Dodaj do ulubionych

tryptophan

28.05.08, 19:27
to aminokwas podobno zalecany przy fibromialgii - chyba zwiększa wydzielanie
serotoniny, ale nie mogę go nigdzie znaleźć: apteki, zielarnie... czy ktoś wie
gdzie to można znaleźć???
pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • myalgan Re: tryptophan 29.05.08, 01:22
      czesc
      a co z katalodonem(flupiryna)
      znalazlam ci opisy i co dalej zastosowalas
      juz wypisalas nastepny lek ze slyszalas ale co z praktyka i znowu
      masz problem ze znalezieniem tego leku a przynajmniej pochodnej z
      tej grupy
      pozdrawiam
      an
      • beata_13 Re: tryptophan 29.05.08, 18:00
        Cześć,
        nie stosowałam katadolonu. Najpierw chciałabym się dowiedzieć, czy i na co
        działa. Po pierwsze nie odważyłabym się go stosować bez uzgodnienia z lekarzem,
        a po drugie jest bardzo drogi - chyba zbyt drogi jak na eksperymenty. Mój
        największy problem w tej chorobie to nie ból, bo z tym sobie poradziłam w
        kriokomorze, ale towarzyszące tej chorobie: zespół niespokojnych nóg, który nie
        daje mi spać; depresja, która odbiera chęć do życia i powoduje, że chce mi się
        wyć; straszna drażliwość skóry (kiedyś wydawało mi się, że to jakieś cholerne
        uczulenie, lekarze 1,5 roku szukali przyczyny, a ja broczyłam krwią z podrapanej
        skóry - teraz wiem, że przyczyną jest fibro). Często jest mi zimno i brak mi
        tchu, ale to już mniejszy problem.
        Najbardziej dokuczają mi niespokojne nogi i dlatego szukam coraz to nowych
        sposobów na to świństwo. Leki przepisane przez neurologa prawie już przestały
        działać (Madopar). Teraz, żeby zasnąć połykam wieczorem całe garście różnych
        świństw (Madopar, Clonazepam, Amitryptylinę i czasem nasenny Noctofer), i
        ostatnio jeszcze dodatkowo rano Seronil > Od reumatologa dostałam jeszcze
        Myolastan, ale tego już chyba byłoby za dużo, więc nie biorę.
        I dalej szukam, szukam i szukam...:(
        Pozdrawiam.
        • myalgan Re: tryptophan 30.05.08, 01:15
          czesc
          teraz czytam podobno jakies braki dopaminy powoduja nasilenie tego
          zespolu
          l-dopy podobno przynosza ulge
          podobno kodeina tez ma jakies dodatnie dzialanie
          sprobuj tez jesc witamine b-12 dziala na uklad nerwowy
          jem bo mam cos takiego nie zespol niespokojnych nog to jest troszke
          inaczej
          ja w czasie odpoczynku w dzien czy noca mam uczucie drgania calego
          ciala (dosc mocno)nazywam to wewnetrznym parkinsonem bo nikt tego
          nie widzi golym okiem a mnie w srodku chce rozerwac
          tez nie umie sobie z tym poradzic
          ostatnio neurolog powiedzial ze dobry jest clonazepam
          jem ale podobno dawki byly zbyt male ale cholera to podobno bardzo
          uzaleznia hm chociaz czy nie lepiej miec komfort zycia z
          uzaleznieniem niz zycie do dupy bez uzaleznienia
          zaberam sie do 25mg rano i 50 wieczorem tak zrobie
          tobie bardzo ale to bardzo wspolczuje szukaj moze znajdziesz jakis
          lek ktory przynajmniej na jakis czas da ci odpoczac i normalnie
          zasnac
          zycze ci tego z calego serca
          wiem co to jest nie umiec zasypiac wieczorem i wiecznie miec na
          karku tak dokuczliwa przypadlosc
          pozdrawiam
          an
      • beata_13 Re: tryptophan 10.06.08, 19:00
        Dzięki za info. Zamówiłam i właśnie otrzymałam przesyłkę z Astress forte. Jest
        tam rzeczywiści tryptofan, ale w znikomej ilości. Gdzieś czytałam, że dawkowanie
        jego to 500-3000mg na dobę, natomiast Astress zawiera go 30mg w jednej tabletce
        :( Ale cóż, niech i tak będzie - garściami trzeba jeść, może pomoże.
      • maria.50 Re: tryptophan 31.05.08, 20:26
        W czystej postaci tryptofan,jest wycofany z rynku-nie tylko naszego.Natomiast
        5-hydroksytryptofan jest pochodną tryptofanu i jest zupełnie nie szkodliwy dla
        zdrowia.(przyp."Uzdrawiająca moc witamin,mineralow i ziół"Przegląd Reader`s
        Digest)i jest pod nazwą
        5-HTP-aminokwas występujący w wysokobialkowych prod.spożywcych,takich jak mięso
        wołowe,drob,ryby,nabial i w nasionach afr.rosliny,z ktorej wytwarza sie
        5-HTP.Wplywa na czynnosci mozgu,poprawia nastroj,zwalcza bezsennosc,migreny i
        pomaga utrzymac wlasciwą wage.
        W odroznieniu od lekow,ktore skladaja sie z substancji o zbyt duzych
        czasteczkach,by przeniknąć z krwi do muzgu,5-HTP przebywa te droge bez
        przeszkod.Po dotarciu do mozdu jest przekształcany w serotonime,jeden z
        przekazników nerwowych,wazny dla prawidlowej czynnosci ukladu nerwowego.Choc
        serotonina wplywa na wiele narzadow,jaj podstawowym miejscem jest mozg.Wplywa na
        wszystkie funkcje,od nastroju po laknienie sen i bol.(stany
        depresyjne,leki,napady
        paniki,migreny,fibromialgia,otylasc,zab.ukł.pokarmowego,zes.napiecia
        predmiesiaczkowego,a nawet agresywnosc)Obecnie lak.zapisuja na bezsennosc i
        depresję,powoduje mniejsze skutki uboczne i zapewnia lepszy sen,wydluzjac czas
        trwania 2 glownych faz snu-glebokiego i Ram,czyli fazy marzeń sennych,sni sie
        dluzej i budzi sie b.wypoczetym.
        Zapytam swojego neurologa,czy cos takiego jest,bo juz i tak niewielę chcę,to
        chociaz te marzenia senne by sie przydaly.
        • beata_13 Re: tryptophan 31.05.08, 20:37
          cześć,
          bardzo dziękuję za informacje. Na stronie jakiejś niemieckiej kliniki znalazłam
          informację, że to może pomóc... (HTTP://www.weis.de.). Mam straszną depresję i
          "niespokojne nogi"...
          pozdrawiam serdecznie,
          Beata
        • beata_13 Re: tryptophan 02.06.08, 19:15
          Cześć, dzięki za informacje. Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że to doskonały
          lek. Właśnie na stronie dr. Waiss'a wyczytałam o tryptofanie i stąd się wzięły
          moje poszukiwania.
          pozdrawiam
          B.
          • jolac171 Re: tryptophan 11.06.08, 11:14
            Witaj Beata!
            Wiem co to znaczy niespokojne nogi, szczególnie dokuczające
            nocą.Sama przechodziłam przez to b. długo, a bóle uniemożliwiały mi
            normalne funkcjonowanie i za dnia.Leczyłam się długo u naczyniowca,
            brałam leki na poprawienie krążenia w naczyniach,. Są bardzo drogie,
            bo bez zniżki i trzeba je brać długo ale teraz już biorę o wiele
            mniej i cały czas do tego biorę "Dolomit" czyli magnez z wapniem.
            Jest dobrze i chociaż mam w sobie lęk przed nocnymi skurczami, tfu,
            tfu... dawno ich nie mam. Pozostały jeszcze mrowienia i jakby takie
            przeskakiwania prądu ale to jest nie bolesne tylko trochę wprowadza
            niepokój , czy nie zmieni sie w skurcze!Mogłabyś zrobić sobie
            badanie "Dopplera" naczyń, może masz jakieś problemy z żyłami lub
            tętnicami albo miażdzycę?
            Ja brałam tabletki antykoncepcyjne, które zaszkodziły mi na drobne
            naczynia włosowate i stąd skurcze oprócz tego mam hashimoto, zespól
            Sjegrena i historie kręgosłupowe.Smaruję nogi Reparilem w żelu. Tyle
            mogę Ci doradzić , a i to nie ma pewności, czy Tobie to pomoże ale
            moze...?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka