Dodaj do ulubionych

Chce mi się chłodnika!! (-u?)

15.07.05, 00:38
Dziewczyny, tym razem ja rzucę Wam kulinarne wyzwanie.
Jak wiecie, albo i nie wiecie jestem dopiero początkującą gospodynią domową,
bo do tej pory tylko kariera była mi w głowie i w kuchni mam dwie lewe ręce.
Dlatego proszę o coś bardzo nieskomplikowanego smile
Upał jest straszny od kilku dni i okropnie chce mi się polskiego chłodnika.
Moja mama robi pyszny z botwinki, ale tutaj botwinki nie widziałam nigdzie,
kefiru również a tutejsze mleko nie zsiada się lecz pleśnieje sad

No więc jak zrobić w takich warunkach jakiś chłodnik???
Ogłaszam nieustający konkurs, nagrodą będzie uścisk dłoni kerownika zakładu tongue_out
Obserwuj wątek
    • mulinka Re: Chce mi się chłodnika!! (-u?) 15.07.05, 00:46
      sok pomidorowy, krojony zielony ogorek, mozna pokroic i obranego ze skorki
      pomidorka, do tego swierza bazylia, czosnek(duzo), sol , pieprz i jak zawsze do
      pomidorow - szczypta cukru
      przed jedzeniem potrzymac ze dwie godz. w lodowce
      smile
      moze byc?
      • jennifer_e Re: Chce mi się chłodnika!! (-u?) 15.07.05, 09:54
        mulinko, pierwszy raz słyszę o chłodniku z soku pomidorowego ale muszę
        przyznać, że brzmi interesująco, szczególnie z bazylią smile
        dziewczyny, dzięki serdeczne!
    • marta_midwest Re: Chce mi się chłodnika!! (-u?) 15.07.05, 03:00
      Ja robie chlodnik dla leniwych w nastepujacy sposob:

butter milk (powinien u Ciebie byc dostepny, smakuje jak nasz kefir)
      koncentrat barszczu z butelki albo barszcz czerwony instant Knorra -
      rozpuszczony w b.malej ilosci wody (tutaj znalazlam obydwa specyfiki w
      rosyjskim spozywczym)
      swiezo wycisniety czosnek
      swiezy ogorek starty na grubej tarce
      rzodkiewki starte na grubej tarce
      posiekany koperek
      posiekany szczypiorek
      dosolic do smaku i wstawic do lodowki na godzinke zeby sie "przegryzlo"

Smacznegosmile