Dodaj do ulubionych

Mówienie prawdy

10.05.09, 17:41
Wywolana do odpowiedzi - co sądzicie o uczeniu dzieci mowienia
wyłącznie prawdy?
Owszem, jestem za uczeniem dziecka, ze nie wolno oszukiwac, ze nie
wolno pewnych rzeczy ukrywać (stopni, uwag w szkole, niebezpiecznych
wydarzeń). Ntomiast jestem przeciwna - i wrecz nie rozumiem jak jest
w ogole mozliwe uczenie, ze nalezy nigdy, w zadnych okolicznosciach
klamać.
Przeciez uczymy, aby nie mowilo babci, że zupa nismaczna, prezent
brzydki, zeby nie mowilo kolezance, ze jej nie lubi itd.
Nie wydaje mi się tez, aby starsze dziecko musialo byc zawsze
zmuszone, aby na pytania rodziców odpowiadać pradę. Ma prawo na
pytanie "Pokłócilas się z Izą?" - odpowiedzieć "nie". Gdy nauczymy
j, ze ma zawze odpowidac zgodnie z rzeczywistoscią, nie bedzie miao
zadnej prywatności. Uniknięcie odpowiedzi jest zwykle potwierdzeniem
podejrzeń.
Podobnie rodzice powinni mowic dzieciom prawdę, ale maja prawo ją
ukryć -gdy dotyczy to spraw niezwykle przykrych la dziecka, a
niekoniecznych mu do zyca, albo spraw osobistych.
Obserwuj wątek
    • aluc Re: Mówienie prawdy 10.05.09, 17:59
      nie mogę uczyć dziecka czegoś, w co sama nie wierzę ani nie stosuję

prawdę mówiąc, nawet nie jestem pewna, czy tych stopni i uwag to
      bezwzględnie i obiektywnie nie należy ukrywać, czy też nie należy
      ukrywać, bo inaczej rodzic wyjdzie przed szkolą na palanta wink
      • bi_scotti Re: Mówienie prawdy 10.05.09, 18:35
        Prawdy moze nie, bo to czasem naprawde (no pun intended wink ) trudne
        do zdefiniowania ale UCZCIWOSCI to sie staralam moje dzieci nauczyc.
        Tej takiej wewnetrznej uczciwosci, ktora wlasnie nie pozwala kogos
        skrzywdzic mowiac mu, ze jego nowe buty sa brzydkie a babcia zupe
        przypalila. Na pewnym etapie ja nie musze juz wiedziec jakie stopnie
        ma moje dziecko w szkole tak dlugo jak mi UCZCIWIE powie, ze jest
        (albo nie jest) OK ze wszystkimi obowiazkami.