Dodaj do ulubionych

WAW a Airbusy A380

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.04, 14:48
Czy nowy terminal w WAW, ajk i całe lotnisko będzie przystosowane do obsługi
A380?
Obserwuj wątek
        • pussy_galore Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 18:49
          Jak zwykle pierdzielisz trzy po trzy tylko po to, zeby moc uslyszec swoj glos.
          Nikt nie bedzie budowal terminalu/ rozbudowywal lotniska zeby przygotowac je
          na A380 tylko po to bo moze raz na 50 lat jakis bedzie musial tu ladowac
          awaryjnie. Linie lotnicze korzystajace z A380 tak sobie wyznacza trasy, aby w
          razie potrzeby miec gdzie ladowac. Czy ktoras z lini lotniczych dolozy sie do
          tego, zeby zmodernizowac pasy startowe i drogi kolowania na EPWA no bo moze
          kiedys beda musialy tu ladowac?
          • Gość: antois Re: WAW a Airbusy A380 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.04, 18:55
            Skoro jesteś taki mądry to powiedz, dlaczego obecne drogi kołowania i pas
            startowy na Okeciu nie nadaje się na start i ladowanie A380? A może się nadaje?
            A może po prostu tylko nie ma odpowiednich rękawów czy trapów by obsłużyć ten
            samolot? A może WAW jest gotowa na przyjęcie A380 jak i B747 czy Rusłanów???
            • pussy_galore Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 19:02
              Na pewno jest, Goska vel antos, na pewno jest. Takie lotniska jak CDG, LAX,
              LHR, FRA musialy dokonac przygotowan a Okecie - popatrz! - samo jakos sie
              przygotowalo bez wiekszego problemu. Wez idz polknij dwie tabletki Panadolu bo
              twoja goraczke czuje az tutaj. A jak bedziesz czekal az ci temperatura spadnie,
              to znajdz plany Okecia i porownaj je z planami chocby Heathrow, porownaj
              wymiary pasow i drog, jaka maja nawierzchnie. Ty ekspercie z psiej budy!
              • gosca Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 19:09
                Jestem tylko i jedynie gosca vel gosca vel gosca...
                Wracają do tematu, to wszyscy wiemy o tych niewiarygodnie szerokich
                przygotowaniach lotnisk na przyjęcie A380, ale nie wiemy o jakie konkretnie
                zmiany i przebudowy chodzi. Jeśli mówisz o wymiarach, to powiedz precyzyjnie: w
                WAW są takie a takie wymiary pasów czy dróg kołowania a potrzeba takich a
                takich. Niech czytelnik na zasadzie analizy liczb zdobędzie pogląd na temat
                obszerności niezbędnych przygotowań Okecia na przyjęcie A380. Stać Cię na tak
                konkretną i merytoryczną wypowiedź? Czy jedynie potrafisz rzucać inwektywami
                truizmami i kto jest vel kto?
                • sv-hits Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 19:28
                  Sa dwie rzeczy - przygotowanie terminalu i przygotowanie pasow startowych/drog
                  kolowania. Wiekszosc duzych lotnisk na swiecie ma problemy z 1-ym, nie ma
                  problemu z 2-gim. Nawet na Okeciu taki A380 moze awaryjnie wyladowac dzis -
                  podkreslam - AWARYJNIE. Jak jest duza awaria to piloci nawet (z roznymi
                  skutkami) laduja poza lotniskami a wiec 11,000 stopowy pas (czy ile on tam ma)
                  na Okeciu napewno jest duzo lepszy od szerokiej laki...

                  Natomiast z tym worzeniem pasazerow do W-waw w takim A380 to rzeczywiscie
                  trzeba miec bardzo bujna fantazje i myslec na dekady naprzod.
                  • gosca Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 19:44
                    Z tego co podaje Airbus, to drogę startu i lądowania A380 ma mieć krótszą niż
                    B747. Więc jeśli w WAW lądują spokojnie B747, to i A380 napewno sobie poradzi.
                    Więc może chodzi o szerokośc pasa w WAW?

                    Co do terminalu, to czy B747 w WAW jest odprawiany z rękawa czy z płyty? Można
                    odprawiać A380 z płyty po zakupieniu odpowiednich schodów.
                    Więc cały problem w WAW z przyjmowaniem A380 może leżeć w szerokości i w
                    budowie podłoża pasa startowego.

                    > Natomiast z tym worzeniem pasazerow do W-waw w takim A380 to rzeczywiscie
                    > trzeba miec bardzo bujna fantazje i myslec na dekady naprzod.
                    Nie zgodzę się z tym. Polska, Polacy jest jednym z największych krajów i
                    narodów w Europie. Nie wiem skąd taka skromność? Mamy kilkunastomilionową
                    Polonię na świecie w różnych skupiskach. Zrozumiała bym taki poglad jakby
                    chodziło o Litwę czy Slowację, ale Poska jest dużym krajem i sporo nas jest.
                    Poza tym latamy coraz cześciej i latać będziemy jeszcze częściej, bilety
                    lotnicze tanieją, staja sie ogólnie dostępne.
                    • sv-hits Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 20:31
                      > narodów w Europie. Nie wiem skąd taka skromność? Mamy kilkunastomilionową
                      > Polonię na świecie w różnych skupiskach.

                      No i co z tego ze mamy liczna Polonie ?. Ile z tego towarzystwa lata i jak
                      czesto ? Ja wezmiesz wszystkie najwieksze linie lotnicze (dawnej) Europy
                      Wschodniej LOT, Malev, CSA .... i razem dodasz ile przewoza pasazerow to
                      wyjdzie z tego ... 1/10 tego co przewozi taki jeden Air France. I nawet taki
                      Air France bedzie latal tylko kilkoma A380 a reszta duzo mniejsze samoloty.
                      Wielkosc samolotu nie ma nic wspolnego z iloscia ludzi tylko z popytem na dana
                      trase. Zapytaj ludzi w LOT-cie - oni mowia ze nawet taki 777 jest dla nich
                      zaduzy. Dla Aerofolotu 777 tez okazal sie za duzy i wymieniaja na mniejszy.
                      Skromnosc - smiac sie czy plakac ?
                      • a2085 Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 20:46
                        Za duży, za mały... Na jakiej podstawie wydajecie takie wyroki? B767-300
                        zabiera 225 pasażerów. A380 zabiera 550 ( w jednoklasowej wersji nawet 800, ale
                        na razie nie będzie takiej wersji) pasażerów. W gre wchodzą połączenia
                        atlantyckie (największy ruch i największa Polonia).

                        I teraz tak, czy LOT ma wystarczającew obłożenie na atlantykacz? Odpowiedź 100%!

                        Czy jest duży popyt na takie połączenia? Odp. Tak!

                        Czy popyt dwa razy przewyższa podaż na rejsy atlantyckie? Odp. TAK! ( W sezonie
                        nawet więcej kilka razy jest wiekszy popyt niż podaż miejsc atlantyckich a
                        dostanie biletu graniczy z cudem).

                        Wniosek: LOT bez problemu zebrałby pasażerów tylu, by zapełnić rejsy
                        atlantyckie w A380.

                        Można by przywrócić rejsy azjatyckie, na które nie mniej ciężko było się dostać
                        niż na rejsy atlantyckie w sezonie.
                        • gosca_spinster Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 21:54
                          Zalozmy, ze LOT zapelni jeden samolot A380 (mniej wiecej dwa razy tyle
                          pasazerow co B767). Czy myslisz, ze nagle zwiekszy sie liczba osob latajacych
                          na tyle, zeby zapewnic, ze samolot nie bedzie stal na plycie? Jesli nie bedzie
                          wystarczajacej iosci pasazerow, samolot nie bedzie zarabial. Mnie sie wydaje,
                          ze nie jest to realne. Nawet przy zalozeniu, ze loty latem beda pelne (i wydaje
                          mi sie, ze pelne by byly tylko w jedna strone), trzeba jeszcze jakos ten
                          samolot zatrudnic zima. Sadze, ze skoro linia taka jak BA nie pedzi do kupna
                          A380 (a w koncu na brak paszerow na transatlantykach nie moga narzekac) to tym
                          bardziej dla LOTu nie bylby to rozsadny zakup.
                          • a2085 Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 22:07
                            A wiesz, że Lotem lata tylko 20% polskich pasażerów atlantyckich, bo Lot ma za
                            mało miejsc w samolotach? I latem i zimą A380 miały by co robić. Jak mówiłem
                            można też otworzyć niegdys oblegane rejsy azjatyckie.
                              • cavy Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 22:18
                                Coś mi sie obiło o uszy że chodziło o wysokie ceny za przelot nad terytorium
                                Rosji. Czy teraz, w strukturze Star Aliance pozwolą nam na trasy azjatyckie?
                                Ktoś napisał na forum że "zabroniła na Lufthansa".
                                • gosca_spinster Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 22:34
                                  czy tak bylo, czy nie, to mnie teraz ciekawi, jak to jest z tymi oplatami? Jak
                                  sie takie oplaty ustala? Ktos wie o jakie sumy chodzi? No i jak sie do tego
                                  wszystkiego ma pojecie "International Air Space". Nie wiem, czy potrafie
                                  dokladnie wyjasnic, o co mi chodzi. Dokad jest przestrzen powietrzna danego
                                  kraju, a gdzie sie zaczyna IAS? To co, Rosja kazala Amerykanom placic powiedzmy
                                  5 dolarow za kazdy przelot amerykanskiego satelity nad ich terytorium? ;-)
                        • sv-hits Re: nie trac czasu na tym forum ... 06.06.04, 00:29
                          > Wniosek: LOT bez problemu zebrałby pasażerów tylu, by zapełnić rejsy
                          > atlantyckie w A380.
                          >

                          doprawdy chlopie marnujesz sie na tym forum. Powinienes zostac konstultantem
                          LOTu i ustawic ich byznes jak sie nalezy. A tak naprawde to zielonego pojecia o
                          ekonomii transportu nie masz.
                  • Gość: User Co jest istotne ?[bylo: Re: A380] IP: *.aster.pl / *.aster.pl 06.06.04, 11:39
                    Tak jak piszesz, sa dwie rzeczy: terminal i drogi startowe / taxiways.
                    To co jest istotne, to nie tyle dlugosc / szerokosc [B747 startuje w Wawie z
                    pasa 29, zatem krotszego], ile nosnosc drogi startowej.
                    Kazdy pas [droga startowa] ma swoja okreslona nosnosc, czyli maksymalny nacisk
                    na cm^2 powierzchni.
                    Druga istotna sprawa to kategoria ochrony p.poz. Lotnisko musi miec okreslona
                    kategorie, zatem musi miec wystarczajaca ilosc srodkow gasniczych i sprzetu do
                    udzielenia pomocy zagrozonemu samolotowi.
                    Dopiero 3 sprawa tak naprawde jest terminal. Terminal z podwojnymi gate'ami
                    [czyli tak, ze jeden samolot moze byc ladowany z dwoch gateow] jest w pelni
                    wystarczajacy, do zaladunku, aczkolwiek bedzie sie szukalo takich, co beda
                    mialu triple, 2 level.

                    Zatem, pusty A380 napewno wyladuje w Wawie juz dzis. Trzeba by bylo sprawdzic
                    tylko, czy zaladowany i do jakiego poziomu moze startowac z Okecia, zeby nie
                    przekroczyc makymalnej nosnosci TWY/RWY.

                    Pozdrawiam.
                      • sv-hits Co jest istotne ?[bylo: Re: A380] 06.06.04, 19:25
                        > Przecież A380 ma być o 30% lżejszy niż B747, poprzez zastosowanie
                        nowoczesnych
                        > lekkich materiałów. Porzebować też będzie krótszych dróg startowych.

                        gdzie ty czlowieku takie rewelacje wyczytales ?. Jak moze samolot prawie 2 razy
                        pojemniejszy byc o 30% lzejszy ?. Wprowadzasz nas w swiat fantastyki
                        inzynieryjnej. Po pierwsze takich cudownych tworzyw jeszcze nie wymyslili a
                        poza tym A380 to bedzie 75% aluminium (A380 zaledwie o 2-3% wiecej bedzie mial
                        tworzyw sztucznych niz B777). Naprawde zrob uzytek z Internetu zanim nastepnym
                        razem napiszesz dyrdymalki.

                        Pozdr.
                    • sv-hits Co jest istotne ?[bylo: Re: A380] 06.06.04, 19:38
                      > pasa 29, zatem krotszego], ile nosnosc drogi startowej.
                      > Kazdy pas [droga startowa] ma swoja okreslona nosnosc, czyli maksymalny
                      nacisk
                      > na cm^2 powierzchni.
                      >

                      genialnie to napisales tylko wlasnie ten element jest nieistotny przy A380.
                      Dzieki wiekszej ilosci kol bedzie wywieral nacisk na pas startowy nie wiekszy
                      niz 747.

                      Pozdr.
                      • Gość: User Co jest istotne ?[bylo: Re: A380] IP: *.aster.pl / *.aster.pl 06.06.04, 20:43
                        Generalnie kol bedzie wiecej o 4. Bo dokladnie jedna os zostala dodana na
                        kazdym z glownych wewnetrznych wozkow.
                        Dla zrownowazenia ciezaru wiekszego o 150t.

                        Przepraszam, rozesmieje sie.
                        Ten samolot bedzie potrzebowal wyzszych parametrow drogi startowej, bez jednego
                        slowa, z prostej przyczyny: duzo wiekszy nacisk na podwozie.

                        Przelicz prosto:
                        412t / 18 kol = 22,88
                        560t / 22 kola= 25,45
                        srednio na kolo

                        ale oczywiscie rozklad ciezaru jest inny, wiec te wyliczenia sa malo wazne -
                        generalnie nacisk bedzie wiekszy rzedu 21%, jesli sie nie myle. Polecam
                        Airbus.com i opis wymagan dla pasow - chyba min 72 t/cm.kw. trzeba.
                        • Gość: antois Co jest istotne ?[bylo: Re: A380] IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.04, 21:04
                          A380
                          Zespół napędowy: cztery silniki turbowentylatorowe Rolls-Royce Trent 900 o
                          ciągu 356 kN każdy
                          Wymiary: rozpiętość 79,80 m, długość 67,90 m, wysokość 24,10 m
                          Masy: własna 261 000 kg, maks. użyteczna 73 000 kg, maks. startowa 540 000 kg
                          Osiągi: maks. prędkość przelotowa 913 km/h, maks. zasięg 16 200 km
                          Liczba miejsc pasażerskich: 555

                          B747
                          Przeznaczenie: ciężki samolot transportowy dalekiego zasięgu
                          Zespół napędowy: cztery dwuprzepływowe turbinowe silniki odrzutowe Pratt-
                          Whitney JT9D-3A o ciągu 20 024 daN (20 400 kG) każdy w późniejszych wersjach
                          nowsze silniki P.W.JT9D, GE. CF-50/80 lub R.R. RB. 211 o ciągu 24 917 daN (25
                          400 kG) każdy
                          Wymiary: rozpiętość 59,64 m, długość 70,66 m, wysokość 19,94 m, powierzchnia
                          nośna 510,95 m²
                          Masy: własna 167 300 kg, maks. startowa 322 100 kg, późniejsze wersje do 377
                          840 kg
                          Osiągi: prędkość maks. przy masie całkowitej 970 km/h, maks. prędkość
                          przelotowa 940 km/h, pułap 13 000 m, zasięg z maks. ładunkiem płatnym 74 000
                          kg – 6460 km, późniejsze wersje 10 040 km z ładunkiem 70 000 kg
                          Liczba miejsc pasażerskich: 385
                • pussy_galore Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 22:10
                  Polecam czestsza i dokladna lekture publikacji AIP. Tam znajdziesz informacje o
                  ktore pytasz. Tam rowniez dowiesz sie, do przyjecia jakiej kategorii samolotow
                  jest przystosowane Okecie. A380 do nich sie nie zalicza. Lotniska takie jak
                  JFK, LHR, LAX spelniaja te warunki tymaczasowo. Do roku 2005 musza sie
                  przystosowac tak, aby spelaniac warunki postawione przez FAA i tym podobne
                  organizacje. O ile jeszcze A380 moglby w ostatecznosci korzystac z pasa
                  startowego na Okeciu, o tyle z drog kolowania juz nie. Wymagana szerokosc
                  wynosi 100 stop (c. 30 m) podczas gdy szerokosc drog kolowania na Okeciu wynosi
                  standardowe 75 stop (c. 23 metry). Wystarczy? Jak nie, to polecam zaglebienie
                  sie w lekture zanim znowu zaczniesz raczyc nas swoimi wypowiedziami, ty
                  Airbusie 340-500 za $7.2 mln!
                    • gosca_spinster Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 22:42
                      ...bo moze to jeszcze chodzi o poszerzenie samej TWY o 25 stop, nie wliczajac w
                      to tzw shoulders. Gdzies czytalam (ale nie pytajcie gdzie bo za lcho nie
                      przypomne sobie) dokladne opisy jak to ma wygladac. Separacja miedzy linia
                      srodkowa pasa startowego a linia srodkowa drogi kolowania ma wynosic tyle a
                      tyle (kurcze, ze ja nie pamietam tych cyfr), odstep miedzy liniami centralnymi
                      drog kolowania ma wynosic tyle a tyle stop, a odleglosc od linii centralnej do
                      czegos tam (zaleuje ze nie mam szczegolow) iles tam jeszcze.
    • Gość: ibis Re: WAW a Airbusy A380 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.04, 22:50
      Z powyższej dyskusji rozumiem, że jest mozliwe zapotrzebowanie na A380 w Locie
      oraz pas startowy jest gotowy na awaryjne lądowanie A380. Wystarczy poszerzyć
      drogi kołowania i już można przyjmowac ten samolot. A czy potrzebne są może
      jakieś specyficzne urządzenia do obsługi A380, skoro miałby być obsługiwany z
      płyty? Czy dobrze rozumuje?
      • gosca_spinster Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 23:02
        To nie chodzi o samo poszerzenie. Do tego dochodzi przeniesienie oswietlenia
        (zarowno na poboczach jak i tego latarnianego) i wiele innych spraw.
        Chyba znacznie wiecej autobusow, ciagnikow i wagonikow (czy jak tam sie one
        nazywaja) do przewozenia bagazu i pasazerow (czy ktos sobie potrafi wyobrazic
        500 pasazerow na plycie???). Nie jedne schodki a trzy, bo z tylu wyjsc sie
        bedzie korzystalo. Do tego dochodza rzeczy w terminalu - karuzele bagazowe,
        wieksze poczekalnie, sprawniejsza odprawa przed odlotem i po. Rany boskie! Nie
        na tym lotnisku! I chryste panie moze chociaz jeszcze jedna przeswietlarka X-
        ray!
        • e_lot Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 23:08
          Przecież będzie nowy, obszerny T2. Wystarczy przygotować jeden dwupoziomowy
          rękaw. Albo z płyty, nigdy nie jest tak, że 550 pasażerów stoi na płycie. Jest
          to płynny ruch z autobusów do samolotu.
          A jak z t1 odprawia się jednoczesnie dwa 767, to jak jest? Tak jakby się
          odprawiało jeden A380.
          • gosca_spinster Re: WAW a Airbusy A380 05.06.04, 23:18
            Wiem jak jest i wlasnie tego sie obawiam. masz racje, moze i drugi terminal
            troche rozluzni sytuacje ale pamietaj, ze juz bardzo szybko po wybudowaniu
            pierwszego okazalo sie, ze przewidywana ilosc pasazerow, jakiej mial sluzyc,
            znacznie przewyzszyla oczekiwania. Czy planujac T2 wzieto to pod uwage?
      • sv-hits Re: WAW a Airbusy A380 06.06.04, 00:16
        Gość portalu: ibis napisał(a):

        > Z powyższej dyskusji rozumiem, że jest mozliwe zapotrzebowanie na A380 w
        Locie

        To nic widze z powyzszej dyskusji nie zrozumiales ...
    • gosca_spinster Koszty zwiazane z przygotowaniami 05.06.04, 22:56
      Gdyby ktos jeszcze nie wiedzial, o jakich kosztach mowa, to warto zajrzec na te
      strone:
      www.janes.com/aerospace/civil/news/jar/jar030724_1_n.shtml
      A tu dosc zwiezla wiadomosc co konkretnie nalezy rozwazyc przed przyjeciem A380:
      www.tpsconsult.co.uk/news/press/2004/AirbusA380.pdf
      Nie sadze, zeby PPL podczas wykopow pod nowobudowanym T2 znalazlo wiaderko ze
      zlotem, za ktore beda mogli sfinansowac przystosowanie Okecia.
        • gosca_spinster Re: Koszty zwiazane z przygotowaniami 05.06.04, 23:15
          Owszem. Obecnie szacuje sie, ze w poczatkowej fazie beda to tylko dwa samoloty
          dziennie i dopiero pozniej ta liczba ma wzrosnac. Mimo wszystko, do tego trzeba
          sie przygotowac wczesniej a nie na dzien przed obudzc sie z reka w nocniku i
          ciezko sie zastanawiac, skad wytrzasnac forse na sprzet i na prace budowlane.
          Nawet jesli A380 nie bedzie sie obslugiwac przez rekawy (bo na T1 na pewno na
          to nie ma miejsca a czy na T2 jest to wziete pod uwage, tego nie wiem), to i
          tak ten samolot musi gdzies stac. Jest gdzie go postawic, zeby sie o niego
          jakis inny nie zaczepil? Upraszczam sprawe, ale mnie sie wydaje, ze w tej
          chwili Okecie nie jest przygotowane i chyba nie moze byc przygotowane na na
          A380.
          Niech i to bedzie jeden A380 dziennie. Wyobrazasz sobie kolomyje na odlotach i
          przylotach, jesli nie bedzie odpowiedniej obstawy?
    • cpt_brodie Re: WAW a Airbusy A380 15.06.04, 15:27
      A ja mam pytanie niekoniecznie zwiazane z A380, choc niego tez moze dotyczyc.
      Ktore szpitale w Warszawie sa "wyznaczone" na przyjecie duzej liczby ofiar? Nie
      chodzi mi tylko o wypadki samolotowe ale tak ogolnie - katastrofy
      kolejowe/wieksze wypadki drogowe/atak terrorystyczny. Ubawily mnie podczas
      mojej wizyty w Warszawie niedawno naklejki w autobusach opisujace, jak nalezy
      sie zachowac podczas klesk zywiolowych i tym podobnych. Nawiasem mowiac, wiele
      z nich bylo pozrywanych (ktos sobie wzial do domu?) no i przypominalo mi to
      moje lekcje z PO (dlugi sygnal syreny oznacza to i to, trzy krotkie cos
      innego). Moze i trzeba wladze miasta pochwalic, ze tak sie troszcza o
      mieszkancow (czy w innych miastach ktos to tez widzial?) ale zaciekawilo mnie
      jakie sa procedury w miescie w razie wiekszych katastrof. Wiem, ze np Londynie
      kilka szpitali (glownie w centrum) juz od lat 80 (po zamachach IRA) jest
      wyznaczonych na przyjecie ludzi podczas tzw "Major Incident".
      • Gość: jacek nie ma takiej potrzeby IP: *.u.mcnet.pl 15.06.04, 15:39
        1. latanie jest bardzo bezpieczne
        2. po ostatnim wypadku il 62 rozebrano jedno pietro szkoly przy leonidasa (al.
        Krakowska) i zamknieto ja
        3. na leonidasa jest tez cmentarz o wystarczajacej pojemmnosci
        4. NFZ nie zamierza finansowac leczenie ofiar wypadkow - zreszta patrz pkt. 1
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka