Dodaj do ulubionych

Rewalidacja

23.10.07, 20:02
czy ktoś sie orientuje może czy nauczyciel wspomagajacy w klasie
integracyjnej moze zajecia rewalidacyjne przeprowadzac nie z jednym
dzieckiem ale z dwójką jednocześnie?
Obserwuj wątek
    • beata.m Re: Rewalidacja 23.10.07, 21:17
      Zajęcia rewalidacyjne to:
      1. zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze - od 4 do 8 uczniów
      2. zajęcia korekcyjne:
      - korekcyjno - kompensacyjne - od 2 do 5 uczniów
      - gimnastyka korekcyjna - od 8 do 12 osób
      - zajęcia logopedyczne - od 2 do 4 uczestników
      - zajęcia socjoterapeutyczne - od 3 do 10 uczniów
      - kinezyterapia - od 2 do 5 uczniów

      www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1019
      sp6.kwidzyn.pl/prawo/proc_psych.html
      Pozdrawiam
      BeataM
    • memenka Re: Rewalidacja 26.10.07, 01:37
      móc a chciec to róznica, pani wspomagająca u mojego syna w klasie ma to za
      przeproszeniem gdzieś i mój syn na nic takiego nie chodzi a powinien ino i po to
      ma tę panią
    • kassa10 Re: Rewalidacja 26.10.07, 20:28
      Zajęcia rewalidacyjne przeprowadzane tylko z jedną osobą nie są
      wariantem optymalnym dla dziecka (tak chce zarówno literatura
      przedmiotu jak i mówi moje kilkunastoletnie doświadczenie jako
      pedagoga specjalnego).
        • kassa10 Re: Rewalidacja 28.10.07, 19:40
          Rewalidacja służy poprawie poziomu rozwoju tych sfer funkcjonowania
          dziecka, które w wyniku jego niepełnosprawności są zaburzone mocniej
          niż inne ( u jednych dzieci będzie to analizator wzrokowy, u innych
          słuchowy, jeszcze inne będą miały zaburzooną koordynację ruchową,
          itd.). Zajęcia rewalidacyjne przynoszą lepszy efekt, gdy są
          prowadzone z co najmniej dwojgiem dzieci - istotną rzeczą jest tu
          współpraca, pewnego rodzaju współzawodnictwo, motywacja, a także
          fakt, że pewne gry i zabawy usprawniające dzieci lepiej wychodzą
          między dziećmi niż między dorosłym a dzieckiem. Raczej nie łączy się
          w grupy dzieci o skrajnie różnych potrzebach.

          Oczywiście bywają wskazania do rewalidacji indywidualnej i takową
          tez się prowadzi.

          Nie wiem czy takie rozwinięcie Cię satysfakcjonujesmile)
          • guderka Re: Rewalidacja 28.10.07, 21:01
            dzięki !

            a co robi nauczyciel z dzieckiem niepełnosprawnym tylko ruchowo
            które ma zaleconą rewalidację obligatoryjnie (bo tak sie pisze w
            drukach z poradni PP)?
            • kassa10 Re: Rewalidacja 04.11.07, 19:05
              Sorry, że musiałaś czekać tak długo na odpowiedź, ale miałam bardzo
              gorący czas w żyźni.

              Co do meritum - to wszystko zależy.
              zależy od rodzaju niepełnosprawności, jego zakresu, zaleceń poradni,
              nastawienia rodziców, potrzeb dziecka w danej chwili....
              Zaznaczam, że patrzę tu z pozycji pedagoga, a nie rehabilitanta,
              którym nie jestem.
              Ja zaczynam od rozmowy z rodzicem oraz analizy dokumentacji oraz
              jeżeli jest to możliwe konsultacji z innymi nauczycielami
              pracującymi z dzieckiem.
              Generalnie skupiam się na tym co najbardziej utrudnia funkcjonowanie
              dziecku i jego rodzicom.
              Jeż4eli największym problemem dziecka są zaburzenia równowagi, które
              bardzo utrudniają inne czynności to opracowujemy program mający
              poprawić tę równowagę lub niwelować skutki z jej zaburzeń wynikające
              (na przykład nauczyć dziecko technik wykonywania pewnych czynności
              mimo utrudnień spowodowanych deficytem).
              Inna droga to pracowanie nad tym co bardzo doskwiera rodzicom - na
              przykład w wyniku porażenia dziecko ma niski poziom koordynacji i ma
              trudności z samodzielnym jedzeniem i woli by karmili je rodzice.
              Wtedy opracowujemy program, który ma tę samodzielność zwiększyć i
              odciążyć rodziców. Nauczyciel jest wtedy w tej konfortowej sytuacji,
              że zwykle może więcej od dziecka wyegzekwować. niż rodzić, którego
              dziecko owinie sobie wokół palcasmile)
              W ogóle niebagatelną rolę przy efektywnej rewalidacji odgrywa
              komunikacja między nauczycielem a rodzicami.

              Pozdrawiamsmile
              • guderka Re: Rewalidacja 04.11.07, 19:24
                dzięki! będę wiedziała o co pytac. póki co rewalidacja nie odbywa
                sie a jesli sie odbywa to kazde z 4 dzieci(kazde z inną
                niesprawnością) robi właściwie to samo ;/
                • igge Re: Rewalidacja 05.11.07, 11:46
                  a mi się podoba grupowe terapia pedagogiczna córeczki, mam zaufanie
                  do pani pedagog, lubię ją i cieszę się, że mała dobrze się bawi,
                  jest z kolegami i przy okazji widzi, że każde dziecko ma inne, swoje
                  problemy. Zajęcia indywidualne to ja staram się zapewnić jej w domu
                  (i rzeczywiście efekty są porażające mimo moich/małża niedociągnięć
                  co z drugiej strony hmmmm ciut nas niepokoi, że może w szkole
                  powinno jednak być więcej indywidualnej pracy)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka