Dodaj do ulubionych

konsultacje =]

21.02.07, 19:28
po paru latach przerwy postanowiłem odkurzyc Wyrocznię,i stwierdziłem,ze
najbardziej do mnie przemawia ze znanych mi systemów dywinacyjnych.

wiec będę tu uprawiał małą prywatę( ;) ) wpisujac swoje interpretacje - z
nadzieją na komentarze do moich rozmyslań =]
Obserwuj wątek
    • aarvedui 1- poprawa relacji międzyludzkich 21.02.07, 19:54
      spytalem wyrocznię o mozliwość naprawy więzi z bliską niegdys mi osobą.
      "co będzie najkorzystniejsze dla sprawy? jaka postawę powinienem przyjąć?"
      rzut wyszedł 10.5 --> 38

      Szansa na wygraną pobudza do działania i zmierzenia się z niebezpieczeństwem
      przegranej. Kusi nas zaznaczenie swojej indywidualności i sprawdzenie sił w
      nowej sytuacji. Podjęcie ryzyka, lub trudnego zadania. Uaktywnienie spowodowane
      zagrażającym kryzysem. Istnieje możliwość awansu, gdy wykażemy stosowną odwagę i
      determinację. Niebezpieczeństwo, któremu trzeba spojrzeć prosto w oczy, aby je
      skutecznie przezwyciężyć.

      5 linia: Idzie na całość i już nie odstąpi.

      opisuje to sytuacje wyjsciową.wobec niesprzyjającej sytuacji,postanowiłem
      walczyć o wzgledy bliskiej osoby aktywnie i z determinacją.

      efektem jest 38.wycofanie z wszelkich działań,gdyż każde następne spowodowałoby
      odwrotny skutek od zamierzonego.

      czy mozliwe jest ze wyrocznia wobec tak postawionego pytania (o najlepsze
      działanie w danej sytuacji) ograniczyła sie jedynie do podania sytuacji obecnej?
      jak mozna zinterpretować w takiej sytuacji zdanie z interpretacji heksagramu 38

      "Bohaterem Heksagramu jest człowiek, któremu ukradziono konia, zatrzymano wóz,
      zlekceważono jego zdanie, ogłaszając je za własne i odbierając mu wszelkie prawa
      do tych rzeczy. Zachowuje on jednak spokój i dzięki cierpliwości i stałości
      swojej postawy zyskuje wsparcie ze strony niespodziewanego przyjaciela, który
      chce go zrozumieć. Ten w końcu przełamuje uprzedzenia innych ludzi, co pozwala
      im uznać jego racje oraz ruszyć jego sprawom do przodu."

      co mozna rozumieć przez "niespodziewanego przyjaciela" w tym kontekscie?
      czy moze jednak heksagram 38 współgra z postawą nieustepliwosci heksagramu 10,i
      wymieniana w 38 postawa stałosci sugeruje to co linia 5 heksagramu 10:

      "5 linia: Idzie na całość i już nie odstąpi."
      ?
      czy moze Koń i wóz z 38 interpretowac jako odebranie mozliwosci dzialania w
      sprawie,zaniechanie dzialan bez zmiany postawy wewnętrznej i pogodzenie sie z
      tym,co przyniesie sukces..?
      • transwizje Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 23.02.07, 15:12
        Hm, chodzi ci o interpretację interpretacji, czy rzeczywistość?
        a jak odbierasz odpowiedź na pytanie? Jest realna, adekwatna?
        Moim zdaniem brzmi to tak: postawe aktywną i zdeterminowaną, bez liczenia na
        prędkie zrozumienie i przeforsowanie swojej osoby w jej oczach, może okaże się,
        że to nie ten moment?
        pozdro.ES
        • aarvedui Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 23.02.07, 19:17
          transwizje napisała:

          > Hm, chodzi ci o interpretację interpretacji, czy rzeczywistość?

          oczywiscie ze staram sie przyrownac odpowiedz do okolicznosci.
          ale interpretacja interpretacji moze dac mi szerszy pogląd i byc moze ukazać cos
          czego nie dostrzegam.
          więcej danych nie jest złe (dopóki nie przekracza mozliwosci ich objęcia ;) )

          > a jak odbierasz odpowiedź na pytanie? Jest realna, adekwatna?

          dolny trygram pasuje dosc dobrze.rozwazne wyczekiwanie.

          > Moim zdaniem brzmi to tak: postawe aktywną i zdeterminowaną, bez liczenia na
          > prędkie zrozumienie i przeforsowanie swojej osoby w jej oczach, może okaże
          się,że to nie ten moment?

          hmm.czyli ze mimo bycia "uwaznym czlowiekiem". sytuacja nie posunie sie do przodu.?

          wlasnie o jakąkolwiek opinię mi chodzi. równiez pozornie nie pasujacą. bo
          przeciez moze sie okazac ze doskonale pasuje..? =]

          > pozdro.ES
          • lukowitz Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 24.02.07, 14:57
            myślę może inaczej, a może inaczej nazwę pewne rzeczy:
            potrzebna jest aktywność lecz umiarkowana, bez naciskania osoby i sytuacji, ale
            aktywność, która jest podyktowana istotną okolicznością. Ważne, aby postępowac
            zgodnie z tym, co mówi serce. Miłość będzie rozświetlała kierunek drogi i mimo
            pozorów powinno ułożyc sie bardzo korzystnie dla pytającego.
            pozdrawiam
            ML
            • aarvedui Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 25.02.07, 12:43
              lukowitz napisała:

              > myślę może inaczej, a może inaczej nazwę pewne rzeczy:
              > potrzebna jest aktywność lecz umiarkowana, bez naciskania osoby i sytuacji, ale
              >
              > aktywność, która jest podyktowana istotną okolicznością. Ważne, aby postępowac
              > zgodnie z tym, co mówi serce. Miłość będzie rozświetlała kierunek drogi i mimo
              > pozorów powinno ułożyc sie bardzo korzystnie dla pytającego.

              dziekuje za opinie =]
              "aktywnosć podyktowana okolicznościa" to mnie zastanowilo. czy czlowiek bacznie
              obserwujacy tygrysa czeka na okolicznosci czy sam je tworzy. czy tez moze
              bardziej "tworzy sytuacje na jakie pozwala mu tygrys" ;)
              • lukowitz Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 25.02.07, 15:53
                przy czym tu tygrys? :-)
                a jeśli juz mowa o nim, to należy uważać z całą pewnością na pułapki zastawione
                przez polujących na tygrysa ;-)
                ....więc w czym rzecz?
                bacznie mozna obserwować z ukrycia, z oddli, przez kamerę...itd więc może
                zaczniemy od punktu wyjścia? gdzie jest obserwator i co zamierza lub czego
                oczekuje?
                pozdrawiam :-)
                ML
                • transwizje Re: 1- poprawa relacji międzyludzkich 26.02.07, 11:42
                  Hm... nie chodzi o to, aby mnożyć słowa do sytuacji. Odpowiedź linii jest
                  naprawdę często jednym treściwym zdaniem.
                  Zacznijmy od tego że heks. po przemianie obrazuje także przeszłość i motywy
                  pytania.
                  Czyli okoliczność Opozycji już zaistniała. W niej właśnie aa... pyta o to,
                  czego się trzymać.
                  Heks. teraźniejszy Stąpanie mówi, że sytuacja jest niebezpieczna i wymaga
                  stanowczości. 5 linia mówi o zmierzeniu się z niebezpieczeństwem wprost.
                  Niebezpieczeństwo, wszędzie, gdzie o nim mowa to trigram Otchłań, dół, woda,
                  emocje, iluzje, lęki, rozpacz, brak.
                  Przemiana nie pozostawia tu wątpliwości.
                  Odpowiedź brzmi moim zdaniem: bądź odważny i dzielny, zmierz się z samotnością
                  i pozostań sobą, wbrew wszystkiemu, bo jednak okres samotności jest przed tobą.
                  Pozdro.
                  ES
                  Oczywiście 38. nie jest heksagramem beznadziejnym. Po dłuższym czasie
                  odosobnienia czlowiek znajduje przyjaciół.
                  ---
                  www.astrowyrocznia.republika.pl
                  www.tareau.republika.pl
    • aarvedui 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 03:38
      jakis czas temu musialem z roznych względów przelozyc sobie pare terminow na
      uczelni.po fakcie zapytalem wyroczni jakie będą ich losy ( z domysłem - jak
      postapić aby pozytywnie).
      Ksiega odpowiedziała heksagramem 12 - Zastój/cofnięcie się
      bez zmiennych.
      w perspektywie czasu okazało sie ze terminy które chcialem opoznic o chwilę,byly
      przesuwane bez podawania powodów jeszcze pare razy,az w koncu tak wyśrubowane ze
      realizacja ich wydala sie prawie niemozliwa na podanych warunkach.
      zasmuciło mnie to oczywiście
      jako ze postawilo mnie w sytuacji oczekiwania na cud,obiektywnie rzecz ujmując
      szanse ich realizacji oceniam na minimalną,i zależna jedynie od łaski osób "wyzej".
      wiec zapytalem wyrocznie co tez teraz mi powie.
      otrzymalem wynik 46 (3) w 7.
      wzrastanie w wojsko.
      optymizm sugerowałby ze to bardzo dobra wrózba,czy jednak interepretacja moze
      sie odnoscic do sukcesu,który powstaje pomimo silnej zaleznosci od "zezwolenia"
      na sukces osób trzecich?
      sukces bylby sytuacją wyjatkową i wynikiem chyba interwencji opatrznosci,bo
      czynnik ludzi jest najsilniejszy w tej sytuacji.
      i tak stoje pomiędzy nadzieją a rozsądkiem ;>
      • transwizje Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 14:27
        12 bez zmian to dobrze kończące się czekanie, stagnacja, wyobcowanie.
        Przeczytaj wszystkie linie, jeśli jesteś w niepokoju, to już pewnie 5
        zaliczasz, bo tam jest ów niepokój zaznaczony.
        w 46.3, gdy 3 pozycja jest zawsze niespokojna i niepewna ani swego celu, ani
        możliwości. 7 wnosi jasno ukierunkowaną aktywność, więc taka szansa się pojawi.
        Przeczytaj opis 3 linii Jang w heks. 1 "Twórczość", ona daje radę jaką
        zachowywać postawę.
        Pozdro. ES
        • aarvedui Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 15:13
          transwizje napisała:

          > 12 bez zmian to dobrze kończące się czekanie, stagnacja, wyobcowanie.
          > Przeczytaj wszystkie linie, jeśli jesteś w niepokoju, to już pewnie 5
          > zaliczasz, bo tam jest ów niepokój zaznaczony.
          > w 46.3, gdy 3 pozycja jest zawsze niespokojna i niepewna ani swego celu, ani
          > możliwości. 7 wnosi jasno ukierunkowaną aktywność, więc taka szansa się pojawi.
          > Przeczytaj opis 3 linii Jang w heks. 1 "Twórczość", ona daje radę jaką
          > zachowywać postawę.

          jak na razie sprawdzila sie linia 3 nowego heksagramu - 7 Wojsko.próbować,nie
          próbować dalej,czy dać sobie spokój.oto jest pytanie.

          dlaczego opis linii 3 w heksagramie 1 nawiązuje do sytuacji? =]
          • transwizje Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 15:20
            Jest o tym w wątku o liniach zmiennych w heksagramie.
            Dwa podstawowe heksagramy dla Jang i Jin, czyli 1 i 2 zawierają rady dla
            wszystkich poszczególnych pozycji linii ciągłych lub przerywanych w każdym
            innym heksagramie.
            Specjalnie dodatkowe komentarze mędrców ze Skrzydeł, przepisane.

            ---
            www.astrowyrocznia.republika.pl
            www.tareau.republika.pl
            • aarvedui Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 17:50
              transwizje napisała:

              > Jest o tym w wątku o liniach zmiennych w heksagramie.
              > Dwa podstawowe heksagramy dla Jang i Jin, czyli 1 i 2 zawierają rady dla
              > wszystkich poszczególnych pozycji linii ciągłych lub przerywanych w każdym
              > innym heksagramie.
              > Specjalnie dodatkowe komentarze mędrców ze Skrzydeł, przepisane.
              >

              ano jest to i owo.ksiega komentuje to na zasadzie którą oceniam "znaj swoje
              miejsce i swój czas".
              czyzby czas powodzenia w tej dziedzinie jeszcze nie nadszedł?
              niemniej zachęca do pracy nad sobą,gdyż sukces nadejdzie.
              mozliwe,ze heksagram 12 odnosil sie do dluzszego okresu czasu niz obecny.
              otóż i zagadka...
          • transwizje Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 19:49
            gdyby się kończyła, pojawiłoby się coś w zamian.
            tyzn. to bardziej skomplikowane.
            w zasadzie przy braku przemiany przebieg sytuacji jest taki jak akcja
            wszystkich linii po kolei, aż do ostatniej linii, która opisuje wynik całej
            historii.
            Sprawdziłam wielokrotnie i tak to widzę.
            Pozdro. ES
            • lolyta Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 19.03.07, 20:09
              u, to w niektorych wypadkach brzmi dosc pesymistycznie, jak jest np. taki 24,
              gdzie przez pierwszych 5 linii w zasadzie sa pomyslne powroty bez zalu a nagle
              ostatnia linia to utracona szansa, niepomyslny powrot i w ogole gleba. ALbo 42,
              tez niby sympatycznie az do ostatniej linii.
              • transwizje Re: 2 - nauka,zależność od osób wyżej 20.03.07, 19:17
                no, tak.
                ale akurat niektóre źle brzmiące orzeczenia w praktyce nie bywają takie
                straszne, wszystko jest względne i ważne jest, aby nabrać dystansu do opinii
                ICing. Pamiętaj, WSZYSTKO JEST WZGLĘDNE i zależne od sprawy, o którą pytamy.
                Przy 24.6 może akurat wypaść coś, co nigdy systematycznie nie powtarzało się,
                czyli jakieś wydarzenie nieschematyczne.
                Pozdro. ES
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka