Dodaj do ulubionych

wada wymowy - faryngofiksacja

18.01.07, 14:32
Proszę o informacje co jestgłówną przyczyną lub powodem pociągającym za sobą
konieczność przeprowadzenia faryngofiksacji.
8 lat męki z logopedami nie daje prawie żadnej poprawy wymowy - nosowanie.
Jakie są szanse, że po tym zabiegu Filip mój Syn przestanie "nosować".
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
Marek Jaskóła
Prywatny adres e-mail < marjasmj@op.pl >
Obserwuj wątek
    • martinimartini Re: wada wymowy - faryngofiksacja 18.01.07, 16:07
      u mojego dziecka głównym powodem faryngoplastyki (faryngofiksacji, czy jak tam
      zwał) był brak zwarcia podniebienia i ścian gardła. podniebienie było bardzo
      krótkie, bez szans na wyćwiczenie. mały fizycznie nie miał szans na to zwarcie
      bez kolejnej operacji.
      przy oglądaniu optyką miękką u foniatry nawet ja widziałam wielką dziurę między
      jamą nosową a ustną. nie znam się ale taka nosobibroskopia powinna być chyba
      podstawowym badaniem, zeby ocenić jak duży jest ten brak zwarcia.
      mój młody miał to robione w wieku ok. 1 roku, w ramach kontroli po operacji
      zamknięcia rozszczepu podniebienia. on wtedy jeszcze nie mówił, ale np.
      zdmuchnięcie słabego płomienia w świeczce kosztowało go b.duzo wysiłku. poza
      tym Anioł Stróż chyba czuwał bo bardzo nalegaliśmy na tą nosofibroskopię, żeby
      się upewnić czy wszystko jest ok. no i po zrobieniu nikt nie miał już
      wątpliwości, że tylko operacja może coś pomóc.
      młody jak już w końcu zaczął mówić to od razu bez nosowania.
      moim zdaniem im wczesniej tym lepiej. małemu dziecku łatwiej będzie pozbyć się
      złych nawyków (chodzi mi o wypuszczanie powietrza nosem podczas mówienia).
      • marjasmj Re: wada wymowy - faryngofiksacja 19.01.07, 08:38
        Dziękuję, że odpisałeś.
        Dodam coś więcej na temat rozszczepu podniebienia wtórnego mojego 10-cio
        letniego syna Filipa. Przypuszczam, że konsekwencją przeprowadzonej operacji