Dodaj do ulubionych

slub w Albanii

10.04.08, 19:20
mam pytanie dotyczace aktu urodzenia(mojego)czy to ma byc akt
miedzynarodowy?czy normalny akt z pieczatka od ministerstwa?i czy ma
byc przetlumaczony z pol na alb ?z gory dziekuje za odp
Obserwuj wątek
    • llydiaa-82 Re: slub w Albanii 10.04.08, 19:55
      pełny akt urodzenia póżniej pieczątka apostile a póżniej tłumaczenie
      i gotowe smile)))))
      • nikol12 Re: slub w Albanii 10.04.08, 20:39
        a gdzie po ta pieczatke mam sie udac??czy to sie wysyla do
        ministerstwa?bo nie mam pojecia i jak dlugo sie czeka?
        • nertila Re: slub w Albanii 10.04.08, 20:48
          do Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Warszawie,to takie bbiuro na
          parterze na rogu ulicy jakiejś tam i al.Szucha
          Właściwym do wydawania apostille urzędem, w stosunku do polskich
          dokumentów, jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych (adres: MSZ Dział
          Legalizacji, Al. Szucha 21, 00-580 Warszawa tel: 22 523-9463
          lub 22 523-9128; godziny przyjęć: 9-13, od poniedziałku do piątku).
          Jedna Apostille to 60zł (1 na każdy dokument więc nie zależnie od
          ilości stron) Jak podejdziesz osobiście to dostajesz w 5minutsmile
          Wysyłania pocztą nie polecam bo leży na kupie innych papierów i im
          wcale nie śpieszno by odsyłać na już!

      • nikol12 Re: slub w Albanii 11.04.08, 15:59
        a czy potrzebuje zaswiadczenie ze nie jest mezatka czy jest to
        konieczne?
        • krystyna_ewa Re: slub w Albanii 11.04.08, 16:08
          Zaświadczenie z USC jest niezbędne i również opatrzone pieczątką Apostille
          /zaświadczenie musisz załatwić osobiście /i jest ważne 3 m-ce
      • olia24 Re: slub w Albanii 29.04.08, 13:42
        a ja zalatwilam apostille w Londynie,jest tu urzad,ktory potwierdzil
        moj akt urodzenia i akt slubu.Wiec nie trzeba jechac
        doWarszawy,jesli ktos mieszka w Anglii.
    • nikol12 Re: slub w Albanii 10.04.08, 21:54
      czy jest mozliwe poswiadczenie aktu w ambasadzie w londynie, jesli
      nie ma w kraju?
      • nertila Re: slub w Albanii 11.04.08, 07:35
        Wydaje mi się że tak, bo w końcu nie każdy mieszka w Polsce a
        ambasady od tego są w końcu by pomagać nam z naszymi papieramismile
        tyle tylko że nie wiem ile im to zajmie? jak jedziesz osobiście na
        szucha to masz za 5minut tego samego dnia gotowe, a jak przez
        ambasade to oni by to musieli wysłać potem troche poleży na szucha,
        bo pierszeństwo ma klient który przyjeżdża osobiście i to im sie
        właśnie podbija na już a tym z kupki papierów to jak nie ma
        petentówwink i potem odsyłają to do konsulatu chyba czy ambasady? nie
        załatwiałam apostill inaczej niż osobiście więc może ktoś kto to
        robił pocztą powinien się tu wypowiedziec ile czekał/a?
        • krystyna_ewa Re: slub w Albanii 11.04.08, 07:43
          Właściwym do wydawania apostille urzędem, w stosunku do polskich dokumentów,
          jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych (adres: MSZ Dział Legalizacji, Al. Szucha
          21, 00-580 Warszawa tel: 22 523-9463 lub 22 523-9128; godziny przyjęć: 9-13, od
          poniedziałku do piątku).

          I nie ma innej możliwości z zagranicy można też przesłać pocztą wraz z opłatą
          wszystko jest wyjaśnione w tej notatce ale trzeba czytać uważnie!!
          www.msz.gov.pl/Apostille,-,poswiadczanie,dokumentow,1796.html
        • krystyna_ewa Re: slub w Albanii 11.04.08, 07:46
          Jeśli chodzi o czas przesyłka polecony priorytet/około 3dni w PL/+1dz.MSZ+ 2-3
          dni zwrot dokumentów /to zalezy od poczty MSZ wysyla natychmiast .
          • zeg-ata Re: slub w Albanii 11.04.08, 09:37
            Niestety nie odsylaja tak szybko jak byc moze twierdza. Jedna z
            moich kolezanek czekala okolo poltora miesiaca,a druga 3
            tygodnie.Wiec jesli komus nie zalezy na czasie moze wyslac poczta, a
            jesli zalezy na czasie i pewnosci, ze gdzies to sie nie zapodzieje
            po drodzesmile to lepiej zalatwiac osobiscie.
            • nertila Re: slub w Albanii 11.04.08, 09:50
              Ja to załatwiam w ten sposób: nie mam zamiaru kolejny raz jechać do
              Warszawy na głupie 5minut,płacić za podróż i tłuc się pociągiem z
              Wrocławia 7h w jedną strone. więc wysłałam moje dokumenty to
              przyjaciółki która tam mieszka i ona podejdzie do Ministerstwa po
              moje apostille. Potem odeśle mi dokumenty poleconym a ja zrobie
              przelew na jej konto przez internet i w ten sposób się rozliczymysmile

              Pozdrowienia dla ciebie moja Warszawiankowink
    • nikol12 Re: slub w Albanii 11.04.08, 12:54
      bardzo dziekuje za Wasza pomoc smile
    • nikol12 prosze o pomoc 11.04.08, 23:04
      czy moze mi ktos napisac jak to jest dokladnie z ta pieczatke?czy
      apostille ma byc opieczetowany moj pelny wypis aktu urodzenia jak i
      rowniez zaswiadczenie o zdolnosci prawnej do zawarcia zwiazku
      malzenskiego(te zaswiadczenie jest wazne przez okres 3 miesiecy?)czy
      te 2 dokumenty powinnam wyslac do ministerstwa?i czy kazdy ma byc
      tlumaczony?prosze niech mi ktos odpowie
      • krystyna_ewa Re: prosze o pomoc 11.04.08, 23:48

        nikol
        1/pelny wypis aktu urodzenia
        2/zaswiadczenie o zdolnosci prawnej do zawarcia zwiazku malzenskiego
        to są dokumenty niezbedne !!!należy je potwierdzić w MSZ/apostille/
        -pamiętaj o ważności Zaświadczenia 3-ce
        Następnie trzeba oba dokumenty przetłumaczyć /może być w Albanii jutro znajdę Ci
        namiary a może Idylla pomoże bo miala z tym Panem kontakt
        • llydiaa-82 Re: prosze o pomoc 12.04.08, 08:00
          no ja tłumaczyłam w albani i powiem że wyszło mnie to dwa razy taniej ale od
          początku bo coś pani nikol miesza
          najpierw tu w pl załatw pieczatki na orginały polskie
          ja miałam trzy dokumenty
          *pełny odpis aktu urodzenia
          *zaświadzcenie że nie byłam wcześniej mężatką
          *zaświadczenie że polska honoruje ślub z obywatelem albanii
          na tych trzech miałam pieczątke apostile pojechałam z tym do albanii i tam
          przetłumaczyłam u pana Leonarda Zissi jeśli chcesz namiary do niego to daj znać
          pozdrawiam
        • ramikalee Re: prosze o pomoc 21.04.08, 17:43
          A po slubie ile trwa zeby albanczyk dostal wszystkie wizy, papiery
          itd. zeby mogl wyjechac z kraju - do Anglii. Czy anglicy robia duze
          problemy - slyszalam ze boja sie malzenstw dla papierow i moga
          poddac w watpliwosc zawarty zwiazek malzenski . Moga tak ?
          • a.hysa Re: prosze o pomoc 24.04.08, 07:36
            moga, dlatego jest tu tyle watkow na ten temat poczytaj i poszykaj
            na forum a wszystko zrozumiesz

            pozdrawiam
    • nikol12 Re: slub w Albanii 24.04.08, 14:36
      jak wygladal Wasz slub w Albanii?
      • a.hysa Re: slub w Albanii 24.04.08, 14:45
        u mnie sam slub byl nudny bo tylko my i swiadkowie, w 2004 roku,
        zakonczylismy mala kalacja we dwojesmile, za to w 2006 roku zrobilismy
        wesele na okolo 100 osob, i musze przyznac to byl moj dzien!
        wybawilam sie jak nigdysmile przy albanskiej muzyce, w 97% byli sami
        albanczycy tylko 3% to polacy ale nie zaluje, zrobione to bylo na
        bardziej albansa impreze czyli na koniec spalilismy chucte na
        szczesciesmile
        • tatianka23 Re: slub w Albanii 03.10.08, 23:20
          Hej ....mam male pytanko, czy pieczatka apostille jest rowniez
          potrzeba, zeby wziasc slub cywilny w Wielkiej Brytani????
          • nertila Re: slub w Albanii 05.10.08, 11:27
            tak
          • olia24 do tatianka23 22.10.08, 21:21
            Witaj ! Tatianka,ja mieszkam w Londynie,jesli ty tez,to kolo
            Trafalgar Square jest specjalny urzad,ktory wydaje pieczatki
            apostille
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka