP Scenic. 13.05.22, 14:53
              Producenci robią to czego chce większość klientów. Gdyby ludzie kupowali więcej samochodów podobnych do sedana, to by właśnie takich najwięcej produkowano. Terenówki w wersji SUV są modne, bo są wygodne przy wsiadaniu i do tego dają dużo prestiżu. Te bardziej wypasione to mają nawet klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD a niektóre nawet automatyczną skrzynię biegów.
              • qqbek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 11:01
                Cenię cię za sarkastyczne poczucie humoru.

                A SUV-y?
                Niech sobie będą - mają swoje zalety.
                Ale, że ludzie będą tak popierdoleni, że w imię "widzimisie" nie będą już chcieli "normalnych" samochodów, które mają nie mniej zalet niż te SUV-y, to bym się nie spodziewał.

                MPV też jest wyżej zawieszony, też się wyżej siedzi, też go "lepiej widać" na drodze.
                W kwestii "prestiżu" rzeczywiście dupa, jak Mercedes zaczął robić R-Klasse to się szybko z tego rakiem wycofał (choć to był taki "van na sterydach", to nijak się klientom z "prestiżem" nie kojarzył nikomu).
                • trypel Re: RIP Scenic. 15.05.22, 11:37
                  No właśnie z tym wyższym zawieszeniem to nie do końca
                  Galaxy ok 150 mm
                  S max 128
                  Mój stary służbowy Sharan to bylo zajebiste auto ale właśnie prześwit był problemem
                  I brał 4x4
                • schweppes1 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 13:03
                  qqbek napisał:

                  > Cenię cię za sarkastyczne poczucie humoru.
                  >
                  > A SUV-y?
                  > Niech sobie będą - mają swoje zalety.
                  > Ale, że ludzie będą tak popierdoleni, że w imię "widzimisie" nie będą już chcie
                  > li "normalnych" samochodów, które mają nie mniej zalet niż te SUV-y, to bym się
                  > nie spodziewał.
                  >
                  > MPV też jest wyżej zawieszony, też się wyżej siedzi, też go "lepiej widać" na d
                  > rodze.
                  > W kwestii "prestiżu" rzeczywiście dupa, jak Mercedes zaczął robić R-Klasse to s
                  > ię szybko z tego rakiem wycofał (choć to był taki "van na sterydach", to nijak
                  > się klientom z "prestiżem" nie kojarzył nikomu).
                  >

                  Ale przecież minivany to był taki sam modny owczy pęd 20 lat temu, co dziś te pseudo mini SUVy. Nawet bardziej bezsensowny. Z racjonalnego punktu widzenia nie otrzymujesz nic w stosunku do jego odpowiednika w kombi, na którego płycie powstaje. Tak samo rodzinka mieści się wygodnie tu i tu. W podobnie bezsensownym mini-SUVie dla 500+ przygłupów bez własnego zdania otrzymujesz chociaż wyższy prześwit.
                  • only_the_godfather Re: RIP Scenic. 15.05.22, 21:00
                    Widać, ze wiedzę o życiu rodzinnym masz taką samą jak czarna mafia sukienkowa. Owszem taki scenik miał mniejszy bagażnik niż megane grandtour i dla rodziny 2+1 pewnie lepsze jest kombi. Ale np scenik miał z tyłu trzy odrębne fotele tak więc rodzina z 2 małych dzieci mogła je posadzić z tyłu w fotelikach i matka/ojciec mogli siedzieć. W megane tego nie zrobię, już przy jednym foteliku tylna kanapa zrobiła się 2 osobowa. Do tego w sceniku siedzi wyżej łatwiej włożyć dziecko do fotelika a w samym wnętrzu jest przestronniej niż w megane.
                    • qqbek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 21:27
                      Może i lepiej, że on nie ma pojęcia o życiu rodzinnym?
                      W Golfie była wspólna kanapa i tylko "cienka" osoba wchodziła między dwa foteliki z tyłu.
                      W Zafirze po prostu cofa się środkowy fotel, albo rozkłada któryś z tylnych i "gra gitara".
                      Dzisiaj znów w 6 osób jeździłem - młoda nawet lubi ten tylny rząd (ma normalnie nawiewy i uchwyty na kubki, jak wszędzie indziej - a dalej od rodziców).
                      Niech rep spróbuje w 6 hatchbackiem pojechać :)

                      Aa - jeszcze jedno - Zafira ma też konfigurację "wybitnie 4-osobową".
                      Serio.
                      Środkowy fotel składa się w wygodny, wielki skórzany podłokietnik (oparcie składa się tak, że powstaje z niego podłokietnik o szerokości 1/2 fotela), a boczne fotele ze środkowego rzędu cofa się jednocześnie odsuwając je od drzwi do środka.
                      Ilość miejsca jak z limuzyny segmentu F właściwie.
    • bguslawko_1 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 07:12
      SUV panie SUV to jest modne . Australa to jest moda to jest szyk .Renault Austral będzie oferowane tylko z napędami hybrydowymi. Nie będzie odmiany z dieslem i hybrydy plug-in. Zrezygnowano także z napędu na wszystkie koła.A szkoda .
      • qqbek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 09:22
        SUV-a też miałem.
        Ale takiego "pełną gębą" - widlasta ósemka, stały napęd na "cztery łapy" i wymiary zewnętrzne zupełnie nie oddające ilości miejsca wewnątrz (to chyba największa wada SUV-ów).

        Złe toto nie jest.
        Miałem mnóstwo frajdy prowadząc to auto... najfajniejszy był chyba silnik... ponad 400 Nm momentu obrotowego, z czego większość dostępna "od samego dołu" - nawet się nie trzeba było prosić - czy się jechało 40, czy 140 to wciśnięcie pedału gazu momentalnie wciskało w fotel... no i zawieszenie - sztywne jak dobrej w osobówce, a nie w takiej kolubrynie.
        Ale to po prostu nie dla mnie na chwilę obecną.
        • waga173 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 09:43
          "Wcisniecie pedalu momentalnie wciskalo w fotel"
          Jestes w gronie "wtajemniczonych" bo wiesz o momencie i jego dostepnosci, czyli po prostu krzywej jego przebiegu i jego zwiazku z osiagami samochodu. Ale 3/4 populacji albo wiecej twierdzi ze osiagi zaleza od mocy.
          Gdy tymczasem nie ukazal sie hrabia pod zamkowym lasem, tylko elementarz fizyki. To nie jest tak ze auto dzieki duzej mocy lepiej zapierdala. Auto ktore lepiej zapierdala, dzieki temu lepszemu zapierdalaniu ma wieksza moc.
          • tbernard Re: RIP Scenic. 13.05.22, 10:26
            Przecież to oczywiste, że aby momentalnie wciskało w fotel to musi mieć moment.
            A moc silnika jest potrzebna aby w krótkim czasie podnieść pojazdowi energię kinetyczną.
          • trypel Re: RIP Scenic. 13.05.22, 11:00
            Zobacz sobie Waga na zdjęciu niżej
            Te linie wyżej to moment (gruba po robocie a cienka przed) a niższe to moc.
            I tu faktycznie moment robi robotę
            • waga173 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 11:24
              To sa wykresy dla pelnego otwarcia przepustnicy. Ale my mowimy o "kopie" przy dodaniu gazu. Czyli o przejsciu z na przyklad 1/2 do 3/4, no niech bedzie do calkowitego otwarcia, bez zmiany biegu czyli przy tych samych obrotach silnika.
              Dlatego nalezy popatrzec na wykresy dla roznych stopni otwarcia przepustnicy. I wtedy okaze sie ze po prostu czym wyzszy moment na tej "zewnetrznej" charakterystyce, tym musi byc wiekszy skok miedzy jakas nizsza a jakas wyzsza.
              Domyslam sie ze to wykres momentu po instalacji nowego turbo. Calkiem niezle podniesli moment w szerokim zakresie obrotow. Ten drugi wykres (mocy) pokazuje wartosc mocy nie zmierzona a obliczona z pierwszego wykresu.
              • trypel Re: RIP Scenic. 13.05.22, 11:37
                Wszystko zobaczyłeś poza jednym
                Śladem mojego buta po tym jak mi zwiało wydruk i musiałem łapać:)
                Różnica jest kolosalna.
                Niestety z uwagi na dużą średnicę turbiny została stara przypadłość czyli brak czegokolwiek poniżej 1800 obrotów
        • engine8 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 17:27
          Kurna musz jeszcze raz sprobowac bo mnie nie wciska. Zona preferuje jak ten bierzemy na wyjazdy bo "nie bedzie popisywania sie". Ja to bym dolozyl turbo to moze silnik by "ozyl". :) Ale turbo by kosztowalo wiecej niz cal reszta bo te sa rynku nic nie warte. Ludzie sie boja kosztow utrzymania - i slusznie zreszta.
          Jest OK - nie mozna narzekac - ale na obecne warunki to krowiasty i na zakretach jak zapominam czzym jade to tylne kolo podnosi jak pies do sikania.
      • qqbek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 14:56
        A ja chcę.
        Młody wyrósł z wózka, więc wielki bagażnik, który jeszcze pół roku temu był "mist have" nie jest już obowiązkowy.

        Ale kupię, dopiero jak znów bede miał kasę na coś fajnego (8 garów i góra 6 sekund do setki).
        Bo teraz to bym sobie mógł nowego EcoSport kupić.
        Ani to "eko", a z kilkunastoma sekundami do setki w najmocniejszej wersji ze sportem ma tyle wspólnego, ile miały z nim wspólnego papierosy "Sport" bez filtra.
        • misiek13 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 17:40
          Chcesz SUVA? Kup Mazdę CX-5 z wolnossącym benzyniakiem 2.0 160KM.
          Duży, wygodny, piękna stylistyka i niezawodny bo z japońskiej fabryki niedaleko Hiroszimy
          • gzesiolek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 17:46
            Jeśli już to Mazdę CX-60 z hybrydą lub 6garowymi silnikami... Ale to zanim będzie w przyzwoitej cenie to minie pewnie z 10lat...
            A jak CX-5 to 2.5T zza oceanu... lub Rosji...
            Na Ukrainie nie było, już sprawdziłem...
            Na Ukrainie była za to CX-9 z tym silnikiem... Może będzie można kupić używkę nie bo ostrzale...
              • gzesiolek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 18:37
                No to jak już idziemy w auta których serwis będzie kosztował rocznie tyle ile jest warta jego aktualna Zafira to ja wziąłbym koniczynkę Stelvio...
                  • gzesiolek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 20:31
                    Najpierw się przejedź, a później wygłaszaj takie dumne porównania...
                    Macan to taki stek z supermarketu... Niby marka ok, ale w jeździe nie ma porównania do prawdziwych Porsche czy do koniczynek od Alfy...
                    • engine8 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 23:25
                      Moze u was AR jest bardziej akceptowalne ale tutaj to niestety nawet chyba za bardzo nikt nie robi tzw "cross-shopping" pomiedzy tymi dwoma.
                      Moze dlatego ze cena jest porownywalna a reputacja marki daleko daleko gdzies tam.
                      Widze Stelvio QF moze raz na rok a Macan Turbo 2x dziennie.
                      I sam gdybym mial wydac $85k to na pewno nie interesowalo by mnie nawet gdzie jest AF dealer.. Moze gdyby AR QF kosztowalo $20k mniej ale na pewno $10k by mnie nie skusilo..

                      • gzesiolek Re: RIP Scenic. 14.05.22, 21:47
                        Sam sobie przeczysz. Bo z jednej strony płaczesz jak to prawdziwe BMW skończyły się z dwie generacje temu... Że te nowe nie dają tego czucia, pewności prowadzenia itd. A później odrzucasz jedyną markę która to w tej chwili zapewnia, tylko dlatego bo to nie ten prestiż...
                        Wg mnie takie auta kupujesz dla radości z jazdy a nie "prestiżu"...
                    • engine8 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 23:26
                      A nie wiem o czym mowisz prownujac Macan do prawdzziwych Porsche? Chyba nie insynuujesz prownywanie Porsche 911 do SUV ale Macan do Cayenne to mozna porownywac.
                        • qqbek Re: RIP Scenic. 14.05.22, 22:06
                          gzesiolek napisał:

                          > Chodzi o to, że 911 to szczyt kunsztu inżynierskiego... A Macan/Cayenne to VW/A
                          > udi po operacji plastycznej...

                          Otóż to!
                          I tu ma Engine rację.
                          Po co przepłacać za znaczek Porsche?

                          Volkswagen jest mistrzem marketingu, tą samą platformę sprzedając od klasy popularnej (VW Touareg) przez premium (Audi Q7), sportową (Cayenne, Urus) po luksusową (Bentley Bentayga).
                          Wiem - samochody te różnią się wnętrzami i silnikami.
                          Ale to różnice na poziomie podwozi karosowanych przez różne firmy w latach 30-tych.
                          "Pod spodem" jest nadal to samo.
                          • engine8 Re: RIP Scenic. 14.05.22, 23:36
                            Po pierwsze nie ma sensu porownywac samochodu sportowego takiego jak 911 z jakimkolwek SUV. Tak jak nie porownujemy samolotu z helikopterem.

                            Po drugie prestiz sie liczy. Biedni mowia ze sie nie liczy bo co maja mowic.
                            Dla mnie sie nie liczyl jak nie mialem pieniedzy.
                            Po przyjezdzie mnei wogole dziwilo co za gluek wydaje na Mercedesa 3 czy 3x wiecej niz na Toyote.. A pozniej zrozumialem dlaczego wydaja - bo moga i bo chca.

                            Tak samo jak sa tacy co placa za prestizowy zegarek kupe kasy a przeciez taki za grosze pokazuje dokladnie taki sam czas i czesto wyglada calkiem dobrze.


                            Affa nie jezdzilem to prawda ale Macanem to juz. I SQ5 tez i BMW x3 M40 tez.

                            Macan zbudowany na VW ale to zupelnie inne auto. ZUPELNIE i pod spodem rowniez jest inne zawieszenie. to ze auta zrobine "na bazie tej samej platformy" nic nam nie mowi.

                            Tu ani Alfa ani Volvo nie maja "prestizu" . Nic na to nie poradze.
                            No ale sam wiem ze oprocz tego prestizu te auta maj rowniez cos co nas satysakcjonuje bardzije niz inne - czsami to drobne detaly.


                            • qqbek Re: RIP Scenic. 14.05.22, 23:42
                              @Engine
                              To dlaczego mocno nastoletnie Cayenne kosztuje tyle samo, co mocno nastoletni Tourareg, podczas gdy kosztujące tyle samo co to Cayenne (gdy było nowe) 911 (taka bieda-wersja, bez turbiny i bajerów) kosztuje 5-10x tyle, pomimo tego, że jest tak samo stare?

                              Jaki prestiż da ci Cayenne za 18 czy 20 tysięcy złotych?

                              Ty twierdzisz, że liczy się "marka"... ja twierdzę, że jednak też i "wnętrze".
                              • engine8 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 00:03
                                Znow gadasz jak wiekszosc uogloniajac ..

                                Auto kosztuje tyle ile ludzi za niego chca zaplacic. A chca zaplacic tyle ile dla nich jest ono warte.
                                Jeslli to wogole prawda - u nas chyba Caayne zawsze bedzie duzo drozsze od VW, i to prawda ze roznica sie zmienjeszy w wiekiem

                                Glowna przyczyna jest ze kto inny kupuje auta nowe za $100k a kto inny 20 letnie za $10k i inne rzeczy sie wtedy licza. Jak kupujesz nwe to tego co kupuje VW nie sta cna Porsche. A jak szukasz auto zaa $10k to jestes biedny i liczy sie kazdy szczegol a co tu mowic oba auta na kilometr widac ze stare a hamuklce w Porschhe cigal ekostuja 2 czy 3x drozej.
                                I nie prownujmy na litosc boska bieda wersji jednego modelu z wypasiona wersja drugiego..

                                Nowa Toyota SUV kosztuje polowe tego co nowe X5 ale 15 letnia ta sam Toyota bedzie kosztowac wiecej niz to samo BMW... Dlatego ze Toyota kosztuje mniej w eksploatacji i naprawach i boedoty - ktora kupuje auta za $5- $10k na X5 juz nie stac.
                              • engine8 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 00:05
                                Jaki prestiż da ci Cayenne za 18 czy 20 tysięcy złotych?

                                Absolutnie zadnego - wrecz przeciwnie - pokazes swoje nierozsadek.
                                Nie mowimy o prestizu wsrod ekonomicznych srodkach transportu

                                Mowimy o autach nowych czy prawie nowych gdzie cena/koszt jest dyskryminatorem.
                                • engine8 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 00:12
                                  I mnp moje auta sa zaprzeczeniem prestizu. X5 takiego to nie wiem czy w miescie znajdziesz drugie a E90 to ma sasiadka chyba 90 letnia.
                                  Nie wiem czy ktos w ololicy ma takie stare auta jak my. Tzn sa takier ale jako klasyki albo ktos ma jedno i trzyma z prowdow sentymentalnych.
                                  Powod? Ludzi maja kase ale zadnych zdolnosci czy checi garazowych wiec jak sie konczy gwarancja to wymieniaja aby nie miec problemow.
                                  Ja to tak chyba zanizam prestiz sasiedzki jak podnosze auto i wymieniam plyny czy hamulce w garazu bo to zaczya wygladac jak dzielnica meksykanska :)
                                  Jak sie wprowadzil dyrektor filmowy z Hollywood i ten grzebie w Porsche to juz ja tak zle nie wygladam - bo to juz jest "hobby" LOL
                            • gzesiolek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 10:29
                              Nie porównuje 911 z SUVami, tylko twierdzę, że jakby taki Macan był wśród SUVow takim inżynieryjnym cudem jak 911 wśród aut sportowych to bym nie podważał... Wtedy byłby o długość przed, jeśli chodzi o wybór vs konkurencja... Ale on niczym specjalnym się nie wyróżnia od odpowiadającej mu SQ5 od Audi... Poza marką i 15% wyższą ceną...

                              Więc żaden fan Prosche nie traktuje tych Macanow/Cayenow za prawdziwe prosiaki. To takie udawane Porsche zrobione tylko po to, żeby się sprzedawało...

                              No i wskazujesz, że nie można porównywać 911 do SUVa a sam wyskakujesz z Toyotą gdy rozmawiamy o M/AMG czy koniczynkach... Co Ty chcesz porównywać? Toyota nie robiła chyba nigdy niczego choć w pobliżu 400KM, nie mówiąc o 500 lub więcej... Ok Lexusy sportowe najmocniejsze... Ale ono cenowo były jeszcze droższe... Ale Toyota?


                              • engine8 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 17:32
                                Jak widac znow sie nie da. Tym razem dojsc do porozumienia.

                                Ale on niczym specjalnym się nie wyróżnia od odpowiadającej mu SQ5 od Audi... Poza marką i 15% wyższą ceną...

                                A wiec jednak sie wyroznia. Nie wystarczy? Ok wiec wyroznia sie i to znacznie "charakterem" - zupleni inaczej sie proawadzi.

                                A tobie Toyota kojarzy sie jedynie z Yarisem? Toyota mial SUV wczesniej niz ktokolwiek inny.
                                I spokojnie mzna znalezc wersje Toyoty w silnikami podobnymi to tych w innych BMW MB itp..... Kto mowi ze to musz buc 400KM/ Maja byc porownywalne..
                                A ze AR QF ma silnik 500 KM to i z podobnymi nalezy ja porownywac bo nie ma innej opcji.?
                                • gzesiolek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 18:19
                                  Ok ale Ty zacząłeś podawać usportowione wersję SUVow...
                                  Branie takiej wersji ma tylko sens wtedy gdy chcesz poczuć radość z jazdy.
                                  W tym AR QF jest zaj...sta i znacznie lepsza od Macana... Nie mówiąc o jakiejkolwiek Toyocie.
                                  Oczywiście jak Ty chcesz wybierać wg marki nic mi do tego, ale pozwól, że ktoś inny napisze, że dla radości z jazdy warto rozważyć inną opcję...
                                  Nie musimy dochodzić do porozumienia warto jednak zrozumieć czyjeś argumenty...
                                  • engine8 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 19:03
                                    A radosc z jazdy w Kia Stinger i BMW M3 podobno jest tez podobna...
                                    A roznica? glownie to ze to ciagle KIA.
                                    Z Alfa tutaj podobnie - kojarzy sie z Fiatem i Aflami z lat 70 tych i w sumie niczym jak sie tu mowi "o czym bysmy pisali w liscie do domu" .
                                    • gzesiolek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 23:11
                                      No i tutaj tkwi Twój główny problem dla Ciebie AR to to samo co Kia i Toyota i basta. Nie masz pojęcia co to jest i jak jeździ QF, dla Ciebie to taka Kia tylko z Włoch...
                                      Akurat Kia Stinger GT ma jedną niezaprzeczalną zaletę to auto z jednym z najtańszych przeliczników kasa za 1KM...
                                      I to nieco gorsze prowadzenie od premium submarek usportowionych jest wynagradzane 2x niższą ceną...
                                      AR QF to zupełnie inna para kaloszy to auto które nie jest specjalnie tańsze (jak sam już zauważyłeś) ale broni się inżynieria i tym, że dla wielu kierowców jest lepsze w prowadzeniu od nowych M od BMW nie wspominając o AMG czy pseudo Porsche z wnętrznościami Audi...
                                      Dla Ciebie jakby Kia była kapitałowo związana z Porsche/VW i by wypuścili Porsche Maverick które różniło by się praktycznie wyglądem od Stingera a technicznie byłby to brat, to byłoby to auto warte rozważenia...
                                      Jednocześnie AR QF które jest oceniane przez więcej niż połowę jeżdżącymi nimi kierowców jako najlepiej prowadzące się auta w swoich klasach, będzie ble, bo to Fiat/AR...

                                      Aha i ja nigdzie nie twierdzę, że ludzie nie wybiorą marek wg Twojego klucza, a jedynie twierdzę, że jak ktoś szuka radości z jazdy to odrzucanie AR QF z góry bez możliwości jazdy porównawczej jest głupotą...
            • nousecomplaining Re: RIP Scenic. 13.05.22, 18:57
              > Może będzie można kupić używkę nie bo ostrzale...
              Tak w temacie Ukrainy i samochodów - usłyszałem dzisiaj, że na granicy PL-UKR są kolejki aut (typu 500 na dzień) sprowadzanych z UE do Ukrainy, bo z racji stanu wojennego zlikwidowali im podatek od aut sprowadzanych z innych krajów. Biznes nie znosi próżni : )
      • qqbek Re: RIP Scenic. 15.05.22, 11:06
        galtomone napisał:

        > Kumpel własnie S-Maxa kupił... Fajne...

        Wuj żony ma już drugiego Galaxy (poliftowego Mk2).
        Nie dość, że cholernie praktyczne (jest chyba jeszcze trochę większy niż moja Zafira), to nawet fajnie się odpycha (2.0 benzyna, 240 KM).

        Jedyna wada to ta skrzynia (PowerShift), która jest jeszcze bardziej gówniana niż DSG w VW.
    • gzesiolek Re: RIP Scenic. 13.05.22, 15:13
      E tam narzekasz...
      Te nowe SUVy to różnią się od wcześniejszych kompaktów lub MPV tylko nazwami i ew. nakładkami na karoserie by wyglądać nieco bardziej bojowo...
      Moja Mazda 6 jest chyba wyższa niż Mazda CX-30 albo przynajmniej podobna...
      Większe SUVy za to coraz bardziej przypominają VANy... Jechałem ostatnio takim Mercem GLB... toż to van udający terenówkę... Albo kombi z podwyższonym dachem...
      Ot te nowy SUVy mają prześwit 15cm, nieco więcej miejsca nad głową i napęd na jedną oś... Dla mnie to bardziej vany niż SUVy...
    • engine8 Re: RIP Scenic. 13.05.22, 17:46
      A ja tokiedys mialem z wypozyczalni takiego Scenica i jedyne co zapamietalem to to ze mial schowki wszedzie - wiecej niz mozna bylo zapmietac gdzie sa i jak oddawalem to pomimio ze bylem pewnie ze wszytkie przejrzalem to ten w wypozyczalini i tak znalazl jeden co nei zajrzalem...
      Ale jezdzic sie jezdzilo tak sobie - jak w pickupie.
      • qqbek Re: RIP Scenic. 14.05.22, 07:29
        Ale tak właśnie wygląda większość VAN-ów.
        Jak żonie tłumaczyłem, gdzie jest gniazdo USB w Zafirze, to musiałem w końcu pokazać, bo szukała w dwóch innych małych schowkach na konsoli środkowej, a nie w tym, w którym akurat jest :)
        Mam rzecz jasna szuflady pod siedzeniami, dwa schowki na rękawiczki (jeden na dole, drugi na górze).
        Trzy schowki na okulary (w podsufitce, przy ekranie nawigacji i jeszcze jeden nad drzwiami kierowcy, w miejscu, w którym po przeciwnej stronie pasażer ma "cykorłapkę").
        O tym, gdzie jest schowek na klucze/pierdoły/trójkąt/gaśnicę dowiedziałem się przypadkiem :)
        • waga173 Re: RIP Scenic. 14.05.22, 07:47
          Szuflady pod siedzeniami, dwa schowki na rekawiczki, trzy schowki na okulary.
          A ani jednego schowka czy otwartego pojemnika na smieci. Dawno nauczony doswiadczeniem w dalsza trase biore pudelko, stawiam w jakims malo przeszkadzajacym miejscu i oznajmiam pasazerom tu kurwa wrzucac puste butelki, zlotka po czekoladkach, puszki po rybach w oleju i chuj tam wie co jeszcze, a nie rzucac mi na podloge.
          • engine8 Re: RIP Scenic. 14.05.22, 17:23
            E to ja mowie jedynie ze to europejskie auto a w europie w samochodach nie wolno jesc ani pic ani bakow puszczac i jak gadac to szeptem bo to wszytko odwraca uwage kierowcy wiec nie ma opcji smiecenia.
            Co 2 godziny przerwa ...
            I co dziwne te ludzie w to wierza LOL
        • engine8 Re: RIP Scenic. 14.05.22, 17:20
          No za moich czasow Maluch byl jedynym i najlepszym vanem do ktorego mozna bylo zmiescic rodzine z 2 dzieci plus tesciwa, zaoptrzenie jedzenia na 2 tygodnie i 2 karnistry benzyny na powrot... W sumie byl tam jeden schowek - caly srodek LOL
    • schweppes1 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 13:10
      Pokolenie przygłupów owczym pędem przesiadających się do bezsensownych MPV wymarło. W ich miejsce wchodzi nowe pokolenie przygłupów owczym pędem przesiadających się do bezsensownych miniSUV.
        • schweppes1 Re: RIP Scenic. 15.05.22, 14:24
          qqbek napisał:

          > Powiedział rep co sam jeden sporym kompaktem (Octavią) jeździ.

          Nie jeżdżę Octavią - to raz.

          Dwa - jako rep dostawałem samochód taki sam jak inni w zespole, a że część z nich była żebrakami 500+, to flota była ustalana bardziej pod nich.

          Trzy - w przypadku długich tras, w tym autostradowych, pełen komfort zapewni wyłącznie klasyczny samochód segmentu min. D. Zjazd w dół z segmentem (rozstawem osi) lub podniesienie środka ciężkości znacznie obniży komfort. Kompakt na trasy jest, powiedzmy, dopuszczalnym kompromisem.

          Gdy tych tras nie ma, jest mało lub są krótkie, kompakt wystarcza w 100% (dla mnie hatchback, dla pięćsetplusów kombi).
    • kreinto Re: RIP Scenic. 27.05.22, 08:22
      qqbek napisał:

      > Zdechł.
      Będzie jednak. 😁
      elektrowoz.pl/auta/renault-scenic-vision-hybryda-z-bateria-40-kwh-i-z-wodorowym-generatorem-pradu-zwiastun-elektrycznego-scenica/
      • gzesiolek Re: RIP Scenic. 27.05.22, 09:35
        Ale to już bardziej Megane udający nieco crossovera niż van... Jeśli by do produkcji weszły choć te bajeranckie drzwi, ale drogie i wymagające będzie zachowanie sztywności nadwozia bez konstrukcyjnego słupka B, więc stawiam, że skończy się na standardzie...
        • qqbek Re: RIP Scenic. 27.05.22, 11:26
          Nawet jak nazwa zostanie, to założę się, że zrobią crossovera, a nie MPV.
          Teraz kurła wszystko musi być crossoverem, popatrzcie na Forda - Puma, czy (o zgrozo) Mustang.
          No nie powiem - widziałem tego nowego "Mustanga" i nawet średnio wyględne toto... ale ten, który nazwał to Mustangiem winien za karę ściąć na pustyni wielkiego kaktusa... gołym fiutem.
          • gzesiolek Re: RIP Scenic. 27.05.22, 16:05
            Ja jeżdżę Brzydalem, czyli Eclipsem Crossem... Nazywam go Brzydalem bo ten Eclipse nie chce mi przez gardło przechodzić... Paul Walker się w grobie przekręca...
            Jeszcze brakuje, że z Lancera Evo zrobią elektrycznego SUVa...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka