Dodaj do ulubionych

Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizatora?

11.03.05, 19:37
Obserwuj wątek
    • atp1 Re: Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizat 11.03.05, 20:31
      Proponuje odkrecic sobie kurek od gazu w domu
      jak ktos lubi i mieszka z dala od ludzi.To jest naprawde
      skandal.
    • takietam1 Re: Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizat 12.03.05, 19:01
      To zalezy. W przypadku nowoczesnych pojazdow z komputerowa analiza dzialania
      katalizatora - nie mozna. Bo wtedy sondy, ktore analizuja prace katalizatora
      zasygnalizuja blad i zacznie swiecic sie kontrolka MIL. (lampka silnika)

      W przypadku pojazdow starszych - w zasadzie mozna.
      Ale nie powinno sie - ze wzgledu na wymogi strodowiska.

      Jednak uwazam, ze starszy, dobrze (ubogo) wyregulowany samochod ze sprawnym
      ukladem EGR bedzie emitowal porownywalne ilosci zwiazkow toksycznych bez
      wzgledu na to, czy ma katalizator czy tez nie.




      • atp1 Sluchaj no idioto 12.03.05, 22:46
        Katalizator spelnia glowna role w oczyszczaniu spalin, egr zmniejsza tylko
        pewna czesc tlenkow azotu ale nigdy przy biegu jalowym lub duzym obciazeniem.
        Cos ci sie w durnym lbie pokrecilo, bo egr to jest najmniej istotny
        jesli chodzi o srodowisko.Jesli sadzisz ze starsze auta moga jezdzic bez
        katalizatora ale z egr i bedzie okej, to proponuje ci abys umiescil
        durny leb pod rure wydechowa i sam poczujesz ze szlag cie trafi po niedlugim
        czasie. Jak zalozysz katalizator to bedziesz zyl bardzo dlugo
        za nim kopyta wyciagniesz, pytanie co bedzie lepsze dla takich filozofow.
        Sciagajta chlopy katalizatory, na koncu zgascie swiatla!!!
        • hansauspolen Re: Sluchaj no idioto 13.03.05, 09:07
          Pytanie uzupelniajace: czy katalizator ma sens w przypadku pojazdow na gaz..
          Do ATP1
          Prosze sie tak nie denerwowac, bo koledze zylka peknie....Taki zlosc to gosza
          trucizna od saplin, prawie jak Zyklon B
          • atp1 Re: Sluchaj no idioto 13.03.05, 09:58
            Napisalem wczesniej ze nie bede juz odpowiadal na posty,
            ze wzgledu na taka niewiedze i bandytyzm szerzacy sie wsrod
            panow kierowcow, ktorzy sa zdolni zagazowac swoje wlasne dzieci,
            ktore i tak juz sa glodne.Na koncu szanownym forumowiczom
            przypomne ze jazda bez katalizatora jest zabroniona i karana
            w calym cywilizowanym swiecie!!!
            Zycze co niektorym "swiezego powietrza" , moze byc tez ZyklonB
            jesli ktos lubi, szczegolnie "Hans z polski"
            Ja sie z tego forum zmywam, dobranoc.
            • atp1 Re: Sluchaj no idioto 13.03.05, 12:13
              Przepraszam taki jest moj odruch w pierwszej chwili, jednak
              zostane na forum aby chociaz co niektorych nauczyc juz nie tylko
              zwyklej mechaniki, ale po prostu zwyklego czlowieczenstwa.
              Zawsze to jest cos warte, jesli nie przyklaskuje sie takiej niewiedzy
              ktorej koszta ponosza niewinni ludzie.
            • zgryzliwy1 Re: Sluchaj no idioto 20.05.05, 02:19
              atp1 napisał:


              > Na koncu szanownym forumowiczom
              > przypomne ze jazda bez katalizatora jest zabroniona i karana
              > w calym cywilizowanym swiecie!!!

              nie badz taki naj...bo wychodzisz na upierdliwego glupca
              jak mozna komus "przypominac" cos ,co jest nieprawda ?
        • takietam1 bzdury opowiadasz 13.03.05, 19:34
          "Katalizator spelnia glowna role w oczyszczaniu spalin, egr zmniejsza tylko
          pewna czesc tlenkow azotu ale nigdy przy biegu jalowym lub duzym obciazeniem.
          Cos ci sie w durnym lbie pokrecilo, bo egr to jest najmniej istotny
          jesli chodzi o srodowisko."


          Bzdury opowiadzasz takie, ze do szkoly wyslac malo.
          Wzrost temperatury spalania powoduje wykladniczy wzrost ilosci weglowodorow i
          tlenkow azotu. Zaden katalizator tego nie przerobi, tylko sie spali od tego.
          Gdzie ty rozum zostawiles? Roznice emisji w zakresie tlenkow azotu przy
          sprawnym i niesprawnym zaworze EGR sa rzedu 20 razy.

          W starych pojazdach katalizatory sa na ogol niesprawne a i tak przechodza testy
          emisji przy obciazeniu i bez. Ty po prostu pojecia nie masz o tym i twoj durny
          leb nie przyjmuje wiedzy w sposob spokojny.

          Twierdzenie, ze katalizator jest istotnym elementem ograniczania emisji jest
          nieporozumieniem. To element dodatkowy. Jak masz uszkodzone uklady kontroli
          silnika to zaden katalizator nie pomoze i spali sie w kilka godzin albo sie
          zatka od sadzy. Glupoty gadasz piramidalne i chamstwem nadrabiasz brak wiedzy.



          • atp1 Re: bzdury opowiadasz 13.03.05, 21:10
            Rozmowa o tym widze nie ma sensu, bo nie mozna rozmawiac
            powaznie z ludzmi, ktorzy traktuja katalizator jako osprzet,
            bo egr stoi u nich na wyzszym piedestale. Chcialem ci tylko
            powiedziec ze nowy katalizator na biegu jalowym daje 0,oo szkodliwych
            gazow, juz po 2 min.jazdy. Stare tez bardzo czesto sa dobre, po prostu
            tylko dluzej sie nagrzewaja.Tak wogole to nie zmieniaj tematu i nie
            filozofuj durnie o egr bo tez nie wszystkie auta taki zawor mialy
            w latach 90, natomiast katalizatory wszystkie! Egr to nie dopalacz tylko
            zwykly reduktor NO, nie jest on taki rewelacyjny jak piszesz(20 razy?)
            Na biegu jalowym wogule nie moze rzucac spalin do kolektora ssacego,
            tak samo pod pelnym obciazeniem. Zdejmowanie katalizatora to
            cie gosciu dyskwalifikuje w moich oczach juz nie mowiac o prawie karnym.
            To jest przestepstwo!!!
            • takietam1 Re: bzdury opowiadasz 14.03.05, 07:00
              ty sie wsciekles, czy co? Ja widze, ze cos wiesz, ale mylisz sie.

              1) Po pierwsze jeszcze w latach 90-92 byly pojazdy w sprzedazy detalicznej BEZ
              katalizatorow. Naprawde. Normalnie mogles takie cos kupic u dealera w Europie
              bez problemu. Nie podam teraz z pamieci modeli. Ale na pewno byly takie Mazdy.
              Mialy homologacje i byly dopuszczane do ruchu. Wiec co do tego wymogu prawnego
              posiadanie katalizatora to jeszcze niedawno nie bylo to prawda.

              2) EGR ma okreslone funkcje i jego dzialanie jest zwiazane z zaprojektowaniem
              komory spalania. Oczywiscie, ze nie wszystkie pojazdy mialy EGR. To zalezy od
              konstrukcji glowicy. Oswiadczam ci, ze jak wymienisz glowice w samochodzie bez
              EGR na glowice przystosowana do EGR, to emisja NOx wzrosnie i spalisz
              katalizator. Wiesz o tym? Ja robilem takie eksperymenty. Robilem pomiary skladu
              spalin przy roznych wariantach obciazen, predkosci, parametrow kata zaplonu i
              naprawde dobrze wiem, jak to sie zmienia. To jest nawet ciekawe. Czy wiesz o
              tym, ze cofniecie kata wyprzedzenia zaplonu obniza emisje NOx??

              3) Gdzie napisalem, ze mozna zdejmowac katalizator?
              Napisalem, ze:
              "W przypadku pojazdow starszych - w zasadzie mozna.
              Ale nie powinno sie - ze wzgledu na wymogi strodowiska."

              Ogolnie uwazam, ze przesadzasz z reakcja.
              Czy jak trafisz w TV wyscigi pojazdow przerabianych, to wylaczas telewizor?
              Rozejrzyj sie dookola i zobacz ile pojazdow dookola ciebie nie ma katalizatorow.
              Zobacz ile urzadzen mechanicznych nigdy nie bedzie mialo katalizatorow.
              Takie gadanie, o dyskwalifikacji w twoich oczach jest przesada. Po prostu.



              • atp1 Re: bzdury opowiadasz 14.03.05, 16:16
                Daj spokoj gosciu ty nie jestes zaden mechanik, EGR mozesz smialo
                sciagac i nie spalisz zadnego katalizatora, to ci moge zagwarantowac
                swoim doswiadczeniem. EGR to jest po prostu minimalne zmniejszenie
                tylko i wylacznie NO, zmniejsza troche temp. spalania, ale kiedy otworzysz
                przepustnice gasu na ful egr jest automatycznie wylaczane przez
                komputer, w tedy wlasnie masz najwieksza temp.spalania, czyli wedlyg twojego
                rozumowania katalizator powinien byc spalony. Bo to chyba wiesz mam
                nadzieje, ze na biegu jalowym komputer odcina spaliny tak samo jak
                na pelnym obciazeniu!!! Gdyby tak nie bylo, to mialbys nierowny bieg
                jalowy a na pelnym obciazeniu minimalny brak mocy. Jest takze odlanczany
                kiedy silnik jest zimny. Po roku 2000 egr jest w pelni elektroniczny.
                Twoje pomiary cofniecia kata wyprzedzenia zaplonu to juz bandytyzm,kat
                zaplonu powinien byc zawsze optymalny tzn. jesli wystepuje spalanie stukowe
                przy np.10 st. a przy 9 st. nie wystepuje to 9 st.wyprzedzenia zaplonu
                jest optymalny, jesli zaplon cofniesz to wlasnie wtedy spalisz katalizator!!!
                bo mieszanka bedzie sie spalac w rurze wydechowej, stracisz moc silnika
                a zuzycie paliwa wzrosnie. Dzisiaj zaplony sa juz nie ustawialne, wszystko
                to robi komputer i czujnik spalania stukowego, zaplony sa bezrozdzielaczowe.
                • takietam1 Re: 15.03.05, 03:46
                  Wylaczenie EGR powoduje wzrost NOx od 10 do 20 razy w zaleznosci od auta.
                  Opoznienie zaplonu o okolo 3-5 stopni wplywa na obnizenie NOx do okolo 1/3.
                  Powyzsze oparlem na badaniu kilku samochodow marki BMW (tych z EGR) oraz
                  Mitsubishi 3000GT i mercedesow z silnikiem V8. Stosowalem test obciazenia
                  pojazdu 30% i 60% mocy przy predkosci 15 mil (24 km/h) i 25 mil (40 km/h).

                  Co do kata wyprzedzenia zaplonu to ze zdziwieniem przeczytalem co napisales.
                  Myslalem, ze rozmowa jest na temat ukladow komputerowych. Tylko takich.
                  Komputery kompensuja uszkodzenia przesunieciem kata zaplonu. Masz to chlopie
                  wyswietlone na kazdym skanerze. Zciagasz wtyczke z knock sensora i zaplon cofa
                  sie od 3 - 8 stopni w zaleznosci od oprogramowania pojazdu! Nikt nic nie kaze
                  przestawiac. Zreszta po co ja z toba dyskutuje? Wylaczenie EGR powoduje wzrost
                  temperatury spalania i spalenie swiec zaplonowych oraz katalizatora. Jak nie
                  wierzysz, to trudno. Co ja poradze?
                  • entry Re: 19.05.05, 21:53
                    zaraz, czy EGR to nie jest zawór recyrkulacji spalin? I wymyślono go właśnie
                    tylko i wyłącznie po to aby obniżyć emisję NOx własnie dzięki obniżeniu
                    temperatury spalania? A temperatura ta obniża się nie ze względu na jego
                    cudowne działanie ale daltego, że dostarczana jest mniejsza ilośc tlenu co
                    skutkuje zmniejszeniem "zatrucia" ale i obniżeniem osiągów. Wobec powyższego
                    odłączenie sterowania zaworem EGR będize skutkowało.... wzrostem osiągów
                    silnika i to wszystko. Nic się więcej nie wydarzy, a przynajmniej nie powinno,
                    zresztą taki soft tuning to zaraz po stożkowym filtrze powietrza następny krok
                    i auta jeżdżą
            • zgryzliwy1 cienki Bolek 20.05.05, 02:27
              atp1 napisał:

              > Zdejmowanie katalizatora to
              > cie gosciu dyskwalifikuje w moich oczach juz nie mowiac o prawie karnym.
              > To jest przestepstwo!!!

              gowno prawda a nie przestepstwo
              zapodaj paragraf to odszczekam
    • marcin.klonowski Re: Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizat 14.03.05, 10:17
      w starszym aucie z technicznego punktu widzenia nie ma żadnego problemu.
      Rozumiem, że nie chodzi o nowe auto
      • atp1 Re: Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizat 14.03.05, 16:28
        W nowych sa 2 sondy, jedna za katalizatorem, od razu komputer
        wejdzie w stan awaryjny.Spytaj sie "Takietam" jak oszukac komputer
        jak sciagniesz katalizator, bo ja nie wiem.
    • seacik1 Re: Można wsadzić zwykły tłumik zamiast katalizat 19.05.05, 21:06
      Jesli nie masz wpisane w dowodzie że masz katalizator to tak z prawnego punktu
      widzenia. Jezeli masz wpisane i wymontujesz to Pan policjant może zabrać dowód
      rejestracyjny. Ale najwazniejsze jest środowisko!!!!!!!!!!!
      • zgryzliwy1 nastepny "prawnik" na forum !!! 20.05.05, 02:40
        seacik1 napisał:

        > Jesli nie masz wpisane w dowodzie że masz katalizator to tak z prawnego punktu
        > widzenia. Jezeli masz wpisane i wymontujesz to Pan policjant może zabrać dowód
        > rejestracyjny.

        dorobiles rubryke na taki wpis czy co ??
        a Pan policjant to moze najwyzej skierowac na badanie spalin
        za sam brak katalizatora nie moze ukarac...bo nie ma takiego wymogu w przepisach
        • shpak Re: nastepny "prawnik" na forum !!! 20.05.05, 13:20
          no ale przeciez co jakis czas musisz przejsc badanie techniczne a w legalny
          sposob z wymontowanym katalizatorem go nie przejdziesz.
          • zgryzliwy1 Re: nastepny "prawnik" na forum !!! 21.05.05, 00:27
            shpak napisał:

            > no ale przeciez co jakis czas musisz przejsc badanie techniczne a w legalny
            > sposob z wymontowanym katalizatorem go nie przejdziesz.

            moze tak ,moze nie :-)
            jednak to nie to samo co nakaz uzywania katalizatore
            • macwall Re: nastepny "prawnik" na forum !!! 21.05.05, 02:08
              Nie zapominajcie ze jest cos takiego jak HOMOLOGACJA ktora obejmuje auto jako
              funkcjonalna calosc po wyprowadzeniu z fabryki i tylko w takim stanie dopuszcza
              samochod do ruchu. Jezeli zmieni sie np swiatla na inne (bez homologacji dla
              danego modelu), przyciemni przednie szyby foliami albo wstawi tlumik zamiast
              katalizatora oszczedzajac pare groszy to pojazd TEORETYCZNIE nie jest
              dopuszczony do ruchu. Kwestia egzekwowania prawa to inna sprawa - wiadomo -
              mozna panu Heniowi na stacji diagnostycznej wsadzic stowe w lape...tak samo
              policji (koszta!) - jednak policja ma prawo zatrzymac dowod rejestracyjny i
              uzytkownik takiego auta przegra zwiazana z tym kazda sprawe w sadzie. Warto
              narazac sie na takie komplikacje i duzo wieksze wydatki tylko po to zeby
              zaoszczedzic te marne 200zl? Zamienniki katalizatorow zaczynaja sie juz
              przeciez od 400 zl! O srodowisku juz nie wspomne. Nie rozumiem takiego
              beztroskiego podejscia do zycia. Moze to z tego bierze sie ten ogolny burdel w
              skali kraju jak i codziennego zycia.
              • poldek16 Re: nastepny "prawnik" na forum !!! 23.05.05, 12:08
                Nie mieszaj polityki i swojej frustracji z problemem technicznym.
                Gdyby tak było jak piszesz żadne auto nie mogłoby być naprawione przy użyciu
                zamienników, bo straciłoby homologację.
                Nie wiem z jakim diagnosta masz do czynienia ale ten u którego ostatnio byłem
                sprawdzał emisję spalin a nie to czy jest katalizator. Tym bardziej nie
                sprawdzi tego policja bo i po co ?
                Nie jestem zwolennikiem lewych badań czy smrodzenia autami. Ale jeśli komuś uda
                się dotrzymać norm emisyjnych bez katalizatora to chwała mu za to i niech
                podzieli się swoją wiedza i przy okazji zrobi majątek (pare milionów aut w
                samej Polsce a z każdego 200-600 zł do przodu, no i pewnie mniej by paliły)
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka