Dodaj do ulubionych

Partizipialphrasen

08.12.05, 16:53
Czy ktoś z Was posiada materiały na temat "temporale Partizipialphrasen". Ja
piszę na ten temat pracę magisterską, a niestety biblioteka uniwersytecka nie
jest dobrze zaopatrzona. Może wiecie gdzie mogłabym znaleźć książki na ten
temat. Z góry dziekuję za pomoc
Obserwuj wątek
    • Gość: ich a co to takiego? możesz podać przykład? IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 08.12.05, 19:27
      • Gość: jecki stillgestanden und aufgepasst !!! :-))) IP: *.pools.arcor-ip.net 08.12.05, 19:30
        j.
        • Gość: ich są to "temporale"? jeżeli tak, to dlaczego? :))) IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 08.12.05, 19:32
          • Gość: jecki bo siem do czasu odnoszom... IP: *.pools.arcor-ip.net 08.12.05, 19:57
            j.
    • magd24 Re: Partizipialphrasen 08.12.05, 20:14
      Während er eine dicke Zigarre rauchte, entwickelte er seinen neuen Plan.
      Eine dicke Zigarre rauchend entwickelte er seinen neuen Plan
      • Gość: kacper Re: Partizipialphrasen IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.12.05, 21:07
        Droga magd24 napisała:
        Eine dicke Zigarre rauchend entwickelte er seinen neuen Plan
        Widocznie Droga Magd24 odpowiedź naszego Drogiego, Uczonego Kolegi Jeckiego z
        Koeln nie zadowoliła Ciebie i podajesz nam dla zachęty przykład frazy imiesłowowej.
        Ich finde natürlich Dein Beispiel äußerßt interessant, aber an Deiner Stelle
        würde ich etwas Extra angeben, z.B.:

immer gut informiert
        der immer und überaus gut informierte Fachmann Jecki aus Köln
        sehr belastend
        eine den immer und überaus gut informierten Fachmann Jecki aus Köln sehr
        belastende Hassliebe der netten und symphatischen ggigi gegenüber.......

Und dazu noch ausführliche Erläuterung:

Patizipialphrasen sind Phrasen mit einem Partizip I oder Partizip II als Kopf/
        (Dummkopf ?). Sie sind eine spezielle Ausprägung von Adjektivphrasen. Wie
        Adjektive können auch partizipiale Köpfe (partizipierende Dummköpfe ?) erweitert
        werden. Partizipialphrasen können ihrerseits als Attribute in Nominalphrasen
        fungieren.

Nach so einem Abschnitt in Deiner Diplomarbeit findet bestimmt an Deiner
        ehrwürdigen Fakultät die Explosion des kollektiven Enthusiasmus statt.

Wie immer ohne Gewähr
        :-)
        Your poor kacperle

• Gość: jecki kacperek, chopie - Ty masz nerwy !!! IP: *.pools.arcor-ip.net 08.12.05, 21:30
          - ale i wene... :-)
          j.
    • magd24 Re: Partizipialphrasen 09.12.05, 10:50
      Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że nikogo nie obraziłam podając
      swój przykład, nie było to moim zamiarem. Po prostu wydawało mi się, iż należy
      tak zrobić skoro ktoś mnie o to poprosił.
      Pozdrawiam wszystkich obecnych na tym forum
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka