Dodaj do ulubionych

ANTYKONCEPCJA-PROBLEM

20.08.13, 11:26
Jakies 3 miesiace temu przeszlam z pigulek anty na tzw, mini-pigulki - cerazette. Sa to mini-pigulki zawierajace tylko progesteron. I tu zaczal sie problem:
Wlosy zaczely wychodzic i garsciami, wg mnie mnie to przez brak estrogenu.
Na tabletkach anty jestem od ok 12 lat.
Najpierw z powodu nieregularnych okresow, cyst, itp. , a potem juz jako srodek anty.
Wydaje mi sie, ze organizm zapomnial juz, jak produkowac hormony samodzielnie.
Jestem przed wizyta u lekarza, ale moze i podpowiecie, jaka metoda mi pozostaje, oprocz:
prezerwatyw
zastrzykow
implantow
steryliazacji?

Moze wkladka miedziana? Ale wtedy jak nauczyc organizm produkowac znowu hormony?
Chcialabym troche dac organizmowi odpoczac.
Dzieci juz nie planujemy.

juz sama nie wiem:-(
Obserwuj wątek
    • ally-t Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 11:43
      Ja zalozylam spirale, ale hormonalna i jestem bardzo zadowolona. Przy tej miedzianej sa ponoc bardzo obfite i czeste krwawienia (dla wielu antykoncepcja sama w sobie ;) ). Hormonalna wydziela znacznie mniej hormonow niz pigulki (z tego, co pamietam tygodniowo dawka jest taka sama co 2 tabletki). Pogugluj sobie - nazywa sie MIrena.
    • espionka Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 12:06
      ja od ponad 6 lat stosuje NPR i mam dwojke planowanych dzieci, roznica wieku miedzy dziecmi 8 lat.
      Czyli mierzenie temperatury, wykresiki, obserwacje ale metody trzeba sie nauczyc, zakupic ksiazke np. Rötzera ...
      • gabez1 Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 12:11
        Odpada dla mnie z powodu bardzo nieregularnych cykli.
        • espionka Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 12:17
          nieregularne nie stanowia przeszkody
          • gabez1 Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 12:19
            wolalabym jednak cos innego, mimo wszystko.
          • espionka Re: ANTYKONCEPCJA-PROBLEM 20.08.13, 12:20