IP: *.adsl.inetia.pl 08.04.10, 16:12
jestem zainteresowana takimi wypiekami,
jaka forme i gdzi ekupic zeby swietne wychodzily:?

macie jakies przepisy na pikantne muffiny?

a
Obserwuj wątek
    • ania_m66 Re: muffiny 08.04.10, 16:21
      mamy galerie potraw obok i setki przepisow na muffiny w tym tez na pikantne
      tinyurl.com/yayklao
      tudziez fachowe porady na temat form, ciasta itp
    • bene_gesserit Re: muffiny 08.04.10, 16:21

      Foremki sobie przed swietami kupilam w Duce, w koncu, po latach sie
      przymierzania. Sa przefajne, bo to pojedyncze foremeczki, wiec
      upchniecie ich w szafce to zaden klopot.
      Takie jak te, tylko biale - w normalnym
      rozmiarze i mini. Wyprobowane - swietne!
      Przepisow na muffiny, w tym slone, do wypęku w GP - a i tak na
      bazie jednego przepisu mozesz zrobic dowolne doprawdy wariacje.

      • dzioucha_z_lasu Re: muffiny 08.04.10, 23:15
        Te foremki to silikonowe? Nie są za miękkie? Bo oglądałam podobne w Lidlu i
        jakoś mnie nie przekonały, wydawało mi się, że w czasie pieczenia wszystko z
        nich wylezie..
        • bene_gesserit Re: muffiny 09.04.10, 00:07
          Te z Duki sa cieniuseinkie - prawie jak papierowe (i pewnie dlatego
          je dopadlam, chociaz inne formy byly wykupione, bo przed swietami
          byla obfita znizka 30% na wszystkie formy do pieczenia). Mimo tego,
          swietnie trzymaja ciasto, nic sie nie zdeformowalo, nie oklaplo,
          swietnie sie myja itd. Naprawde dobre. Nie wiem jednak, czy te w
          Lidlu sa tak samo dobre. Acha - i ja robilam cupcakes, wiec mi nic
          nie wylazlo, a jesli ci zalezy na wypietrzonych muffinach, ktore
          rosnac opieraja sie na tej plaskiej czesci standardowej
          foremki 'tackowej', to nie wiem. Jak sprobuje, to doniosę :)
          • sta-fraszka Re: muffiny 09.04.10, 14:58
            Ja mam takie same, silikonowe.
            Wstawiam je na blache coby mialy plasko albo do formy na 12 muffinkow (takiej
            kiepskiej ktora mialam wyrzucic) i w takiej kombinacji muffinki wychodza bdb :)

            znaczy wygladem bo ze smakiem to zalezy jak kombinuje.
        • em_es te lidlowe sa świetne 09.04.10, 12:31
          kupiłam bez przekonania, że niby za miękkie będą, ale świetnie się sprawdzają,
          nic się nie wylewa, używałam ich kilka razy, w tym z ciastem dość rzadkim, zero
          problemów
            • ania_m66 Re: te lidlowe sa świetne 12.04.10, 11:56
              ja tam tradycjonalistka jestem i w gumie i plastiku nie pieke.
              matka ma plastikowy garnek do pieczeni tupperware i multum "markowych"
              silikonowych form do ciasta(w sensie nie z lidla, tylko od prekursorow form
              silikonowych, zapomnialam jak firme zwal).
              moje ciasto jogurtowe sie kompletnie rozlazlo w jakims drogim cholerstwie
              majacym byc forma na babke, ogolnie bleee. mieso z plastiku tez bylo wstretne.
              poza tym metalowej formy do muffinow uzywam bardzo rzadko zgodnie z
              przeznaczeniem, a sprobuj w gumie upiec yorkshire pudding w temp. 250°.
              powodzenia! :)
    • moniakociara Re: muffiny 08.04.10, 20:19
      bardzo lubie muffiny. Mam foromkę, która kupilam w Ikei, ale ciasteczka wychodza
      za wysokie, a chcialabym takie nizsze i pekate. Bede musiala kupic nowa foremke :)
      • ania_m66 Re: muffiny 08.04.10, 22:31
        > bardzo lubie muffiny. Mam foromkę, która kupilam w Ikei, ale ciasteczka wychodz
        > a
        > za wysokie, a chcialabym takie nizsze i pekate. Bede musiala kupic nowa foremke

        a nie prosciej mniej ciasta w dolek klasc? :D
        • black_succubus Re: muffiny 09.04.10, 12:24
          zapewne jej chodzilo o ta www.ikea.com/PIAimages/0093230_PE230273_S4.JPG
          tacke. jest beznadziejna. pojedyncza foremka jest wysoka i waska - muwwiny
          wychodza tak sobie, i beznadziejnie sie je wyciaga. kiedys w ikei byly inne
          blaszki, nizsze, o wiekszej srednicy, ale teraz ich juz nie moge znalezc niestety
          • misself Re: muffiny 12.04.10, 11:48
            Mnie się świetnie wyciąga :-)
            Lubię tę formę, bo muffiny są malutkie - takie na raz.

            Te niższe blaszki są do dostania w Tesco obecnie.
            • black_succubus Re: muffiny 16.04.10, 11:34
              ja wlasnie wole te nizsze :) muffinka jest taka.. "zgrabniejsza"

              a co do zlego wyciagania, ja daje duzo owocow do muffin, i niestety w tych
              waskich czesto jest tak, ze jezeli w jednym miejscu uzbiera sie ich wiecej to w
              tym miejscu muffina sie rozpada. w tych nizszych, szerszych jakos lepiej sie te
              owoce rozkladaja
              • misself Re: muffiny 16.04.10, 22:13
                black_succubus napisała:

                > ja wlasnie wole te nizsze :) muffinka jest taka.. "zgrabniejsza"

                Muffinek. Jak muminek.
                Kwestia gustu :-) Ja po prostu nie znoszę "suchych" ciast i nie jestem w stanie
                zjeść takiej wielkiej porcji suchego jak w standardowym muffinie.
    • marghe_72 Re: muffiny 09.04.10, 14:36
      Mam podobne foremki (sylikon)
      Odkształcają się jak ta lala :)
      Muszę je wkładać do metalowej, tradycyjnej foremki muffinowej z Ikei.

      Dlatego ja polecę zwykła formę a do niej papieorwe papilotki. Dzięki
      nim nie trzeba formy smarowac tłuszczem. No i ładnie wyglądają :)
      • roseanne Re: muffiny 10.04.10, 02:05
        a mozesz polecic jakas sztuke magiczna, coby sie gotowce latwo z papierka obieralo?

        mam stara foremke ikeowa, taka co z 5 lat ma chyba
        nie kominkowa jak w linku powyzej
        w papilotkach pieke zawsze i nie sposob sie ladnie papierka pozbyc
        • mhr-cs Re: muffiny 11.04.10, 09:24
          roseanne napisała:

          > a mozesz polecic jakas sztuke magiczna, coby sie gotowce latwo z
          papierka obier
          > alo?
          >
          > mam stara foremke ikeowa, taka co z 5 lat ma chyba
          > nie kominkowa jak w linku powyzej
          > w papilotkach pieke zawsze i nie sposob sie ladnie papierka
          pozbyc

          zostawic
          pare minut w foremce
          powstaje wilgotnosc,moze pomoc
          moze zle papilotki?
          moje po ostudzeniu
          wkladam z papilotkami
          do blaszanego pojemnika
          po innych kupnych ciasteczkach,
          zawsze wspaniale
        • marghe_72 Re: muffiny 11.04.10, 21:58
          roseanne napisała:

          > a mozesz polecic jakas sztuke magiczna, coby sie gotowce latwo z
          papierka obier
          > alo?
          >
          > mam stara foremke ikeowa, taka co z 5 lat ma chyba
          > nie kominkowa jak w linku powyzej
          > w papilotkach pieke zawsze i nie sposob sie ladnie papierka
          pozbyc

          Nie ma takowego.
          Trzeba sobie po kawałku obierać :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka