Dodaj do ulubionych

pytanie odnośnie budowy domu.

02.08.06, 13:59
Ju z pytałam jak to jest z kasą u was ale ciekawi mnie czy jesli my współnie
budujemy domek na działce która maż otrzymał w ramach darowizny ,i jest
napisana tylko na niego ,w tkakiej systuacji ,dom jest współny czy tylko męza.

w razie rozpadu związku dzielimy go na pół czy żonie nic się nie nalezy.
Obserwuj wątek
    • muuunia Re: pytanie odnośnie budowy domu. 02.08.06, 14:09
      wprawdzie nie jestem prawnikiem, ale miałam na studiach prawo (to wprawdzie
      było pare ladnych lat temu ale chyna niewiele sie zmieniło) - nieruchomość to
      grunt + to co na nim jest nierozerwalnie związane czyli np. dom. jeżeli kredyt
      na budowę braliście wspólnie albo masz rachunki z czasu trwania waszego
      malzenstwa to w razie rozpau tego malzenstwa mozesz wystapic o zwrot polowy
      kwty wydanej na budowe domu a nie połowę wartości rynkowej nieruchomosci, jeśli
      macie albo będziecie mieć dzieci to ten podział wygląda troche inaczej (juz nie
      pamiętam jak) wydaje mi sie, że tez ma znaczenie czy o dokumentacje (pozwolenie
      na budowe, warunki zagospodarowania terenu, etc) występujecie wspólnie czy
      tylko mąż. zdaje się, że to głównieon ma obowiązek, więc papiery będą na niego.
      Może zmienić akt notarialny i wpisać Cię jako współwłaściciela nieruchomości
      ale jeśli macie kredyt hipoteczny to chyba do jego spłaty nie można taich zmian
      wprowadzać. Jeśli to jakieś realne zagrożenie to lepiej zapytaj prawnika, a
      jeśli tylko próba zabezpieczenia na wszelki wypadek, to bierze faktury na siebie
    • asia2810 Re: pytanie odnośnie budowy domu. 02.08.06, 14:18
      Rachunki sa bane na jego rodziców,wszystkie pozwolenia ona załatwial wieć tez
      sa na niego ,ale chyba po zakończeniu budowu zgłasza sie do sądu i zmienia
      księge wieczystą ze na takiej działce został postawiony budynek i ,yslałam ze