Dodaj do ulubionych

Czy to astma?

29.02.16, 13:05
Witam. Mam 33 lata. Od sześciu lat przebywam za granicą. Pracuję jako elektronik. Od 4 lat zajmuję się naprawą płyt głównych (cyna i flux do lutowania to codzienność). Muszę przyznać że w początkowym okresie zatrudnienia nie przywiązywałem uwagi do tematu zdrowia. By się wykazać i zdobyć umowę na stałe nie narzekałem i lutowałem bez zapewnienia odpowiednich warunków pracy - bez wyciągu oparów lutowniczych w małm pomieszczeniu...Pretensję mogę mieć tylko do samego siebie... Nie cofnę zegara...Z czasem zadbałem o wyciąg. Pierwsze problemy z oddychaniem pojawiły się dwa lata temu. Miałem duże problemy z wzięciem pełnego oddechu. A kiedy nie mogłem wykonać pełnego głębokiego oddechu mój organizm "ratował" się ziewnięciem. Także często przy próbie wzięcia pełnego oddechu dało się słyszeć niepokojący odgłos - ciężko to nazwać/przyrównać. Moja żona także bez trudu mogła usłyszeć że z płucami dzieje się coś niepokojącego...Czułem też cały czas stały delikatny ból w dolnej części lewego płuca. Trafiłem do lekarza rodzinnego - RTG klatki w porządku, krew w porządku, pseudospirometria (bo wykonana u lekarza rodzinnego) w porządku. Dostałem antybiotyk (penicylinę) do oczyszczenia płuc który nic nie zmienił. Lekarz doszedł do wniosku że nic mi nie jest i że będziemy czekać jak sprawy się potoczą. W tym samym czasie spodziewaliśmy się z zoną dziecka. Kupiliśmy mieszkanie. Miałem mnóstwo spraw na głowie więc temat zdrowia przeszedł na drugi plan. Z czasem odgłosy dochodzące z płuc przy próbie wzięcia głębokiego wdechu pojawiały się tylko sporadycznie. Odgłosy zmalały na sile. Nie byłem cały już cały czas zmęczony/śpiący. Chcę zaznaczyć że pomimo zmęczenia tolerancja na wysiłek fizyczny mojego organizmu była cały czas wysoka. Od wielu lat posiadam ergometr wioślarski Concept 2 - nawet wtedy udawało mi się osiągąc dobre czasy na długich dystansach przy pełnym obciążeniu (8km w ciągu około 32 minut, 1km - 3:35 - nawet po takim wysił