Dodaj do ulubionych

INTELIGO...

29.07.04, 08:14
Szanowny ekspercie, Mariuszu z Inteligo, PANOWIE,

Zapoczątkowałem już wcześniej na tym forum wątek "INTELIGO - Naciągacze !!!"
Po opiniach i wyjaśnieniach postanowiłem uzbroić się w cierpliwość i wykazać
dobrą wolą w stosunku do banku w którym nieopatrznie założyłem konto osobiste.
Dokładną historię już znacie z poprzedniego wątku, tu tylko przedstawię
najważniejsze kwestie:
1. Wniosek o konto wspólne (żona jako współwłaściciel) złożyłem w kwietniu
2004.
2. Konto zostało otwarte w maju 2004 i pierwsza wpłata z tytułu umowy o pracę
w państwowym zakładzie pracy zatrudniającym ponad 1000 osób wpłynęła również
w maju: dokładnie 27 maja 2004.
3. Korzystam z kart wydanych przez bank, zdefiniowałem i realizuję przelewy i
zlecenia stałe.
4. Pensja ponadto wpłynęła 27 czerwca i ostatnio 27 lipca 2004.

Na konto zatem wpłynęły już 3 pensje, zawsze 27 dnia miesiąca.
powiedzcie mi proszę jak to możliwe:
Próbując złożyć wniosek o debet system informuje mnie, że nie mogę go złożyć
bo: - tu cytat - "Nie korzystasz aktywnie ze swojego konta Inteligo.
Zachęcamy Cię do czynnego korzystania z oferty konta Inteligo, a wkrótce
będziesz mógł ubiegać się o przyznanie w nim debetu.. Aby poznać szczegółowe
warunki ubiegania się o debet przeczytaj opis oferty na naszych stronach
informacyjnych lub zadzwoń do konsultanta Inteligo pod numer 0 800 121 121
lub (81) 53 56789."

Ujęty w cudzysłowie jest dokładny tekst, który pokazuje mi się kolejny raz po
usiłowaniu złożenia wniosku o debet po kolejnym wpływie pensji.

Wiem już o bankowym scoringu itp itd. Pytanie jest proste i oczywiste zgodnie
z tekstem wyświetalnym na stronie, chciałbym poznać "szczegółowe warunki
przyznawania debetu" ale nie mogę !!! bo nikt nie umie ich przedstawić
zasłaniając się tajemnicą bankową !!! Po co w takim razie jest informacją, że
wszystkiego się dowiem ze stron albo u konslutanta jak jedno i drugie źródło
informacji jest puste.

CZY TO JEST UCZCIWE ZACHOWANIE BANKU ? który w reklamach pisze o 90
sekundowym wypełnianiu wniosku i przyznaniu debetu już po pierwszej
wpłacie ???
Lepiej bym się czuł, gdyby bank stwierdził, że jestem niewiarygodny i chce
dodatkowych dokumentów lub, że przyzna mi debet w wysokości tylko np. 100 zł.
W banku z którego usług zrezygnowałem PeKaO SA - przyznawany jest wszystkim
bez wyjątku tzw. "overdraft" w wysokości 300 zł.
Komunikat o "nieaktywnym" korzystaniu z konta doprowadza mnie do szewskiej
pasji.
Dzwonie zaraz do konsultata, posłucham sobie przez kwadrans muzyczki i
poproszę o informację jak mam zamknąć to konto - rezygnuję z usług inteligo.
Nie polecam nikomu kogo wpływy są w wysokości maksymalnego debetu (lub
mniejsze), gdyż i tak nie można nawet złożyć wniosku o jego przyznanie.
Być może największy w Polsce bank detaliczny chciałby być bankiem tylko dla
osób, których wpływy przynajmnniej dwukrotnie przywyższają średnią krajową.
Moje wpływy są powyżej ale nie dwukrotnie tej średniej i to wydaje się być
zbyt mało.
Citibank ma teraz akurat bardzo dogodne warunki prowadzenia konta, a ponieważ
mam u nich kartę kredytową, teraz założę również konto osobiste.

Mariusz.
Obserwuj wątek
    • michal.macierzynski Re: INTELIGO... 29.07.04, 12:22
      Witam!

      W przypadku gdy spełnił Pan wszystkie podane wcześniej warunki, a system mimo
      wszystko wyświetla informację o braku możliwości przyznania debetu być może
      wchodzą w grę inne czynniki. Z różnych względów w tym także bezpieczeństwa
      kredytowego bank nie
      może podawać wprost i bezpośrednio przyczyny odrzucenia wniosku. Jest to nawet
      zapisane w regulaminie: 㤠2. pkt 3. Bank ma prawo do odmowy przyznania Limitu
      debetowego bez podania przyczyn.” Przyczyn nie znają też konsultanci.
      W takich sytuacjach najczęściej chodzi o wpis w BIK lub BIG (niestety nie można
      wykluczyć, że jakiś inny bank nawet przez pomyłkę dopisał tam Pana),
      niezapłacony mandat itp.
      Tak jak już o tym pisałem– system z pewnością działa – bo nie tylko ja, ale
      również moi znajomi mają w Inteligo debet (również po pierwszym wpływie).
      System jest dość liberalny – i z przyznawaniem raczej nie ma problemów – chyba,
      że później o wysokość debetu. Trzeba tutaj jednak wspomnieć, że system nie
      wyświetla osobnego komunikatu w sytuacji, gdy bank nie jest pewny zdolności
      kredytowej klienta!

      W tej sytuacji mogę tylko doradzić poszukanie innej oferty.

      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia.

      MM
      • mkar72 Re: INTELIGO... 29.07.04, 14:04
        Szanowny Panie,

        podkreślam to przez cały czas: nie mogę złożyć wniosku a nie dostać debetu - to
        zdecydowana różnica. Jest oczywiście zapis w regulaminie, który Pan przytoczył
        ale to ma miejsce po (!) złożeniu wniosku.
        Odnośnie listy BIK, BIG: jak mogę sprawdzić czy tam mnie nie ma ?

        Dziękuję i pozdrawiam,

        Mariusz.
        • czuk1 Re: INTELIGO... 31.07.04, 08:24
          mkar72 napisał:

          > Szanowny Panie,
          >
          > podkreślam to przez cały czas: nie mogę złożyć wniosku a nie dostać debetu -
          to
          >
          > zdecydowana różnica. Jest oczywiście zapis w regulaminie, który Pan
          przytoczył
          > ale to ma miejsce po (!) złożeniu wniosku.
          > Odnośnie listy BIK, BIG: jak mogę sprawdzić czy tam mnie nie ma ?
          >
          > Dziękuję i pozdrawiam,
          >
          > Mariusz.


          Też Mariusz.
          Potwierdzam to co pisze Ekspert. Mam konto wInteligo. Wypełniłem wniosek i od
          razu wyskoczyła mi informacja o tym debecie , malym co prawda (499 zł). Nie
          potrzebuję kredytu ale nie sądzę, że miał bym jakieś klopoty z systemem przy
          uzyskaniu debetu 2000 zł.
          A u Ciebie? Jeśli nie potrafisz wydobyć z komputera planszy wniosku (tak
          zrozumialem) to jak mogą Ci udzielić kredyt?

          I jeszcze - jest infolinia - zglaszasz swój problem.

          jest system pisemnego kontaktowania sie i zgłaszania swoich
          problemów.

          Skorzystaj z tego. Ja juz 2x miałem takie przygody, a to ze zgubieniem hasła, a
          to ze zgubieniem kodów operacji (tej zdrapki).

          Wytrzymaj albo znajdż (jeśli to wogóle możliwe) inny bank internetowy.

          Coś tak sądzę , że Twoje potrzeby nie są duże. Wystarczy abyś miał możliwość
          sprawdzenia stanu konta przy pomocy (np. telefonu komórkowego WAP) i posiadania
          sporego salda debetowego. Tak?. Takie wymogi spełnia konto osobiste kazdego
          wiekszego banku, nawet PKO BP (od 15.IX przy pomocy telefonu każdy posiadacz
          Superkonta sprawdzi swoje saldo na rku). m
          • mkar72 Re: INTELIGO... 06.08.04, 11:17
            czuk1 napisał:

            > Też Mariusz.
            > Potwierdzam to co pisze Ekspert. Mam konto wInteligo. Wypełniłem wniosek i od
            > razu wyskoczyła mi informacja o tym debecie , malym co prawda (499 zł). Nie
            > potrzebuję kredytu ale nie sądzę, że miał bym jakieś klopoty z systemem przy
            > uzyskaniu debetu 2000 zł.
            > A u Ciebie? Jeśli nie potrafisz wydobyć z komputera planszy wniosku (tak
            > zrozumialem) to jak mogą Ci udzielić kredyt?
            >
            > I jeszcze - jest infolinia - zglaszasz swój problem.
            >
            > jest system pisemnego kontaktowania sie i zgłaszania swoich
            > problemów.
            >
            > Skorzystaj z tego. Ja juz 2x miałem takie przygody, a to ze zgubieniem hasła,
            a
            >
            > to ze zgubieniem kodów operacji (tej zdrapki).
            >
            > Wytrzymaj albo znajdż (jeśli to wogóle możliwe) inny bank internetowy.
            >
            > Coś tak sądzę , że Twoje potrzeby nie są duże. Wystarczy abyś miał możliwość
            > sprawdzenia stanu konta przy pomocy (np. telefonu komórkowego WAP) i
            posiadania
            >
            > sporego salda debetowego. Tak?. Takie wymogi spełnia konto osobiste kazdego
            > wiekszego banku, nawet PKO BP (od 15.IX przy pomocy telefonu każdy posiadacz
            > Superkonta sprawdzi swoje saldo na rku). m

            Mariuszu, jeśli już coś piszesz to pisz z głową - bzdury !
            Gdybyś przeczytal opis moje problemu to wiedziałbyś, że właśnie nie mogę złożyć
            wniosku o debet gdyż system wypisuje mi "że nie korzystam aktywnie z konta
            inteligo" i to jest mój problem a nie wysokość czy wogołe rozpatrzenie wniosku
            o debet.
            Druga sprawa: Na jakiej podstawie przypuszczasz, że moje potrzeby nie są duże ?
            Skoro ktoś się reklamuje i coś mi jako klientowi proponuje, chciałbym móc z
            tego skorzystać. Uzyskanie debetu nie jest dla mnie sprawą "życia i śmierci" -
            jakoś sobie radze.
            Wkurza mnie takie postępowanie banku i to wszystko.
            Ty i ekspert ani wasi znajomi nie mieliście problemów - fajnie, ale dlaczego
            nie próbujecie chociaż kogoś zrozumieć lub przyznać mu chcociaż częściowo
            rację ? To takie trudne ?
            Po to chyba jest to forum - żeby dyskutować ale raczej rzeczowo a nie opowiadać
            brednie.

            Mariusz.
      • mkar72 Re: INTELIGO... 29.07.04, 15:23
        Szanowny Ekspercie,

        zaintrygował mnie Pan tą listą BIK i właśnie wysłałem do nich zapytanie o
        udostępnienie moich danych (trzeba czekać do 30 dni).
        Uświadomiłem sobie jednak teraz, że to właśnie nikt inny jak tylko inteligo
        mógł zamieścić mnie w tej bazie !!!
        Otóż w miesiąc po otwarciu rachunku 27 maja w dniu wpływu pierwszej pensji,
        dostałem również wyciąg z inteligo z tego dnia gdzie naliczono mi -6,97 za
        prowadzenie rachunku (4.99) i dwie karty visa (2x0,99) - może to spowodowało
        niedozwolone i niespłacone zadłużenie !

        Następną rzeczą jaką sprawdzam jest jak Pan napisał "niezapłacony mandat",
        tylko nie bardzo wiem, gdzie to mam sprawdzać.
        Bardzo proszę o wskazówkę gdzie tego można szukać.
        Z góry dziękuję.

        Mariusz.
      • mkar72 Re: INTELIGO... 29.07.04, 16:10
        Panie Ekspercie,

        Jeszcze jedno pytanie: dlaczego dla inteligo jestem klientem niewiarygodnym ?
        Czy inne banki nie weryfikują swoich klientów w podobny sposób ?
        W jaki sposób wytłumaczyć, że jestem wiarygodny dla citibanku, lukasbanku i
        aigbanku ?
        Tylko te banki proponują mi dużo większe kwoty kredytów na bardzo
        preferencyjnych warunkach - jak twierdzą - dla wiarygodnych klientów.
        Całe życie nie miałem nigdy problemów z żadnym bankiem, długami itd itp, aż tu
        nagle... inteligo ! - stąd moje ogromne oburzenie i proszę spróbować mnie
        zrozumieć. Jestem normalnym, uczciwym szarym "Janem Kowalskim" a nie
        naciągaczem. Z jakich powodów spotyka mnie takie traktowanie ?

        To skutecznie mnie zraziło do banków tylko internetowych, w których SYSTEM ma
        kluczowe zdanie i wydaje jedyne i niepodwarzalne opinie. W tradycyjnym banku
        można z kimś porozmawiać, zapytać, coś ustalić... a tu można sobie pisać maile
        i faksy do woli, które pozostają bez odpowiedzi albo dostaje się odpowiedź
        identyczną z tą generowaną przez cudowny SYSTEM.
        ŻENADA.
        • michal.macierzynski Re: INTELIGO... 31.07.04, 17:40
          Witam!

          Niestety nie znam Pana sytuacji, dlatego trudno mi cokolwiek stwierdzić. Z
          jednej strony mogą to być jakieś wpisy w BIKu (nie od Inteligo, bo jak mniemam
          szybko uregulował Pan debet), a z drugiej właśnie bezduszny w końcu system
          stwierdził, że skoro raz pokazał się debet – to jest Pan klientem podejrzanym
          zwłaszcza, że jak Pan pisze ma kredyty w innych bankach.
          Patrząc z zewnątrz może to wyglądać tak, że ma Pan duże długi w stosunku do
          zarobków, które finansowane są kolejnymi kredytami. Z tego powodu może wystąpić
          brak płynności (a taką oznaką dla systemu może być niedozwolony debet).
          Wszystkie warunki dla takiego przypadku zostały tutaj spełnione (informacje o
          innych kredytach, które Pan w przeszłości brał, a także ma obecnie są dostępne
          w BIKu), dlatego mógł Pan zostać przez system automatycznie zaliczony do grupy
          ryzyka. To tylko jeden z przykładów – dlaczego system nie przydzielił debetu.
          Powody mogą być oczywiście inne – spóźnienie się kiedyś ze spłatą raty kredytu,
          zbyt wysoki jak dla Inteligo limit zadłużenia w innych bankach itp.

          Niestety nie jestem Panu w stanie odpowiedzieć dokładnie na temat przyczyny
          odmowy oraz czy w ogóle będzie Pan mógł starać się o debet w przyszłości. Jeśli
          jest on dla Pana warunkiem koniecznym przy korzystaniu z konta – wydaje mi się,
          że będzie Pan musiał szukać nowego rachunku.

          System jest tylko systemem i ma swoje zalety i wady. Ja i wielu innych klientów
          bez podpisywania żadnych papierków dostaliśmy debet w niespełna 2 minuty. Panu –
          być może niesłuszne – system odmówił. Pozostaje zatem zmierzenie się z
          tradycyjnym systemem – czyli bankiem, gdzie wnioski o debet czy kredyt w koncie
          zatwierdzane są przez ludzi.

          Pozdrawiam i mam nadzieję, że będzie mógł pan dostać debet bez dalszych
          niespodzianek.

          Michał Macierzyński
          • mkar72 Re: INTELIGO... 06.08.04, 11:27
            michal.macierzynski napisał:

            > Witam!
            >
            > Niestety nie znam Pana sytuacji, dlatego trudno mi cokolwiek stwierdzić. Z
            > jednej strony mogą to być jakieś wpisy w BIKu (nie od Inteligo, bo jak
            mniemam
            > szybko uregulował Pan debet), a z drugiej właśnie bezduszny w końcu system
            > stwierdził, że skoro raz pokazał się debet – to jest Pan klientem podejrz
            > anym
            > zwłaszcza, że jak Pan pisze ma kredyty w innych bankach.
            > Patrząc z zewnątrz może to wyglądać tak, że ma Pan duże długi w stosunku do
            > zarobków, które finansowane są kolejnymi kredytami. Z tego powodu może
            wystąpić
            >
            > brak płynności (a taką oznaką dla systemu może być niedozwolony debet).
            > Wszystkie warunki dla takiego przypadku zostały tutaj spełnione (informacje o
            > innych kredytach, które Pan w przeszłości brał, a także ma obecnie są
            dostępne
            > w BIKu), dlatego mógł Pan zostać przez system automatycznie zaliczony do
            grupy
            > ryzyka. To tylko jeden z przykładów – dlaczego system nie przydzielił deb
            > etu.
            > Powody mogą być oczywiście inne – spóźnienie się kiedyś ze spłatą raty kr
            > edytu,
            > zbyt wysoki jak dla Inteligo limit zadłużenia w innych bankach itp.
            >
            > Niestety nie jestem Panu w stanie odpowiedzieć dokładnie na temat przyczyny
            > odmowy oraz czy w ogóle będzie Pan mógł starać się o debet w przyszłości.
            Jeśli
            >
            > jest on dla Pana warunkiem koniecznym przy korzystaniu z konta – wydaje m
            > i się,
            > że będzie Pan musiał szukać nowego rachunku.
            >
            > System jest tylko systemem i ma swoje zalety i wady. Ja i wielu innych
            klientów
            >
            > bez podpisywania żadnych papierków dostaliśmy debet w niespełna 2 minuty.
            Panu
            > –
            > być może niesłuszne – system odmówił. Pozostaje zatem zmierzenie się z
            > tradycyjnym systemem – czyli bankiem, gdzie wnioski o debet czy kredyt w
            > koncie
            > zatwierdzane są przez ludzi.
            >
            > Pozdrawiam i mam nadzieję, że będzie mógł pan dostać debet bez dalszych
            > niespodzianek.
            >
            > Michał Macierzyński

            Panie Ekspercie,

            po pierwszych Pana wypowiedziach dałem się wpuścić w gonitwę i sprawdzanie
            swojej wiarygodności...
            Rozumiem rolę Eksperta na tym forum ale to już chyba przesada.
            Wnioskowanie o moim gigantycznym zadłuzeniu, zapisach na listach BIK i BIG, nie
            zapłaconych mandatach itp itd...
            Pragne Pana poinformować, że moje stwierdzenia o dobrych notowanich w innych
            bankach wzięły się stąd, że miałem u nich kredyty, które regularnie i terminowo
            spłaciłem - stąd wysoka wiarygodność.
            Dziwi mnie fakt dlaczego nie stara się Pan mnie zrozumieć i chociaż częściowo
            przyznać racji, że system inteligo gdzieś, w jakimś szczególnym przypadku
            zawiódł. Mało tego, że nie bardzo da się to sprawdzić czy naprawić, zaś kontakt
            z bankiem tak naprawde sprowadza się do przeczytania przez konsultanta
            informacji, którą sam mogę zobaczyć na sronie www.

            Pan i Pańscy znajomi nie mieliście problemu z wypisaniem wniosku więc wszystko
            gra.
            Szkoda tylko, że jako ekspert nie stawia się Pan po stronie klienta tylko po
            stronie banku.

            Mariusz.
            • michal.macierzynski Re: INTELIGO... 09.08.04, 13:19
              Witam!

              Przykro mi, że uważa Pan, że stoję po stronie banku. Mogę się z nim nie
              zgadzać, ale szanuję Pana zdanie.

              Tak jak wcześniej pisałem. System Inteligo działa automatycznie i w sytuacji,
              gdy odrzuci czyjś wniosek – nie ma trybu odwoławczego. Innymi słowy – być może
              debetu Pan w ogóle tam nie dostanie, nawet w przyszłości. Bank ma takie prawo.
              Pan ma z kolei prawo zamknąć z tego powodu rachunek i przenieść się gdzieś
              indziej.

              Tak jak pisałem - Pana przypadek jest specyficzny, a system Inteligo coś
              sygnalizuje i odmawia przyznania kredytu. W poprzednim poście pisałem o
              możliwych przyczynach.
              Niestety nie znam ich i z doświadczenia wiem, że sam bank też ich nie ujawnia
              (np. ze względu na bezpieczeństwo).

              Inteligo nie jest jedynym kontem na rynku. Dlatego nie widzę naprawdę powodów,
              żeby musiał Pan tracić swój czas i nerwy. Jeśli zależy Panu na debecie, a nie
              np. na funkcjonalności konta - może Pan przenieść się przecież gdzie indziej.

              Pozdrawiam i życzę powodzenia.

              Michał Macierzyński
              • monjan Re: INTELIGO... 25.07.05, 13:49
                panie Michale! gartuluje cierpliwości do odpisywania na forum takze takim (bez
                urazy) pieniaczom

                a swoja drogą to jest marketing-taki "chłyt"
                "możesz otrzymac debet-ale nie musisz..." złozyc wniosek mozna zawsze, dostac
                debet-niekoniecznie
                pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka