Dodaj do ulubionych

problem dermatologiczny - białe plamy

23.10.08, 11:11
może ktoś miał taki problem jak ja... albo może o tym
słyszał i mi pomoże.
Na skórze rąk od łokcia do ramion zrobiły mi się białe plamy.
Najpierw zrobiła mi sie w tym miejscu sucha skóra, tak jak by
zrogowaciała, swędział delikatnie, potem skóra zeszła i zostały
białe plamki średnicy 2-3 cm. Plamy te się opalają (więc to nie
bielactwo)Związku z solarium to też chyba nie ma bo kiedyś też mi
sie tak zrobiło a nie korzystałam z solarium. Zresztą teraz nie
korzystam od 3 miesięcy i robią mi się te plamki.
z dwa miesiące temu byłam u dermatologa w przychodni i stwierdził,że
to "przymieszkowe, rogowaciejące zapalenie skóry" ( szukałam takiej
choroby w necie i nie znalazłam)i że to sie leczy
antybiotykiem , ale nie przepisal bo pieczątki mu sie zapomniało
wczoraj byłam u dermatologa - lekarza medycyny estetycznej,
prywatnie, ten z kolei stwierdził ,że to alergia i mam zrobic
wszelkie testy na alergeny, plus przepisał mi kurację: kilka maści
(każda działa na co innego, czyli jedna na grzyby, inna to
sterydowa, kolejna na jakieś tam bakterie itd)kazał je wymieszać w
słoiku i tym sie smarować przez tydzień a potem, kolejną maścią za
bagatelka 200zł przez 3 tyg. No i mam zrobić te testy. Po tej
wizycie mam wrażenie,że lekarz chyba sam nie wie co to,jak mam się
paprać lekami w zasadzie na wszystko i dodatkowo mam testy robić.
A i jeszcze zapomniałam ,ze kazała mi myć się w oileum , albo
balneum , albo jeszcze droższych specyfikach i ubierać sie tylko w
bawełnę
Co o tym wszystkim sądzicie? Może ktoś miał z czymś takim do
czynienia? Powiem szczerze ,że zgłupiałam i nie wiem co robić....
Obserwuj wątek
    • natalilulululou Re: problem dermatologiczny - białe plamy 24.10.08, 10:27
      Bzdury. Nie uzywaj sterydów, bo sobie jeszcze pogorszysz. Po sterydach zostają
      plamy. Widać, że lekarz nie wie, co zrobić. Mieszanie maści? Co?
      Może to po opalaniu, takim wakacyjnym. Mam atopowe zapalenie skóry i mam
      podobnie, skóra musi się odnowić.
      Moze złuszczaj to jakimś peelingiem, ale bez przesady, jeśli nie swędzi to
      odstaw lepiej te maści. Balneum i oilatum tylko nawilzają.
      Wybierz lekarza, który będzie umiał określić twój problem. To, co zrobił twój
      lekarz jest śmieszne ; -)
      • tara34 Re: problem dermatologiczny - białe plamy 24.10.08, 12:14
        maści sterydowe owszem działają szybko ,ale ..............jesli nie
        są to rozległe zmiany nie stosowałabym sterydów
        kup sobie maść Crotamiton ,działa przeciwświądowo, również może
        być stosowana na atopowe zapalenie skóry ,balneum ok.dobry balsam
        natłuszcza ,oilatum też ok.maśc cholesterolowa jest bardzo dobra
        taką skorę trzeba natłuszczać
        steryd to ostatni ratunek i to na duże zmiany
    • artur737 Re: problem dermatologiczny - białe plamy 26.10.08, 14:43
      moze to jest Pityriasis alba. Bialy i moze swedziec.

      Jezeli tak, to moze samo przejsc kiedys zwykle po kilku miesiacach lub latach,
      stosuj kremy nawilzajace. Sterydy zmniejsza uczucie swiadu, ale moim zdaniem do
      glupie leczenie. Znane sa przypadki, ze wlasnie uzycie sterydow wywolalo
      Pityriasis alba.
      Chyba, ze uzyjesz jakiegos naprawde slabego sterydu.


      Wg tej pracy ponizej masc z Tacrolimusa moze przyspieszyc gojenie - nie wiem na
      ile jest osiagalna w Pl.
      Nanette B. Silverberg, Peggy Lin, Lisa Travis, Jeanne Farley-Li, Anthony J.
      Mancini, Annette M. Wagner, Sarah L. Chamlin and Amy S.
      Paller(Nov.2004)."Tacrolimus ointment promotes repigmentation of vitiligo in
      children: A review of 57 cases". Journal of the American Academy of Dermatology,
      Volume 51, Issue 5,Pages 760-766.
      • domiska75 Re: problem dermatologiczny - białe plamy 26.10.08, 19:30
        Mój 11 letni synek ma takie plamy na twarzy - widać tylko wtedy, gdy
        mocno się opali. Ma mniej więcej od 3 lat, w tym roku większe.
        Dermatolog zalecił antybiotyk i porządne nawilżanie przez cały rok.
        Ze niby jakiś stan zapalny to był i tak zostało. Sama nie wiem.
        Teraz plamki znikają, a czy leczenie (czyli nawilżanie) skutkuje,
        dowiem się dopiero w przyszłe wakacje...
          • maga_luisa Nigdy nie zrozumiem 27.10.08, 09:42
            Niegdy nie zrozumiem, jak osoby, które:
            1.Nie są lekarzami
            2.Nie widziały pacjenta
            mogą sobie uzurpować prawo do dawania porad dotyczących leczenia, i
            autorytatywnie odradzać stosowanie zleconych leków.

            • tara34 Re: Nigdy nie zrozumiem 27.10.08, 19:10
              maga -luisa
              tak ,masz rację jednak wypowiedzi tu to sugestie myslę ,że w
              powaznych sytuacjach nikt nie odstąpi od zaleceń lekarza
              mysle też ,ze wiele osób chorujących przewlekle również posiada
              jakąś wiedzę i doświadczenie
              w medycynie jest tak zwany standard leczenia czy do końca
              bezpieczny nie wiem
              tak jest ze sterydami w dermatologi owszem są skuteczne ,ale
              rozsądnie stosowane
              np.protopik ,elidel czy ktos odpowie mi ,ze w stu procentach jest
              bezpieczny ?ktos kto się zna wie co mam na myśli
              czasami rzeczywiście stary specyfik lepiej się sprawdzi niz te
              nowości ,wiem co piszę
              piszemy również o emolientach i wiesz z nadzieją ,że właśnie
              jakaś dobra dusza odezwie się (lekarz)i coś rozsądnego podpowie ...
            • artur737 Re: Nigdy nie zrozumiem 27.10.08, 23:54
              "Niegdy nie zrozumiem, jak osoby, które:
              1.Nie są lekarzami
              2.Nie widziały pacjenta
              mogą sobie uzurpować prawo do dawania porad dotyczących leczenia, i
              autorytatywnie odradzać stosowanie zleconych leków. "

              Ktos tu ma calkiem archaiczne podejscie do lekarzy i medycyny.
              Medycyna w ktorej centrum znajduje sie lekarz na naszych oczach znika.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka