Dodaj do ulubionych

Mercedes Viano/Vito

22.05.03, 20:56
Nareszcie van, który zasługuje na gwiazdę. Napęd na tył (w
perspektywie 4Matic), porządne silniki, przyzwoite wnętrze.
Chociaż z drugiej strony oferowanie niemal identycznego auta
dostawczego może się okazać znowu ryzykowne. Renault nie musi
uciekać się do takich praktyk i Espace nie ma nic wspólnego z
Traffic'kiem czy Masterem.


Pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • greenblack Re: A jakie to beznynowce? 23.05.03, 19:45
        Dobre pytanie. Czyżby luka między 240 a 350, o której mówiliśmy została
        zapełniona? Raczej nie jest to podkręcone 240, bo w takich samochodach nie
        montuje się podkręconych silników. Raczej coś między 2.8-3.0. A może 2.6 z
        kompresorem. Ciekawe. I czyżby jednak chcieli utrzymać 320?


        Pozdrawiam
        • dreaded88 Re: A jakie to beznynowce? 23.05.03, 20:00
          Najgorsze jest to, że nawet w internetowych źródłach niemieckich i
          mercedesowych nie ma bliższych szczegółów.
          W nowy silnik trochę nie wierzę, chyba by nie debiutował w tym modelu? W jednej
          ze starych informacji na jes-mercedes napisali, że górą w Viano mają być V6 z
          kompresorami, więc może masz rację - 190 i 218 KM to różne wersje 2.6 i wcale
          nie ma 3.2. Albo kupują od kogoś silnik jak 2.8 do V?
          Pozdr.
          • greenblack A może produced by Hyundai? 23.05.03, 20:04
            Parę miesięcy temu założyłem wątek o współpracy Hyundaia i Mercedesa w zakresie
            V6. Ale wtedy chodziło o to, że silniki V6 Mercedesa o kącie rozwarcia
            cylindrów 90 stopni nie mieściły się przy poprzecznym ustawieniu. Ten Mercedes
            ma napęd na tył, więc nie ma problemu.

            Nowy silnik w takim modelu jest jak najbardziej na miejscu. Ewentualna wpadka
            nie będzie tak bolesna.


            Pozdrawiam.
            • dreaded88 Właśnie! 24.05.03, 14:20
              Hyundai chodził mi też po głowie. Może chodzić też o mniejsze koszty.
              Wpadka - czyżbyś podejrzewał konstruktorów MB, że przewiozą się na czymś tak
              dla nich banalnym jak V6 około 3l?
              BTW - silnik dokładnie 3-litrowy, z GDI, o mocy koło 220 koni, był zapowiadany
              przed premierą W211, w ramach odnowy palety silników koło 2004...
              Pozdr.
              • greenblack Re: Właśnie! 24.05.03, 14:51
                dreaded88 napisał:

                > Hyundai chodził mi też po głowie. Może chodzić też o mniejsze koszty.

                Ale przyznasz, że silnik Hyundaia w Mercedesie, to nie brzmi dumnie. Poza tym,
                jakie silniki by to miały być? 3.0 i 3.5 z XG i Terracana?

                > Wpadka - czyżbyś podejrzewał konstruktorów MB, że przewiozą się na czymś tak
                > dla nich banalnym jak V6 około 3l?

                Skoro przejechali się na czymś tak banalnym jak małe autoko miejskie z przednim
                napędem? Podobno Vaneo też się słabo sprzedaje. Zwykłe silniki wychodzą im
                dobrze. Chodzi mi o eksperymenty. Jeżeli miałby to być 2.6 z kompresorem i 218
                KM to jakieś problemy mogą wyniknąć. Jeżeli natomiast miałby to być silnik
                Hyundaia, to ryzyki jest jeszcze wyższe - w ich silnikach są chyba paski
                rozrządu.

                > BTW - silnik dokładnie 3-litrowy, z GDI, o mocy koło 220 koni, był
                zapowiadany
                > przed premierą W211, w ramach odnowy palety silników koło 2004...

                W kwestii CGI jestem bardzo sceptyczny. Pomijając fakt, że korzyść z tego
                rozwiązania jest czysto teoretyczna i problemy z odpowiednim paliwem, należy
                zauważyć, że CGI jest tylko w CLK200 CGI. Nie ma tego ani w klasie C, ani w A.
                Mercedes nie będzie ryzykował wpadki w swoim najważniejszym modelu. BMW stosuje
                to rozwiązanie tylko w 760i.

                > Pozdr.


                Pozdrawiam
                • dreaded88 Re: Właśnie! 24.05.03, 15:15
                  greenblack napisał:

                  > dreaded88 napisał:
                  >
                  > > Hyundai chodził mi też po głowie. Może chodzić też o mniejsze koszty.
                  >
                  > Ale przyznasz, że silnik Hyundaia w Mercedesie, to nie brzmi dumnie. Poza
                  tym,
                  > jakie silniki by to miały być? 3.0 i 3.5 z XG i Terracana?

                  Nie brzmi dumnie, racja. A Hyuundai nie robi przypadkiem np. V6 2.7?

                  >
                  > > Wpadka - czyżbyś podejrzewał konstruktorów MB, że przewiozą się na czymś t
                  > ak
                  > > dla nich banalnym jak V6 około 3l?
                  >
                  > Skoro przejechali się na czymś tak banalnym jak małe autoko miejskie z
                  przednim
                  >
                  > napędem? Podobno Vaneo też się słabo sprzedaje. Zwykłe silniki wychodzą im
                  > dobrze. Chodzi mi o eksperymenty. Jeżeli miałby to być 2.6 z kompresorem i
                  218
                  > KM to jakieś problemy mogą wyniknąć. Jeżeli natomiast miałby to być silnik
                  > Hyundaia, to ryzyki jest jeszcze wyższe - w ich silnikach są chyba paski
                  > rozrządu.

                  Dla MB małe autko z przednim napędem, w dodatku o dziwacznej koncepcji nie było
                  wcale czymś banalnym. 0 doświadczeń w tej materii.

                  > > BTW - silnik dokładnie 3-litrowy, z GDI, o mocy koło 220 koni, był
                  > zapowiadany
                  > > przed premierą W211, w ramach odnowy palety silników koło 2004...
                  >
                  > W kwestii CGI jestem bardzo sceptyczny. Pomijając fakt, że korzyść z tego
                  > rozwiązania jest czysto teoretyczna i problemy z odpowiednim paliwem, należy
                  > zauważyć, że CGI jest tylko w CLK200 CGI. Nie ma tego ani w klasie C, ani w
                  A.

                  ??? A szto eto?

                  markt.autobild.de/web_de/neu/technik.jsp?load=MERCEDES/519743.gcl&id=1882
                  > Mercedes nie będzie ryzykował wpadki w swoim najważniejszym modelu. BMW
                  stosuje
                  >
                  > to rozwiązanie tylko w 760i.

                  Rzeczywiście, na razie chyba ucichło o większych CGI.
                  Pozdr.
                  • greenblack Re: Właśnie! 24.05.03, 15:23
                    dreaded88 napisał:


                    > A Hyuundai nie robi przypadkiem np. V6 2.7?

                    Produkuje - 173 KM, ale wątpię, by wycisnęli z niego 190 albo 218 KM, a już tym
                    bardziej, by montowali to w ciężkim vanie.


                    > ??? A szto eto?

                    Rzeczywiście;) Ale w E-klasie nie ma CGI:P



                    Pozdrawiam
    • greenblack Silniki już znane 22.06.03, 18:38
      Viano 2.0 CDI - 2148 cm3 CDI 109 KM 270 Nm
      Viano 2.2 CDI - 2148 cm3 CDI 150 KM 330 Nm
      Viano 3.0 V6 - 3199 cm3 190 KM 270 Nm - tylko jako automat
      Viano 3.2 V6 - 3199 cm3 218 KM 305 Nm - tylko jako automat

      Czyli tylko bicie piany dziennikarzyn. Poczciwa 320 wiecznie żywa!


      Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka