Dodaj do ulubionych

Program "Tiry na tory" spalił na panewce

11.07.07, 09:11
trzeba dopracowac i od nowa zrobic, pomysl chyba dobry..?

bubu node - chmielna 10a
Obserwuj wątek
    • kurde.felek Program "Tiry na tory" spalił na panewce 11.07.07, 09:31
      Przecież to absurd.
      Po pierwsze w Finlandii są tory o "rosyjskim" rozstawie kół (1520 mm), pociągi
      finńkie nie pasują na polskie tory. Po drugie Finlandia utrzymuje połączenia
      promowo-kolejowe z portem niemieckim Sassnitz, który właśnie obsługuje pociągi o
      takim rozstawie kół, posiada centra logistyczne na dużych węzłach kolejowych a
      "rosyjskie" tory mają podciągnięte bez mała pod Berlin, stamtąd do Austrii jest
      znakomita autostrada. Tak więc załadowany tir na pociąg w Helsinkach zjeżdża z
      pociągu pod Berlinem na nowiutką autostradę i gna do Wiednia.
      Poza tym polska nie ma systemu satelitarnego kontroli ładunków na kolei.
      Dla takiego połączenia potrzeba całej portowej infrastruktury - stosownego
      nabrzeża, ramp kolejowych pod takie pociągi itp. Tutaj tiry musiałyby zmienić
      skład pociągu, albo pociąg - rozstaw kół. To wszystko trwa. Tirom (przewoźnikom
      drogowym) z Finlandii to się po prostu - nie opłaca.
      Pewnie znowu w ministerstwie transportu zapomniano zorientować się po jakich
      torach jeżdżą pociągi w Finladii.
      No i Polska nie posiada stosownego taboru.
      • maruda.r Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 11.07.07, 10:28
        kurde.felek napisał:

        > Dla takiego połączenia potrzeba całej portowej infrastruktury - stosownego
        > nabrzeża, ramp kolejowych pod takie pociągi itp. Tutaj tiry musiałyby zmienić
        > skład pociągu, albo pociąg - rozstaw kół. To wszystko trwa. Tirom (przewoźniko
        > m
        > drogowym) z Finlandii to się po prostu - nie opłaca.

        ***************************************

        Klientom firm spedycyjnych pewnie też nie. Zamawiam towar w Katowicach o 17:00 i
        o 10:00 następnego dnia jest w Gdyni. Trudno mi sobie wyobrazić, by kolej, w jej
        obecnym stanie, poradziła sobie z punktualnością.

        • stach505 Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 18.04.08, 12:23
          Tiry na tory to poroniony pomysł jakiegoś kolejarza który za parę
          dni straci pracę z powodu braku przewozów .Po pierwsze ceny jakie
          mają kolejarze na transport są zawyżone ,a jak byśmy zarejestrowali
          taką ustawę to kolejarze by nas zjedli. Gdyby polska miała 150 km.
          to możeby się to opłacało ale w obecnej sytuacji tojest nie możliwe
          nikt nie będzie czekał na towar miesiąc jeżeli może go mieć
          nazajutrz .Kurde.felek kolej ma takie możliwości żeby załadować
          każdego tira z tym nie ma problemu ,czas jest problemem.
        • rosol4 Re: Re; pytanie dlaczego 12.07.07, 03:27
          Gość portalu: gosc napisał(a):

          > Co mnie obchodzi Finlandia. Przewozone tiry torami maja byc przez polskie
          > terytorium a dalej niech jada jak chca. Kontrola satelitarna na kolei a co
          > skontrola na drogach. Pytanie czy w ogole " GINĄ " tiry przewozone koleja.

          Widac jak silne jest lobby motoryzacyjne.
          Dla nich nie wazne jest degradacja srodowiska czy zagrozenie zycia obywateli ,
          liczy sie tylko kasa.
          Dzusuaj oprocz kosztownego programu budowy autostrad, nalezy bezwlicznie podjac
          prace nad szybka modernizacja wytypowanych szlakow kolejowych, zakupem w
          polskich fabrykach platform wagonow i ladowac TIRy szczegolnie z ladunkiem
          niebezpiecznym i szczegolnej troski celnej.
          Na poczatek dwia - trzy szlaki kolejowe
          1. Rzepin - Pilawa - Suwalki, Pilawa - Terespol, Pilawa - Drohiczyn
          2. Medyka - Katowice - Zgorzelec
          3. Gdynia - Katowice - Zebrzydowice
          gotowa CMK
          Tymi szlakami mozna poprowadzic kilka tras linii.
          Z Niemiec do krajow baltyckich, Rosji, Ukrainy
          Z portow i Skandynawi na poludnie Europy i Ukraine
          Z poludnia Europy do panstw baltyckich, Rosji i Ukrainy
          Modernizujac 2800 km koleii mozemy wiekszosciowo obsluzyc tranzyt
      • Gość: tirowiec ale cymbalstwo, hahaha, arcy idiotyzm IP: *.dyn.iinet.net.au 11.07.07, 12:17
        -tiry placa oplaty tak jak kazde auto tylko kilka razy wieksze, jak juz ktos
        zauwazyl
        -pociagiem schodzi 2 razy dluzej bo pociag nie pojedzie z polowa skladu tylko
        trzeba zebrac caly
        -nawet jak wrzucisz naczepe pelna papieru toalletowego na pociag to i tak jakis
        ciagnik siodlowy musi naczepe przetransportowac ze stacji kolejowej do
        magazynu bo jak wiadomo pociagi pod magazyny nie zajezdzaja,
        -nikt normalny nie zamawia towaru droga kolejowa bo jest to bardzo niepewny
        sposob, wozilem dla firmy chemicznej ktora raz zdecydowala ze bedzie uzywac
        pociagu, wiec trasa ktora mi zabierala 2 dni zabrala pociagowi 7 dni, przez
        pociagi malo co nie stracili kontraktu, szybciutko sie przeprosili z tirami
        • zdzisiek66 Re: ale cymbalstwo, hahaha, arcy idiotyzm 12.07.07, 12:00
          "wagony do przewozu Tirów to dzisiaj towar poszukiwany w całej Europie"
          Wynika z tego, że Europa jest pełna arcyidiotów.
          To że transport pociągiem jest 3 x wolniejszy od samochodowego, to specyfika
          jak sądzę wspaniałych polskich kolei państwowych.
          Ciągnik siodłowy musi naczepę przetransportować na stację - to oczywiste.
          Niekoniecznie jednak z magazynu (nawiasem pisząc, pociąg może podjeżdżać pod
          wiele magazynów, zobacz ile starych linii kolejowych wprost do fabryk i
          magazynów rdzewieje w dzielnicach przemysłowych, po prostu PKP nic się nie
          opłaca) - może być z przejścia granicznego, na drugim przejściu wyładowuje się,
          poza Polską jak ktoś lubi być truty to jego sprawa.
          Oczywiste, że będzie wolniej, ale przy sprawnej organizacji o np. 30% wolniej,
          a nie 3 x wolniej.
          Będzie drożej - otóż niekoniecznie. Tiry może i płacą, ale i tak o wiele za
          mało. Gdyby przewoźnicy płacili za wszystkie rzeczywiste koszty: leczenia
          chorób spowodowanych bardzo szkodliwymi dizlowskimi spalinami i hałasem, ofiar
          wypadków, okazałoby się, że transport samochodowy jest ze dwa razy droższy niż
          obecnie.
    • kijwoko Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 11.07.07, 12:50
      "Program "Tiry na tory" spalił na panewce"

      Zapewne rozwiazanie w postaci "tiry na tory" jest sprzeczne z interesem pan
      tirowek. Coz, widocznie ich lobby potrafi wywierac skuteczniejszy nacisk na
      rzadzacych...
      _____________________________

      o rządach kaczyńskich i całej reszty:
      "Jeszcze nigdy tak wielu nie musiało się wstydzić tak bardzo za tak niewielu"
    • Gość: Harry_man Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.07, 14:21
      Cały ten program z założenia jest jedną wielką bzdurą, więc ciężko oczekiwać
      żeby nie "spalił na panewce".

      Najlepszym i najprostrzym rozwiązaniem jest wybudowanie autostrad i dróg
      ekspresowych za które ciężarówki nie będą musiały dodatkowo płacić - trzeci
      raz!!! Przecież od przewoźników drogowych do budżetu płyną grube miliardy -
      gdyby pieniądze te, zgodnie z przeznaczeniem, były wykorzystane na budowę dróg,
      to dzisiaj mielibyśmy chyba jedną z najlepszych infrastruktur drogowych w
      Europie. Policzcie sobie samii:

      - ~1,5zł akcyza w każdym litrze paliwa
      - przeciętny ciągnik siodłowy z naczepą pali ~30 litrów na 100km
      - roczna karta opłaty drogowej dla ciężarówki o normie emisji spalin euro 2 =
      2100zł
      - do tego wszystkiego dodać samochody osobowe (~10 litrów / 100km)
      - rozejrzyjscie się naokoło i zobaczcie ile tych wszystkich pojazdów jest

      Zamiast więc bezmyślnie krzyczeć i obwiniać za zły stan rzeczy ciężarówki oraz
      przewoźników, zacznijmy krzyczeć do naszego rządu - co z drogami?
      Zauważcie, że na zachodzie kierowcy ciężarówek uważani są za wykwalifikowanych
      specjalistów, którzy jeżdżą bezpieczniej od pozostałych uczestników ruchu. Tylko
      u nas panuje zacofane przekonanie, że "TIRy" są złe. Ciężko jednak się dziwić,
      skoro drogi krajowe prowadzą przez centra wszystkich miast jakie są po drodze, a
      po za miastami ciężko takiego kolosa wyprzedzić, mając do dyspozycji tylko
      przeciwległy pas ruchu...
      • magbo Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 11.07.07, 15:34
        "przewoźnik kolejowy musiałby za przewiezienie Tira z Rzepina do Suwałk brać
        1,2-1,3 tys. zł. Tymczasem koszt przejazdu pociągu z takim ładunkiem ze Wschodu
        na Zachód wynosi około 1,9 tys. zł, i to bez opłaty za dostęp do infrastruktury
        kolejowej.
        "
        no to rzeczywiście jazda z jednym tirem sie nie opłaca, ale z dwoma juz ok.
        Chyba że dzeinnikarz poza brakiem elementarnej wiedzy z ekonomii nie umie też
        posługiwać się polszczyzna i co innego myślał (o ile umie) a co innego napisał.

        Ciekawa też byłaby ta kalkulacja ze strony PKP.
      • Gość: wobo1704 Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.chello.pl 11.07.07, 17:03
        >... trzeba zmniejszyć stawki dostępowe do infrastruktury kolejowej. A one
        >spadną, tylko wtedy, gdy państwo weźmie na siebie część kosztów związanych z
        >jej utrzymaniem - mówi Janusz Piechociński z ...

        Czyli państwo nam zabierze w podatkach, aby dopłacić do PKP. Typowe
        ssocjalistyczne rozumowanie.

        Kolej opłaci się wozić tylko towary masowe - np. węgiel. Np. kopalnia-
        elektrownia.
        Towary, które wymagały by kilkakrotnych przeładunków -tylko tirami. Czas to
        pieniądz.
        • Gość: bojakk Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 23:11
          No tak, ale tranzyt przez Polske nie wymaga przeladunkow, wiec czemu nie
          umiescic go na torach, podobnie jak wszystko na trasie Slask -> Gdansk. Mam ta
          przyjemnosc mieszkac w Lodzi i jestem za zdecydowanym ograniczeniem ilosci TIRow
          na drogach. Jakos w Austrii, czy Szwajcarii mozna bylo caly transport przerzucic
          na tory, a sa to male panstewka, wiec koszty na pewno duzo wyzsze, bo po co
          przewozic cos koleja skoro do celu jest tak blisko.
          Pzdr
          • Gość: wobo1704 Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.chello.pl 12.07.07, 11:06
            >...Jakos w Austrii, czy Szwajcarii mozna bylo caly transport przerzucic
            > na tory, a sa to male panstewka, wiec koszty na pewno duzo wyzsze, bo po co
            > przewozic cos koleja skoro do celu jest tak blisko.
            ...
            W Austrii i Szwajcarii przepustowość dróg jest wykorzystana do maximum.
            Aby podołać potrzebom przewozowym (np. pod Alpami) trzeba wykorzystywać
            wszystkie możliwe sposoby - m.inymi kolej.

            Przypomina mi to trochę wykorzystywanie w latach pięćdziesiątych samolotów do
            zaopatrzenia Berlina Zachodniego w węgiel i kartofle. ;)
    • Gość: yeah Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.gdynia.mm.pl 11.10.07, 14:42
      Pomysłdoskonały i powinien byc wykonany.

      1. Nalezy ogłosic zakaz wyprzedzania przez TIRy !

      2. Ogłosic zakaz uzywania niektórych drog przez TIRy, i dopuszczc na
      nich TIRy tylko w pewnych godzinach!

      3. A reszte to rozwiazac na lawetach i po torach kolejowych!

      4. Nie ma powodu dla którego TIRy nie powinny uazywac torówkolejowych,
      a szczególnie na długich dystansach!

      Tiry sa odpowiedzialne za zuzycie dróg, za wypadki drogowe i za
      zanieczyszczanie powietrza (Diesel)!

      Używajac lawet i pociagów elektrycznych mozna bardzo szybko rozwiazac
      ten problem.

      Trzeba tylko chciec!

      Firmy transportowe powinny jak najszybciej inwestowac w lawety kolejowe,
      zdolne do przeworzenia naczep i kontenerów!
      • k_ristof Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 18.04.08, 15:21
        Gość portalu: yeah napisał(a):

        > Pomysłdoskonały i powinien byc wykonany.
        >
        > 1. Nalezy ogłosic zakaz wyprzedzania przez TIRy !
        >
        > 2. Ogłosic zakaz uzywania niektórych drog przez TIRy, i
        dopuszczc na
        > nich TIRy tylko w pewnych godzinach!
        >
        > 3. A reszte to rozwiazac na lawetach i po torach kolejowych!
        >
        > 4. Nie ma powodu dla którego TIRy nie powinny uazywac
        torówkolejowych,
        > a szczególnie na długich dystansach!
        >
        > Tiry sa odpowiedzialne za zuzycie dróg, za wypadki drogowe i za
        > zanieczyszczanie powietrza (Diesel)!
        >
        > Używajac lawet i pociagów elektrycznych mozna bardzo
        szybko rozwiazac
        > ten problem.
        >
        > Trzeba tylko chciec!
        >
        > Firmy transportowe powinny jak najszybciej inwestowac w lawety
        kolejowe,
        > zdolne do przeworzenia naczep i kontenerów!



        BZDURA! NAKAZ, ZAKAZ. Dziękuję za takie państwo.
        Trzeba stworzyć warunki do tego, żeby taka forma transportu była
        konkurencjyjna cenowo, a przede wszystkim żeby w ogóle była dostępna
        (brak infrastruktury).
    • Gość: Klemens Program "Tiry na tory" spalił na panewce IP: *.acn.waw.pl 16.04.08, 07:41
      Problem w tym, że koszty transportu drogowego ponosimy wszyscy, nie tylko
      przewoźnik. Koszty konserwacji dróg, koszty zanieczyszczenia środowiska,
      leczenia ofiar wypadków, koszty opóźnień wynikających z korków itp. Ponieważ te
      ukryte koszty są rozłożone na całe społeczeństwo wydaje się, że transport
      drogowy jest tańszy niż kolejowy. W rzeczywistości jest odwrotnie.
    • gwcenzura Program "Tiry na tory" spalił na panewce 08.07.09, 01:19
      www.oai.pl/tirynatory/index.php?r=1&cid=9 Po drogach naszego kraju poruszają się ponad 2 miliony TIR-ów. Jeden 40-tonowy TIR niszczy nawierzchnię drogi dokładnie tak jak 163840 (słownie: sto sześćdziesiąt trzy tysiące osiemset czterdzieści) samochodów osobowych (przy założeniu, że jeden samochód osobowy waży 1 tonę). [na podstawie opracowania Cambridge Uniwersity, cytowanego w “Der Spiegel” (34/1999)] Wszystkie TIR-y, które spowodowały w 2004 roku wypadki na polskich drogach (4349 TIR-ów) zmieściłyby się na zaledwie 100 pociągach towarowych. W Szwajcarii ok. 35% towarów jest przewożonych koleją w systemie kombinowanym (intermodalnym).W krajach Unii Europejskiej wskaźnik ten wynosi ok. 10%. W Polsce ok. 1,7%.
    • gwcenzura Re: Program "Tiry na tory" spalił na panewce 08.07.09, 01:22
      Jest skandalem, że z przyznanych przez Sejm na tiry na tory 50 mln wiadomosci.wp.pl/kat,41794,wid,8648859,prasaWiadomosc.html "zginęło" 35 mln - zostało tylko 15 biznes.onet.pl/1,1423798,prasa.html podczas gdy sama obwodnica Augustowa ma kosztować ok. 600 mln zł, a w Polsce brakuje 300 obwodnic -wniosek ktoś BLOKUJE TIRY NA TORY. Licząc że do przewiezienia 5000 tirów dziennie pokonujących trasę Litwa Polska - Niemcy potrzeba np. ok.2500 wagonów i nawet zakładając koszt 1 wagonu = 1 mln złotych, za 2, 5 mld zł (czyli koszt np. 4 obwodnic Augustowa) mielibyśmy rozwiązany problem ok. 100 miejscowości, a nie tylko 4)
    • gwcenzura Program "Tiry na tory" spalił na panewce 08.07.09, 01:23
      Jakie referendum warto zrobić
      www.obywatel.org.pl/index.php?name=News&file=article&sid=7406
      Dodano: piątek, 16 marca 2007 - 18:58

      W 1994 r. Szwajcarzy w powszechnym głosowaniu zdecydowali o zmianie polityki transportowej swojego kraju.

      Szwajcaria to, podobnie jak Polska, kraj tranzytowy, przez który prowadzą bardzo liczne szlaki komunikacyjne o znaczeniu międzynarodowym. Był czas, gdy Helweci, podobnie jak Polacy dzisiaj, uważali, że aby podołać wyzwaniom, które stwarza ta sytuacja, trzeba budować autostrady. W efekcie ich gęstość jest jedna z najwyższych w Europie, ale również – choć jakość i stosowane zabezpieczenia są daleko wyższej próby niż można się spodziewać po koncernach pana Kulczyka czy Stalexporcie – Szwajcaria jest krajem, gdzie np. z powodu ruchu samochodowego aż ponad 30% ludności żyje w ponadnormatywnym hałasie, co znacznie przekracza średnią europejską.
    • borrka1 Program "Tiry na tory" spalił na panewce 09.07.09, 00:42
      pomysl z ciężarówkami na tory ma perspektywe.przejazd takiej ciężarówki od
      Suwałk do granicy zachodniej to koszty samego paliwa ponad 1000 zł nie mówiąc o
      amortyzacji sprzętu,poza tym kierowca po 9 godz jazdy musi kolejne 9 odpoczywać
      a jadąc na platformie praktycznie odpoczywa więc po zjeździe z niej jedzie dalej
      bez straty czasu na odpoczynek jak musiałby zrobić po dotarciu do granicy a sam
      dojazd zająłby mu co najmniej 10-12 godz. Czyli wygrywa na czasie,nawet jeżeli
      pociągiem jechałby 15-16 godz.No i żadnego ryzyka kradzieży,wypadku
      itp.Zaznaczam że dotyczyłoby to w pierwszej kolejności tranzytu,pociąg jedzie od
      granicy do granicy bez zatrzymywania się(utopia w Polskich
      realich,niestety)docelowy i krajowy mógłby bujać się dalej po drogach do
      lepszych czasów na kolei.sadze że za te 1900 zł byliby chętni,bo do paliwa
      dochodzi jeszcze wineta plus inne opłaty więc niewiele więcej a za to kierowca
      wypoczęty może kontynuować jazdę dalej z większą gwarancją bezpieczeństwa dla
      siebie i innychc.Można zrobić tranzyt obowiązkowO na tory tez nie widze
      problemów,projekt się okupi,trzeba tylko wziąść się z jajami do roboty a nie
      ględzić.Tutaj powinni być zainteresowani wszyscy od kierowców przez PKP do
      drogowców,biznesmenów itd. każdy wygrywa,tym bardziej że to nie nowośc,działa na
      zachodzie może i na wschodzie.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka