Dodaj do ulubionych

Skutki uboczne Axotretu

30.06.22, 13:25
Dzień dobry,
axotret brałam przez okres ok. 3,5 miesiąca. Musiałam przerwać kurację, ponieważ z moim organizmem działo się coś nie tak. Zaczęłam borykać się z dziwnymi szumami usznymi, poza tym niewyobrażalnie bolą mnie plecy, kręgosłup i barki. Kilka dni po odstawieniu szum zaczął się wyciszać, lecz na początku bardzo się tym zmartwiłam. Nie konsultowałam tego z moją dermatolog, ponieważ pewnie by kazała mi lek odstawić (czyli potwierdziłaby to, co ja postanowiłam), zaproponowałaby inne leczenie, a skasowała 170 zł za 5 min rozmowy. Axotret owszem, pomógł mi na trądzik, widać znaczną poprawę (choć całkowicie jeszcze nie zniknął), ale nie chcę się więcej tym truć. Oprócz szumów (które jedynie mogę przypisać temu lekowi, bo jestem w 100% zdrowa) i bólów ciała, nadal jeszcze mam skutki uboczne takie jak: suchość oczu, uczucie piasku pod powiekami, suchość nosa (miałam w nosie strupy krwi), przesuszenie i łamliwość włosów, problemy ze wzrokiem tzn. rozmazany obraz po przebudzeniu (czego nigdy nie miałam), szybkie męczenie się (po przebiegnięciu kilkunastu metrów myślałam, że wyzionę ducha), zapalenie powieki oka, płytki oddech (był to objaw przejściowy), paskudne zmiany skórne na rękach (dłonie były całe czerwone, wyglądało to tak, jakbym miała łuszczycę), zwiększenie owłosienia ciała, ze sfery emocjonalnej, to: czuję się rozdrażniona, przygnębiona, zauważam znaczną różnicę w moim zachowaniu - szybko tracę cierpliwość.
Wszystkie skutki uboczne wypisywałam w oparciu o ulotkę, bo nie sposób by ich było wypisać z pamięci. Chciałam się zapytać, czy ktoś kto stosował i zaprzestał, bądź ktoś, kto po prostu wie, wie jak szybciej zregenerować wątrobę po kuracji pochodną wit. A? Czy można jakoś wspomóc wątrobę w pozbyciu się nadmiaru tej witaminy, czy trzeba cierpliwie czekać, by ją zmetabolizowała? (I ile taki proces może trwać).
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka