Dodaj do ulubionych

tlum: komputer sie zawiesil

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.05, 12:33
bardzo prosze o przetlumaczenie slowka -wieszac sie- w przypadku komputera :)
z gory dziekuje
magda
Obserwuj wątek
    • ggigus Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 12:34
      ist abgestürzt
      • danusis Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 12:44
        no właśnie, tak miało być :P Sklerotyczka ze mnie, hehe.
        • Gość: magda Re: tlum: komputer sie zawiesil IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.05, 12:47
          nie szkodzi, ze sklerotyczka! i tak dzieki za pomoc esemesowa!!!!
      • Gość: magda Re: tlum: komputer sie zawiesil IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.05, 12:45
        Stokrotne dzieki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • mars151 Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 13:06
          "Absturz" jest niestety czyms znacznie gorszym od "zawieszenia sie". W tym
          przypadku uzywa sie tlumaczenia doslownego - "hat sich aufgehängt"
          • crannmer Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 13:39
            mars151 napisał:

> "Absturz" jest niestety czyms znacznie gorszym od "zawieszenia sie". W tym
            > przypadku uzywa sie tlumaczenia doslownego - "hat sich aufgehängt"

Bitte erklären, wo der Unterschied liegt und woran man ihn erkennen kann.
            Und bitte den Ausdruck "ist abgestürzt" ins Polnische übersetzen.

MfG

C.
            • mars151 Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 14:31
              crannmer napisał:
              Bitte erklären, wo der Unterschied liegt und woran man ihn erkennen kann.
              > Und bitte den Ausdruck "ist abgestürzt" ins Polnische übersetzen.
              >

Ja te roznice widze nastepujaco: jezeli komputer "zawiesil sie", to startuje go
              na nowo i w iekszosci przypadkow wszystko gra.
              Brakuje mi polskiego slowa na "Absturz" - najprawdopodobniej powiedzialmym po
              prostu, ze komputer "siadl", co zwiazane jest np. z utrata danych i nnymi tego
              typu wrednymi historiami.
              • annajustyna Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 15:11
                A u nas zawsze klniemy, ze sie abgestürzt i wlaczamy na nowo... Czyli w zyciu
                codziennym nie ma roznicy...
              • crannmer Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 15:37
                mars151 napisał:

> Ja te roznice widze nastepujaco: jezeli komputer "zawiesil sie", to startuje
                > go na nowo i w iekszosci przypadkow wszystko gra.
                > Brakuje mi polskiego slowa na "Absturz" - najprawdopodobniej powiedzialmym po
                > prostu, ze komputer "siadl", co zwiazane jest np. z utrata danych i nnymi tego
                > typu wrednymi historiami.

To jest niestety Twoja prywatna definicja. A zawieszenie programu rowniez moze
                prowadzic do utraty danych. Absturz nie ma (w 99,9 przypadkow) nic wspolnego z
                uszkodzeniem hardware.

Ein Absturz bei einem Computer bezeichnet den Ausfall eines Programmes oder des
                gesamten Betriebssystems in Folge eines Programmierfehlers, einer
                Inkompatibilität oder (selten) eines Hardwarefehlers.

Die häufigste Form von Abstürzen ist der so genannte Pufferüberlauf, bei dem
                eine Variable größer wird, als der im Programm für sie vorgesehene Platz. Eng
                damit verwandt sind Fehler durch nicht erfüllte Erwartungen an die Werte der
                Variablen, etwa bezüglich der Umwandelbarkeit in andere Datentypen oder
                Zerlegungsmöglichkeiten durch Trennzeichen (siehe Validierung). Ein anderer sehr
                häufig anzutreffender Fehlertyp ist die Schutzverletzung (engl. "Protection
                Fault", "Segmentation Fault" oder "Segmentation Violation", in einigen
                Betriebssystemen auch "Allgemeine Schutzverletzung", "General Protection Fault"
                genannt), ausgelöst, wenn ein Programm versucht auf Speicher zuzugreifen, der
                dem Programm nicht "gehört". Das ist meist darauf zurückzuführen, dass ein
                Zeiger auf eine falsche Speicheradresse zeigt, häufig z.B. auf Null.

Eine weitere Form mit anderem Ablauf ist das so genannte "Aufhängen" eines
                Programms, bei dem das Programm scheinbar nicht weiterarbeitet. Das kann auf
                zwei Arten geschehen: das Programm "klemmt" (→ Verklemmung) und tut nichts. Oder
                das Programm läuft in einer Endlosschleife, weil eine Abbruchbedingung niemals
                erfüllt wird.

Eine sehr seltene Form von Abstürzen sind durch Defekte in der Hardware bedingt,
                in denen Daten so verändert werden, dass diese zu einem Absturz führen.

Czyli zawieszaja sie co najwyzej poszczegolne programy, natomiast Rechner
                stürzen ab. Po czym najczesciej cieply start (Gesundbooten) usuwa skutki Absturz
                i pozwala na dalsza prace.

MfG

C.
                • mars151 Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 16:07
                  No to wszystko jest wyjasnione od a do z. Mysle, ze jednak nie lezalem az tak
                  daleko od prawdy.
    • Gość: daw Re: tlum: komputer sie zawiesil IP: *.tvsat364.lodz.pl 26.10.05, 15:54
      mein Computer spinnt
      mein Computer hat gehangen

a jak wisi to: mein Computer bleibt hängen

chyba tak tez mozna powiedziec.. pzdr
      • Gość: daw aha... IP: *.tvsat364.lodz.pl 26.10.05, 15:56
        spinnt to jak raczej się zacina, a nie wisi ;)
    • byfauch Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 16:40
      Die Kiste ist abgeschmiert.
      • annajustyna Re: tlum: komputer sie zawiesil 26.10.05, 16:43
        ASuperpropozycja;)!
    • byfauch Re: tlum: komputer sie zawiesil 27.10.05, 16:07
      Helpdesk: Microsoft, wie kann ich Ihnen helfen?
      Ältere Kundin: Ich warte jetzt seit vier Stunden auf Sie. Wie lange dauert
      es denn noch?
      Helpdesk: Äh..? Tut mir leid, aber ich verstehe nicht wie ich Ihnen helfen
      kann? Ältere Kundin: Ich habe in Word etwas geschrieben und dann auf Hilfe
      gedrückt. Das war vor vier Stunden! Wann werden Sie mir denn endlich helfen?
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka