Dodaj do ulubionych

przerejestrowanie auta

02.02.17, 16:52
Witam, jestem moldym kierowca i mam pytanie co do mozliwosci formalnych w sytuacji gdy:
1) kupilem auto od handlarza w pazdzierniku
2) rejestracje są na osobe która posiadała auto przed handlarzem (nie zarejestrowalem na siebie)
3) dowód kupna sprzedazy jest tylko na mnie
Czy w obecnej sytacji ja moge jeszcze odsprzedac auto na starych rejestracjach ? Chce aby w papierach auto bylo wlasnoscia mojej siostry bo ona zaplaci grosze za ubezpiecznie a ja majątek... Czy jednak musze zarejestrowac na siebie (zmienic tablice) i dopiero odsprzedac? Czy tez sa moze inne mozliwosci?
Dziekuje za odpowiedzi
Obserwuj wątek
    • loyezoo Re: przerejestrowanie auta 02.02.17, 17:32
      1.Brawo ty,że nie masz umowy z handlarzem (czyli szwindel)
      2.A OC masz na siebie?,jak nie,to przygotuj jakieś 4tys.+ koszt OC
      Oczywiście,że auto możesz odsprzedać,dając kupującemu wszystkie umowy (musi być ciągłość)

Nie zmienia to faktu,że z OC pewnie sobie i tak już pozamiatałeś:)
      • syzyf12 Re: przerejestrowanie auta 02.02.17, 17:44
        1) jest umowa z handlarzem
        2) nadal jest ważne OC na to auto, z tym ze z danymi na posiadacza przed handlarzem
      • tdf-888 Re: przerejestrowanie auta 02.02.17, 17:47
        nie siej defetyzmu.
        ja myślę że właśnie kończy się stare OC (jeszcze przez poprzedniego właściciela brane) które przeszło na nowego i teraz kolega się zajął tematem.
        a siostrze samochód możesz nawet darować a nie sprzedawać (z resztą kazdemu) i może to podatkowo lepiej wyjść. możesz też jej przepisać połowę samochodu byleby ona była wpisana jako główny właściciel to będzie mogła ubezpiecza na siebie.
        pytanie czy handlarz wystawiał fakturę czy to było na umowę k-s od której trzeba było odprowadzić pcc. jak tego nie zrobiłeś to teraz jest za późno i może być grzywna ☺
        • syzyf12 Re: przerejestrowanie auta 02.02.17, 17:52