Dodaj do ulubionych

Zaparcia u niemowlaka

06.01.05, 19:42
Kochane mamy w US...co polecacie na brak kupek = zaparcia.
Do teraz stosowalam od 1 tygodnia zycia Similac Advance Soy Formula for
Infantas with Iron... I to dlatego, ze moj mezus stwierdzil ze to najlepsza
na rynku....dzidzius nie jest alergikiem no ale jak tatus twierdzi ze
najlepsza to najlepsza...synus bardzo dobrze ja tolerowal. Codziennie 6 rano
kupka. Wszystko super....ponad tydzien temu poprosilam mezusai by w drodze
powrotnej do domu kupil formule bo wlasnie mi sie skonczyla....kupi owszem
dokladnie taka sama ale bez slowa SOY.....tzn kupil na bazie mleka (
opakowania identyczne tylko napis similac niebieski i nie ma slowa
soy...kurcze okey facet przemeczony popracy...tylko kuzwa on wstawal w nocy
razem ze man karmic synka n i robi ta formule a ja tak od nichcenia
spojrzalam na pudelka i wiecie co szlak mnie nie trafil bo to nie ta co
zawsze...no ale nic "przelknelam" ale on jeszcze dodal ze to ze on na samym
poczatku kupil SOY....to byla tez pomylka normalnie myslam ze padne:-) co za
oszust maly:) no ale przekonal mnie ze mamy zmieniaj formuly itp..no i moja
mam ciaglez polski pytala czemu ja ta soje stosuje no a ja na to po mezu ze
to najlepsze itp:-)....
Zmierzam do tego , ze cholera po
1) dzis minal 3 dzien bez kupki....i nawet herbatki nie pomagaja, melicon na
gazy tez nie....i tu moje pierwwsze pytanie co na rynku tutaj jest dostepne
przeciwko zaparciom dla 3, 5 miesieczniaka
po
2)konczy sie drugie pudlo czy powinnam wrocic do tego Soyowego? kurcze tak
chce zrobic ale...no nie wiem sama...poradzcie czy mieliscie
podobne "ptrzygody" ze zmiana formuly..

uffff...
dzieki sliczne za wszelkie rady...
Obserwuj wątek
    • edytkus Re: Zaparcia u niemowlaka 06.01.05, 21:23
      Na Twoim miejscu sporobowalabym z rumiankowa herbatka Hipp (z zielonym wieczkiem), ale szczerze
      mowiac nigdy nie mialam z dieckiem podobnego problemu.

      1.Amerykanska soja jest genetycznie modyfikowana!
      2. Najlepsze mieszanki na rynku to te z kwasami tluszczowymi (czyli tu maz ma racje z Similac
      Advance), a sojowe sa przeznaczone dla dzieci ze skaza bialkowa (tu maz moze racji nie miec kupujac
      miesznake sojowa). Jesli Twoje dziecko nie ma problemow z trawieniem mleka to nie ma sensu poic go
      mieszanka sojowa.
      3. Nie ma roznicy pomiedzy podobna mieszanka firmowa a np. wal-mart brand. Wg prawa wszystkie
      miesznaki musza miec ten sam sklad witamin i mineralow. Te drozsze mieszanki sa drozsze dlatego
      ze maja extra dodatki, np. kwasy tluszczowe a firmy je produkujace prowadza badania i eksperymenty.
      4. Ja na poczatku kupowalam Similac Advance ale po jakims czasie moje dziecko duzo po niej ulewalo
      wiec sie przerzucilam na Enfamil Lipil, moze u Was tez pora na zmiany?
      5. Podobno mieszanka ktora smakuje niemowletom najbardziej to Carnation Good Start :)
      • eve77 do edytkus... 07.01.05, 04:36
        Wiedzialm, ze na Ciebie moge liczyc....Cenie Cie za wlasne zdanie i lubie
        czytac Twoje posty:-).
        Pozdrawiam....kurde czyli radzisz mi pozostac na Similac Advace? chyba tak
        zrobie do 24 stycznia wtedy ide na kontrole do pediatry...
        A propo maluszek kupke zrobil w srodku dnia duzaaaaa:-) i nie meczyl sie wiec
        moze to chwilowe zwiazane ze zmiana.
        Dzieki raz jeszcze
        • edytkus Re: do edytkus... 07.01.05, 07:09
          eve77 napisała:

          > Wiedzialm, ze na Ciebie moge liczyc....Cenie Cie za wlasne zdanie i lubie
          > czytac Twoje posty:-).

          Dzieki, obawiam sie ze nie wszystkim odpowiada moje "wlasne zdanie" ;)

          > Pozdrawiam....kurde czyli radzisz mi pozostac na Similac Advace?

          Mysle ze tak, tylko nie dawalabym dziecku wersji sojowej jesli nie jest alergikiem. Twoj maz pewnei
          kupil zwykly Similac z zelazem, czyli to samo co Advance ale bez dodatku kwasow tluszczowych.

          Sliwki mozna kupic w sloikach albo w soku.
          Polecam organiczne sloiki Tender Harvest Gerber albo Earth's Best. Albo Beech Nut - nie organiczne ale
          za to z kwasami tluszczowymi.

          Dla starszych dzieci jesli macie mozliwosc sprowadzajcie z Polski Gerber Taaki Duzy (odpowiednik
          Graduates). Maja dlugotrwaly okres przechowywania wiec sie nie zepsuja. Te Polskie sa inne (nie
          lepsze, nie gorsze, po prostu inne): inne smaki (np. krolik), sa dwa razy wieksze (dwa obiady zamiast
          jednego), sa bardziej papkowate ale tez przyprawione (amerykanskie sloiczkowe jedzonko jest
          "bezsmakowe"). Co prawda tutaj nie zaleca sie przyprawiania ale nierzadko roczne dizeci jedza juz
          prawie wszystko.

          Chcialam jeszcze zauwazyc ze niemowle w wieku 4-6 m-cy powinno zaczac dostawac cereal.
          Dowiedziono ze dzieci ktore zaczynaja byc dokarmiane po tym okresie maja o wiele wieksze szanse
          zachorowania na cukrzyce w przyszlosci.
          • aniutek Re: do edytkus... 08.01.05, 05:19
            >Chcialam jeszcze zauwazyc ze niemowle w wieku 4-6 m-cy powinno zaczac dostawac cereal.
            >Dowiedziono ze dzieci ktore zaczynaja byc dokarmiane po tym okresie maja o wiele wieksze szanse
            >zachorowania na cukrzyce w przyszlosci.
            Edyta,
            nie za bardzo lapie...
            dawac cereal czy nie?
            moja Zuzka dostaje 2 X dziennie: rano kasze ryzowa albo pszenna z owocem, wieczorem owsianke,
            plus cherrios i biszkopty.
            oswiec pls
            :)
            anka
            • edytkus Re: do edytkus... 08.01.05, 07:02
              aniutek napisała:

              > Edyta,
              > nie za bardzo lapie...
              > dawac cereal czy nie?

              Dawac, dawac, od tego powinno sie zaczynac wprowadzanie pokarmow stalych. Chodzi o okreslony
              przedzial wiekowy - dlaczego? nie wiadomo, ale wg statystyk jest jak napisalam wczesniej. Wiadomo
              ze tak mniej wiecej do czwartego m-ca uklad trawienny dziecka nie jest jeszcze gotowy na nic poza
              mlekiem ale nie wolno czekac dluzej niz do szostego m-ca. Troche to sie kloci z zaleceniami ze
              powinno sie karmic wylacznie piersia przez pierwszych szesc miesiecy, ale wlasciwie da sie pogodzic.

              > moja Zuzka dostaje 2 X dziennie: rano kasze ryzowa albo pszenna z owocem, wiecz
              > orem owsianke,
              > plus cherrios i biszkopty.

              Wow! Duzo (z mlekiem pomiedzy)! Well, duzo w porownaniu do Alexandry w wieku 5 m-cy (ale ten
              czas leci!), ktora pierwsze cereal dostala pod koniec piatego m-ca (dokladnie 23 stycznia 2003 roku ;)).
              Biszkoptow jej nie dawalam (Cheerios lubi do dzisiaj, z mlekiem na sniadanie) ale polecam chrupki
              Gerber Wagon Wheels, takze jogurty Yo Baby (szczegolnie pitne). Acha, Alexandra za to wtedy pila
              duzo mieszanki - czesto i gesto :O
      • aniutek Re: Zaparcia u niemowlaka 07.01.05, 05:04
        > 5. Podobno mieszanka ktora smakuje niemowletom najbardziej to Carnation Good St
        > art :)
        moja mala coreczka okazala sie smakoszem i oprocz mojego mleka nie gardzi tylko Carnation :) widac
        cos w tym musi byc heheh

        w sprawie zaparc
        Zuzka ciagle na nie cierpi pomimo diety warzywnej i jedzenia owsianki co wieczor po prostu za malo
        pije. w okolicy 5 miesiaca zaczelam jej podawac przecier z suszonych sliwek zmieszany z jablkiem,
        staram sie dawac jak najwiecej plynow co jest trudne bo Zazul nie pije z butelki a tylko lyzeczka i
        najchetniej herbate ....
        Jesli Twoje dziecko dobrze sie czuje po zmianie mieszanki ( kupa juz zrobiona), nie ma alergicznej
        reakcji na mleko to tylko sie cieszyc. Za jakis czas w razie problemow z zaparciami, sok jablkowy, tarte
        jablko czy sucha sliwka pomoze w trawieniu i przyspieszy proces.
        • eve77 Re: Zaparcia u niemowlaka 07.01.05, 06:15
          aniutek...jak skonczy te 5 miesiecy to zglosze sie po ten przepis na przecier z
          suszonej sliwki z jablkiem...czy dobrze mysle (mam taka nadzieje) ze kupie g
          gotowy?:-)
          Dziekuje za naprawde cenne rady

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka