Dodaj do ulubionych

ból stopy

09.08.14, 08:21
Witam
Biegam od mniej więcej miesiąca, w miarę regularnie (2-3 razy w tygodniu).
Wczoraj po 5 km zaczęła mnie pobolewać lewa stopa. Wrażenie było jakby bolała mnie jej zewnętrzna strona. Teraz też mnie boli przy chodzeniu ale ból jest już zlokalizowany z tyłu tuż nad kostką, bardziej po zewnętrznej stronie (w sensie - w przypadku mojej lewej stopy, ból jest bardziej po lewej stronie). Nie wiem czy to ścięgno Achillesa.
Jestem początkującym biegaczem i nie mam pojęcia co mam zrobić z tym fantem. Czy tylko przeczekać (i jak długo) czy jakoś pomóc w leczeniu?
Wspomnę jeszcze, że biegam w zwykłych butach na płaskiej podeszwie, nie mam butów biegowych, więc być może to jest przyczyną?
Będę wdzięczna za pomoc
Obserwuj wątek
    • rosemary84 Re: ból stopy 09.08.14, 17:23
      Zdecydowanie moze to być spowodowane nieodpowiednim obuwiem. Nie ma co ryzykować zdrowia, lepiej kupić nawet niedrogie buty ale przeznaczone do biegania :)
    • majkaba Re: ból stopy 09.08.14, 19:24
      ból nie jest zlokalizowany nad kostką tylko nad piętą ;)
      • murasz16 Re: ból stopy 09.08.14, 22:28
        majkaba napisała:

> ból nie jest zlokalizowany nad kostką tylko nad piętą ;)

No ale to nie ma znaczenia. Ból stopy to ból stopy. Zacznij od dobrze dobranych butów.
      • rosemary84 Re: ból stopy 10.08.14, 12:09
        Jeśli nad piętą to faktycznie może być związane z achillesem, nie ma co tego lekceważyć, najpierw marsz po odpowiednie buty, później obserwowac co się będzie działo. Achillesa łatwo jest sobie "załatwić" a wyleczyć ciężko, nie ma co ryzykować!
        • majkaba Re: ból stopy 10.08.14, 18:55
          Już mnie nie boli, ale planuję dać sobie kilka dni wytchnienia, a potem kupię buty i do gotowa do biegu :)
          Dzięki
          • rosemary84 Re: ból stopy 11.08.14, 13:02
            Bardzo dobra decyzja :) daj znać jak się biega w nowych butach i jak ze stopą :)
            Powodzenia!