andzia1971 05.09.03, 14:13 Jestem w 4-tym tyg. ciąży. Pracuję 8-9 godz. dziennie przy komputerze. Czy taki rodzaj pracy może mieć wpływ na ciążę i rozwój dziecka ? Oprócz tego do pracy dojeżdżam ok. 60 km. Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
franula Re: Praca przy komputerze a ciąża 05.09.03, 14:25 Przepisy bhp zabraniaja kobietom w ciazy pracowac powyzej 4 h przy monitorze - o ile dobrze pamietam. Zapewne maja ku temu jakis powod. Pozdrawiam F Odpowiedz Link Zgłoś
evee1 Re: Praca przy komputerze a ciąża 05.09.03, 16:28 Ja jestem informatykiem i pracowalam w obu ciazach normalnie, w drugiej to nawet do ostatniego dnia. Dzidzie byly (i sa) jak malowanie. Byc moze ma to jakis wplyw, ale zarowno w Anglii, jak i w Australii kobiety normalnie pracuja przy komputerze ile chca. Juz te dojazdy sa chyba gorsze. Odpowiedz Link Zgłoś
donatta Re: Praca przy komputerze a ciąża 05.09.03, 16:29 rzeczywiście, zgodnie z przepisami kobieta w ciąży może pracować przy komputerze najwyzej 4 h. Ale nie dlatego, że stwierdzono że więcej szkodzi, tylko Odpowiedz Link Zgłoś
donatta Re: Praca przy komputerze a ciąża 05.09.03, 16:31 Upps, coś mie sie kliknęło. A więc nie stwierdzono, że więcej godzin szkodzi, tylko nie potwierdzono, że NIE SZKODZI. A lekarze wolą dmuchac na zimne. Ja jako tłumacz dwie ostatnie ciąże spędziłam przy komputerze, nierzadko pracując nocami, albo ponad 8h dziennie. Dzieci mam zdrowe. Pozdrawiam Donata Odpowiedz Link Zgłoś
monika.antepowicz Re: Praca przy komputerze a ciąża 06.09.03, 22:50 Problemem jest nie komputer a monitor. Według przepisów BHP ciezarna moze przy monitorze pracowac dwie godziny z przerwami, ale nikt tego nie rpzestrzega, gdyż nie stwierdzono żadnych chorób płodu z powodyu pracy z komputerem, no i same mamy boja się stracić pracę. jedyne co można radzić to upwewnienie sie, czy monitor ma dobre filtry i ograniczyć oglkądanai telewizji w domu Odpowiedz Link Zgłoś