12.07.22, 17:52
Dla tych co nie kojarzą nazwy, przetłumaczony fragment informacji z Wikipedii:

"Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) to każda grupa technologii elektronicznych, które pomagają kierowcom w prowadzeniu i parkowaniu. Dzięki bezpiecznemu interfejsowi człowiek-maszyna ADAS zwiększa bezpieczeństwo samochodu i drogi. ADAS wykorzystuje zautomatyzowaną technologię, taką jak czujniki i kamery, do wykrywania pobliskich przeszkód lub błędów kierowcy i odpowiednio reaguje. ADAS może umożliwić różne poziomy autonomicznej jazdy, w zależności od funkcji zainstalowanych w samochodzie.

Ponieważ większość wypadków drogowych ma miejsce z powodu błędu ludzkiego, ADAS są opracowywane w celu automatyzacji, adaptacji i ulepszania technologii pojazdów w celu zapewnienia bezpieczeństwa i lepszej jazdy. Udowodniono, że ADAS zmniejsza liczbę ofiar śmiertelnych na drogach, minimalizując błędy ludzkie."

W rzeczywistości nie ma całkowitej pewności bezpiecznej jazdy pod nadzorem ADASia. Cytat

"Jeśli śledczy ustalą, że ADAS brało udział w środowej katastrofie, byłaby to 38. katastrofa z udziałem ADAS od 2016 r., którą NHTSA zbada.

Z poprzednich 37 wraków 30 dotyczyło Tesli, a 11 wypadków było śmiertelnych. W sumie zginęło 15 osób"
Obserwuj wątek
    • jeepwdyzlu Re: ADASie 13.07.22, 10:37
      Pierdolenie.
      Miałem system ADAS w CRV.
      Wspomaga kierowcę a nie zastępuje. Zahamujr na skrzyzowaniu jak nie zauważysz rowerzysty. Zadrży kierownica albo lekko skoryguje tor jazdy na autostradzie. Sczyta znak ograniczający szybkość i wyswietli Ci przypomnienie, slbo zwilni jesli tak to zaprogramujesz.
      W volvo czy lexie jest bardzo podobnie,.dochodzi monitoring cofania, lepszy adaptacyjny tempomat, ochrona przed autem z boku niewidocznym w lusterku. Volvo koryguje tor jazdy nawet na drogach bez wymalowanych na bokach pasów...
      Więc cytat z dupy. Może zginęło 25 osob ale setki innych jest ratowanych kazdego dnia...
      • gzesiolek Re: ADASie 13.07.22, 11:08
        Takie systemy to teraz ma każde auto...
        Nawet w 7letniej Maździe mam wszystko co wymieniłeś z monitoringiem martwych stref przy cofaniu...
        Może nie perfekcyjnie, a korekcje toru jazdy od razu wyłączyłem, bo nie potrafiłem znieść, że auto samo mi próbuje kierownicą ruszać, nawet delikatnie, jak ja chcę inaczej... Zostało minimalne ostrzeżenie lekką wibrą...
        A systemów awaryjnego hamowania nie testowałem... Ale z relacji uczestników zdarzeń wiem, że działają...
        W Brzydalu mam mniej systemów, ale system hamowania jest, bo jak się toczyłem do szlabanu, wyciągając kartę magnetyczną do otwarcia, to mi mimo wszystko sam auto 0,5m przed szlabanem zatrzymał zanim się ten zdąrzył otworzyć...

        A co do tych wypadków to bardziej chodzi o systemy autonomiczne i to by wymagać od jadących minimum uwagi... Bo w US coraz bardziej popularna jest jazda z autopilotem i traktowanie się jako zupełnego pasażera (nawet spanie) i czasem się to tragicznie kończy...
        • jeepwdyzlu Re: ADASie 13.07.22, 11:25
          Systemy autonomiczne są póki co nielegalne, a tesla autonomicznie nie jeździ.


          A korekcje toru i ograniczenia po znakach tez mam wyłaczone
          • jeepwdyzlu Re: ADASie 13.07.22, 11:26
            W Europie.
            Jak w USA to engine nam powiedz...
            • waga173 Re: ADASie 13.07.22, 18:21
              Engine nie bedzie wiedzial. On jezdzi samochodem uproszczonym do tego stopnia ze nie mozna wymienic plynu w automacie, nie mozna sprawdzic poziomu oleju bo nie ma bagnetu, i nie ma wskaznika temperatury tylko lampka oznajmiajaca ze juz sie przegrzal.
          • trypel Re: ADASie 13.07.22, 18:24
            Kurcze a ja jak jadę dlugo autostrada i mam dosyć to sobie włączam aktywny line assist i tempomat ustawiam za kimś i zajmuje czym innym. Wystarczy trzymać palec na kierownicy zeby system uznawal ze wciaz prowadze.
            Tak wiem ze to nielegalne. Ale bardzo wygodne
            • jeepwdyzlu Re: ADASie 13.07.22, 20:08
              Tak wiem ze to nielegalne. Ale bardzo wygodne
              ---
              Zabijesz się.
              Te systemy są ciągle niedopracowane.
              Nie rób tak...
              • trypel Re: ADASie 13.07.22, 20:40
                Ja myślę że jestem bardziej niedopracowany niż system vw.
                W sumie nigdy mnie nie zawiódł. Poza tym ja bez bodzcow zasypiam i autostrada mnie wykańcza nudą. A to jest niezle rozwiązanie.
                Zresztą wciąż mnie bawi jak auto samo skreca :)
                A policzyłem że od początku tego roku jechałem już 14 x autostrada z Wiednia do Villach. Nuuuuda
                • gzesiolek Re: ADASie 14.07.22, 00:29
                  Ja na to, że kierownica sama się usiłuje ruszać mam taki opór, że bym lał a później zastanawiał dlaczego... Po prostu nie mogę...
                  Niby nie mam nic do automatyzacji i informatyzacji... W sumie w tym siedzę zawodowo... Ale psychika nie pozwala odpuścić... Próbowałem ale gdziekolwiek w każdym aucie się kończy szukaniem wyłączenia...
                  • gzesiolek Re: ADASie 14.07.22, 00:32
                    I co zabawniejsze do maszyny mam większy opór niż do jazdy jako pasażer z innym kierowcą... Tam jestem dość pobłażliwy i nawet oduczyłem się deptania podłogi prawą nogą na miejscu pasażera... A do maszyny nie potrafię się oduczyć tego oporu...
      • colorworld Re: ADASie 14.07.22, 01:17
        Strasznie starzejesz się dziadu. Nie dasz już rady bez wspomagania.
        • jeepwdyzlu Re: ADASie 14.07.22, 09:09
          colorworld napisał:

          > Strasznie starzejesz się dziadu. Nie dasz już rady bez wspomagania.

          ---
          Gadasz do siebie?
          Grzesiolek WYŁACZA systemy i nie ufa im.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka