Dodaj do ulubionych

ryba a cytryna

15.09.06, 12:06
od dawna zastanawiam sie dlaczego wiele osob tutaj poleca traktowanie ryby
wszelakiej, przed smazeniem czy pieczeniem, sokiem z cytryny? ja to robie i
owszem, ale juz po usmazeniu, ma to jakis sens, ale przed? przeciez sok z
cytryny ma jedyny efekt przed tzn 'ugotowanie' tej ryby, co znaczy ze taka
ryba bedzie przed smazeniem juz 'ugotowana'. moze ktos mnie oswieci?
Obserwuj wątek
    • ba_nita Re: ryba a cytryna 15.09.06, 12:14
      Są tacy-dziwacy, których zapach naturalny ryby odstręcza a cytryna go niweluje.
      Chociaż i smak dodaje. Jeśli ryba jest panierowana to tym bardziej przed.)))
      • bagatella Re: ryba a cytryna 15.09.06, 12:21
        no widzisz, jestem po kursie kulinarnym w FR(wieele lat temu) i tam zaden
        znamienity kucharz nie traktowal ryby przed, ale wrecz po. czyzby to jakas
        polska filipinka?
        • ba_nita Re: Polska na pewno nie. 15.09.06, 12:41
          W starszych książkach kucharskich na temat ryb cytryna w polskich przepisach się
          nie pojawia. Za to wino, miód, przyprawy korzenne jak najbardziej. No i octy
          różne do marynowania.
          • Gość: zadumana Re: Polska na pewno nie. IP: 83.238.166.* 15.09.06, 13:21
            Ta cytryna "przed" to chyba ratunek przy marnych gatunkach ryb. Przez lata i
            niestety do dziś, żeby ryby były tanie sprzedaje się głównie takie, które po
            rozmrożeniu i usmażeniu mają dość intensywny zapach tranu. Jak gdzieś czytałam
            po zrobieniu badań genetycznych w jakimś polskim instytucie wyszło, że one
            prawie wszystkie w polskich sklepach to i tak tylko błękitek, a napisy na
            opakowaniach - sprawa fantazji handlowców. Dobry na to jest sok z
            cytryny "przed", chociaż jeszcze lepsze moczenie w mleku.
            Normalne ryby mają normalny smak, a tran to tran.
    • Gość: kabushka Re: ryba a cytryna IP: *.proxy.aol.com 15.09.06, 17:58