17.10.05, 18:08
bardzo prosze o pomysły na diete bogata w potas.Mam niski poziom tego
pierwiastka a nie chce sie fazerowac chemia.
Wiem ze dobty jest sok pomidorowy,ale strasznie go nie lubie.Co innego
swierze pomidorki,ale teraz to nie sa one najlepsze.
Co wiec jeszcze?
Obserwuj wątek
    • krolik-ok Re: potas 17.10.05, 18:30
      Wlasnie jestem w trakcie takiej kuracji i juz mam dobre wyniki, wiec chetnie
      podziele sie doswiadczeniem. No niestety sok pomidorowy, to podstawa, moze go
      czyms doprawiaj, mnie poradzono odrobine imbiru /zobacz sasiedni watek -
      potrawy rozgrzewajace/, mozna zjesc pare lyzek koncentratu pomidorowego czyms
      popijajac odrobine, koncentrat jak to koncentrat, dziala najszybciej, to wtedy,
      kiedy trzeba szybko dopelnic potas np. wobec skurczow. Swietny, rowniez w smaku
      jest sok wielowarzywny Fortuny. Lekarz powiedzial mi, ze w ogole wszelkie owoce
      i warzywa koloru pomaranczowego sa stosowne , pije wiec pomarancze z marchwia
      light, inne marchwiowe np.Kubus. Ale glownie jednak koncentruje sie na
      pomidorach i ich przetworach. Zycze zdrowia i powodzenia w kuracji. OK
    • bananova Re: potas 17.10.05, 19:15
      bogate w potas sa nasze tradycyjne ziemniaczki. dobowe zapotrzebowanie organizmu
      na ten pierwiastek pokrywa spozycie 0,5kg ziemnikow. trzeba uwazac na bezmyslne
      straty wartosci, gl witaminy C, np.przez trzymanie ich w wodzie na dlugo przed
      gotowaniem.
      i jeszcze banany sa bogatym zrodlem potasu
    • emml Re: potas 17.10.05, 21:12
      Witam serdecznie!
      Najbardziej bogate w potas są właśnie pomidory, ziemniaki,warzywa o kolorze
      czerwonym:papryka, marchewka.W sumie we wszystkich warzywach są ale w mniejszej
      ilości.Także mają banany ale jesienią nie są, one wskazane dla osób które
      często sie przyziębiają, chyba że pieczone. Soki warzywne- oczywiście najlepij
      by było robić je samemu. Soki najlepiej przyswajalne są przez organizm pite
      rano i w południe.
      • snajper55 Re: potas 17.10.05, 22:45
        emml napisała:

        > Witam serdecznie!
        > Najbardziej bogate w potas są właśnie pomidory, ziemniaki,warzywa o kolorze
        > czerwonym:papryka, marchewka.

        Brednie. Papryka ma bardzo mało potasu. Marchew zresztą też.

        Bogate w fosfor są:

        ziemniaki 557 mg/100g
        szpinak 480
        pietruszka 562
        natka 695
        koperek 613
        chrzan 677
        boćwina 548
        brukselka 416

        migdały 856
        orzechy laskowe 616
        rodzynki 833
        czekolada twarda 489
        kakao 1954

        S.
        • rojew84 Re: potas 17.10.05, 23:35
          Emml: o co chodzi z tymi bananami?Czemu teraz lepiej nie?

          A wiecie,ja uwielbiam banany suszone.Czy one zachowuja własciwosci?
          • snajper55 Re: potas 18.10.05, 00:00
            rojew84 napisała:

            > A wiecie,ja uwielbiam banany suszone.Czy one zachowuja własciwosci?

            Potas zachowują. Potas wypłukuje się w wodzie.

            S.
          • emml Re: potas 18.10.05, 18:54
            Suszone banany zahowują swoje właściwości.Jedząc dużą ilość banabów organizm
            będzie produkował dużo śluzu- wilgoć. W pogodzie jesiennej niestety jest bardzo
            dużo wilgoci-deszcze, mgły..Organizm często niestety nie daje rady osuszyć tej
            wilgoci no i mam katar.
            • snajper55 Re: potas 18.10.05, 19:17
              emml napisała:

              > Suszone banany zahowują swoje właściwości.Jedząc dużą ilość banabów organizm
              > będzie produkował dużo śluzu- wilgoć.

              Przez jaki organ ten śluz będzie produkowany ? Dlaczego akurat banany wpływają
              na wzmożoną jego produkcję ?

              S.
        • snajper55 Re: potas 18.10.05, 08:14
          snajper55 napisał:

          > Brednie. Papryka ma bardzo mało potasu. Marchew zresztą też.
          >
          > Bogate w fosfor są:
          >
          > ziemniaki 557 mg/100g
          > szpinak 480
          > pietruszka 562
          > natka 695
          > koperek 613
          > chrzan 677
          > boćwina 548
          > brukselka 416
          >
          > migdały 856
          > orzechy laskowe 616
          > rodzynki 833
          > czekolada twarda 489
          > kakao 1954

          Dla porównania:

          marchewka 282
          papryka 176
          pomidory 282
          banany 315
          pomarańcze 183

          S.
              • krolik-ok Re: potas-nadal braki-pomocy-zemdlalam 20.10.05, 10:33
                Wyzej napisalam, ze mi sie udaje uzupelnik braki potasu, ktory jest wyplukiwany
                z organizmu podczas kuracji furaginem, ale dzis w nocy okazalo sie inaczej,
                zlapal mnie taki skurcz lydki, ze nie moglam go opanowac, zrobilo mi sie slabo
                i .....po pewnym czasie ocknelam sie na podlodze. Skurcz minal, zostal tylko
                dosc silny bol lydki. To omdlenie , to u mnie nie pierwszyzna, omdlewam czeso
                m.in. z bolu......ale musze opanowac te skurcze, bo rezygnacja z furaginy przez
                jeszcze dlugi czas nie wchodzi w rachube. Wypijam dziennie po 2 litry soku
                pomidorowego, zjadam 250 ml koncentratu i co? Jem tez te wszystkie rzeczy, o
                ktorych wyzej piszecie w normalnych ilosciach i polykam aspargin. Co mam teraz
                robis, zeby do nocy jakosc podniesc ten poziom potasu, bo w dzien wlasciwie nie
                mam skurczow, tylko w nocy?
                • snajper55 Re: potas-nadal braki-pomocy-zemdlalam 20.10.05, 12:55
                  krolik-ok napisała:

                  > zlapal mnie taki skurcz lydki, ze nie moglam go opanowac, zrobilo mi sie slabo
                  > i .....po pewnym czasie ocknelam sie na podlodze.

                  Skurcze łydek raczej nie są objawami niedoboru potasu. Niedobór potasu objawia
                  się osłabieniem mięśni, zmęczeniem, wzdęciami, zaparciami, zaburzeniami rytmu
                  serca. Może to niedobór wapnia lub magnezu ? Dobrze by było oznaczyć poziom
                  elektrolitów we krwi.

                  S.
                  • krolik-ok Re: potas-nadal braki-pomocy-zemdlalam 20.10.05, 14:16
                    Tego nie wiem, wszyscy wkolo mowia, ze furagin wyplukuje potas, dlatego w
                    komplecie daja aspargin, w ktorym jest i magnez, ale , jak widac z sytuacji
                    opisanej wyzej, na niewiele sie zdaje. To nie pierwszy przypadek skurczow u
                    mnie po furaginie, zawsze tak mam, tylko nie do tego stopnia, ale teraz biore
                    furagin wyjatkowo dlugo, wiec sie nasililo, wiec co robic!!??!!Kiedy tylko
                    przestaja brac furagin wszystko wraca do normy, zadnych skurczow.
                    • snajper55 Re: potas-nadal braki-pomocy-zemdlalam 20.10.05, 14:51
                      krolik-ok napisała:

                      > Tego nie wiem, wszyscy wkolo mowia, ze furagin wyplukuje potas, dlatego w
                      > komplecie daja aspargin, w ktorym jest i magnez, ale , jak widac z sytuacji
                      > opisanej wyzej, na niewiele sie zdaje. To nie pierwszy przypadek skurczow u
                      > mnie po furaginie, zawsze tak mam, tylko nie do tego stopnia, ale teraz biore
                      > furagin wyjatkowo dlugo, wiec sie nasililo, wiec co robic!!??!!Kiedy tylko
                      > przestaja brac furagin wszystko wraca do normy, zadnych skurczow.

                      Weź magnez i sprawdź czy skurcze miną albo zrób sobie badanie elektrolitów we
                      krwi.

                      S.
                      • krolik-ok Re: potas-nadal braki-pomocy-zemdlalam 22.10.05, 15:27
                        Przeszlam sie do mojego lekarza rodzinnego powiedziec, ze zemdlalam i ogolnie
                        jakos mi tak byle jak, dal mi recepte na potas i magnez. Wykupilam, bo balam
                        sie kolejnych takich nocnych przygod. No i jak reka odjal, jeszcze odrobine
                        czuje drzenie miesni lydek, ale odrobine, w nocy zadnych skurczow.Pozdrawiam.
          • dbajozdrowie Re: potas 07.03.06, 21:14
            snajper55 napisał:
            >
            > > Brednie. Papryka ma bardzo mało potasu. Marchew zresztą też.
            > >
            > > Bogate w fosfor są:
            > >
            > > ziemniaki 557 mg/100g
            > > szpinak 480
            > > pietruszka 562
            > > natka 695
            > > koperek 613
            > > chrzan 677
            > > boćwina 548
            > > brukselka 416
            > >
            > > migdały 856
            > > orzechy laskowe 616
            > > rodzynki 833
            > > czekolada twarda 489
            > > kakao 1954
            >
            > Dla porównania:
            >
            > marchewka 282
            > papryka 176
            > pomidory 282
            > banany 315
            > pomarańcze 183
            >
            > S.

            I kto tu pisze brednie? Ten post dotyczy potasu, a snajper55 jak zwykle trochę
            nie na temat - o fosforze. No cóż, chciał chłopak zabłysnąć, a tu światła
            zabrakło.

            Na temat potasu:
            Pokarmy ubogie w potas to wyjałowione z pierwiastków dania gotowe i
            konserwowane, ciasta, ciasteczka, słodycze. Istnieje jeszcze problem soli: wraz
            z sodem jest wydalany w moczu potas, następuje stopniowe wyjałowienie organizmu
            z tego cennego minerału. Nerki jak szalone pracują nad odfiltrowaniem nadmiaru
            sodu spożytego wraz z solą kuchenną. Nerki zamiast pomagać zaczynają nam
            poniekąd szkodzić. Niedobór potasu i nadmiar soli jest więc najlepszym sposobem
            na to, by źle sypiać, czuć się znużonym i osłabionym, mieć zakłocony rytm serca
            i szybko się zestarzeć.
            Produkty bogate w potas to: awokado, brokuły, banany, seler, ziemniaki,
            kapusta, chleb pełnoziarnisty, sałata, szparagi, groch, fasola. Jednak tu
            istnieje pewna pułapka dotycząca grup krwi, ponieważ to, co jest żywnością dla
            jednego człowieka może być dla drugiego trucizną. Polecam do poczytania książkę
            dr Petera J. D'Adamo "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi". W związku z tą lekturą
            do uzupełnienia potasu polecam jedynie: brokuły, seler, sałatę, szparagi i
            groch.
            • snajper55 Re: potas 07.03.06, 23:36
              dbajozdrowie napisał:

              > I kto tu pisze brednie? Ten post dotyczy potasu,a snajper55 jak zwykle trochę
              > nie na temat - o fosforze. No cóż, chciał chłopak zabłysnąć, a tu światła
              > zabrakło.

              Dane dotyczą potasu, nie fosforu. Zwykła pomyłka. Nie doczytałeś:
              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=15954&w=30559186&a=30618078
              czy może nie chciałes doczytać ?

              > Produkty bogate w potas to: awokado, brokuły, banany, seler, ziemniaki,
              > kapusta, chleb pełnoziarnisty, sałata, szparagi, groch, fasola.

              Nieprawda. Przypomnijmy:

              ziemniaki 557 mg/100g
              szpinak 480
              pietruszka 562
              natka 695
              koperek 613
              chrzan 677
              boćwina 548

              dla porównania:

              banany 315
              seler 320
              kapusta 228
              chleb pełnoziarnisty 186 !!!
              sałata 134 !!!
              groch 353
              fasola 264

              S.
              • dbajozdrowie Re: potas 08.03.06, 21:59
                snajper55 napisał:
                ziemniaki 557 mg/100g
                > szpinak 480
                > pietruszka 562
                > natka 695
                > koperek 613
                > chrzan 677
                > boćwina 548
                >
                > dla porównania:
                >
                > banany 315
                > seler 320
                > kapusta 228
                > chleb pełnoziarnisty 186 !!!
                > sałata 134 !!!
                > groch 353
                > fasola 264

                Z moich danych wynika, że:
                awokado 600 mg/100 g
                brokuły 460
                banany 370
                seler 340
                ziemniaki 270
                kapusta 260
                chleb pełnoziarnisty 255
                sałata 230

                Nie będziemy się przecież licytować. Chodzi o to jakie potrawy proponuje
                Snajper55 w diecie w celu zmniejszenia niedoborów potasu.

                Zapotrzebowanie dobowe tego pierwiastka wynosi 2-3 gramy dziennie, czyli 2000-
                3000 mg. Snajper55 proponuje w takim razie zjadać dziennie około pół kilograma
                pietruszki, niecałe pół kilograma natki, ewentualnie około pół kilograma
                koperku lub dla odmiany około pół kilograma chrzanu. Można oczywiście podzielić
                sobie te potrawy na mniejsze porcje i zjadać wszystkiego po trochu :)) Został
                jeszcze szpinak lub boćwina do wyboru. Smacznego.
                • snajper55 Re: potas 08.03.06, 22:29
                  dbajozdrowie napisał:

                  > snajper55 napisał:
                  > ziemniaki 557 mg/100g
                  > > szpinak 480
                  > > pietruszka 562
                  > > natka 695
                  > > koperek 613
                  > > chrzan 677
                  > > boćwina 548
                  > >
                  > > dla porównania:
                  > >
                  > > banany 315
                  > > seler 320
                  > > kapusta 228
                  > > chleb pełnoziarnisty 186 !!!
                  > > sałata 134 !!!
                  > > groch 353
                  > > fasola 264
                  >
                  > Z moich danych wynika, że:
                  > awokado 600 mg/100 g
                  > brokuły 460
                  > banany 370
                  > seler 340
                  > ziemniaki 270
                  > kapusta 260
                  > chleb pełnoziarnisty 255
                  > sałata 230
                  >
                  > Nie będziemy się przecież licytować.

                  Ty lepiej sprawdź swoje źródło, bo różnica (ziemniaki) między 557 mg/100g a 270
                  mg jest zbyt duża. Oprócz tego nie propponuj pieczywa czy sałaty, które mają
                  znikomą ilość potasu.

                  Moje dane na podstawie:

                  Żywienie chorych z niewydolnością nerek, Proof, 2004.

                  Uważam, iż są to dane wiarygodne, ponieważ przy niewydolności nerek poziom
                  potasu jest sprawą życia i śmierci.

                  S.
                  • dbajozdrowie Re: potas 08.03.06, 23:43
                    snajper55 napisał:
                    > Ty lepiej sprawdź swoje źródło, bo różnica (ziemniaki) między 557 mg/100g a
                    270
                    >
                    > mg jest zbyt duża.

                    Potas jest zgromadzony we wnętrzu komórek i w procesie gotowania wydostaje się
                    na zewnątrz. Być może w surowych ziemniakach jest tyle potasu, ile napisałeś.
                    Sugerujesz jedzenie surowych ziemniaków?

                    Ponadto potasu pozbawiamy się obierając ziemniaki - czy sugerujesz jedzenie
                    ziemniaków w łupinach? Jeśli tak (ponieważ jest to możliwe, jednak wątpliwie
                    smaczne i wątpliwie zdrowe), to podaj producentów ziemniaków nie stosujących
                    oprysków i nawożenia substancjami szkodliwymi.

                    snajper55 napisał:
                    Moje dane na podstawie:
                    >
                    > Żywienie chorych z niewydolnością nerek, Proof, 2004.
                    >
                    > Uważam, iż są to dane wiarygodne, ponieważ przy niewydolności nerek poziom
                    > potasu jest sprawą życia i śmierci.

                    Masz rację - przy niewydolności nerek poziom potasu jest sprawą życia i
                    śmierci - jednym z objawów (mających swe podłoże w biochemicznych zaburzeniach)
                    występujących u pacjentów z niewydolnością nerek jest wzrost : mocznika,
                    kreatyniny, kwasu moczowego, fosforanów i POTASU. Co za tym idzie - częste
                    jedzenie ziemniaków MOŻE SZKODZIĆ ludziom z niewydolnością nerek, którzy mają
                    we krwi NADMIAR POTASU.
                    Mam jednak dobrą wiadomość dla tych osób: można pozbyć się tego pierwiastka:
                    trzeba obgotować ziemniaki, odlać wodę, potem zalać świeżą i gotować do
                    miękkości.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka