Dodaj do ulubionych

aus-/ver-?

IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 22:58
Ich verteile euch jetzt eure Tests aber ich muss sie gleich zurückbekommen.
Ich teile euch jetzt eure Test aus aber ich muss sie gleich zurückbekommen.

Welcher Satz ist richtig? Meiner Meinung nach nur der zweite! Stimmt?
Obserwuj wątek
    • tiggerific Re: aus-/ver-? 03.11.05, 23:15
      a rekcji przyimkowej nie zgubiłeś przypadkiem?
      • Gość: daw Re: aus-/ver-? IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 23:21
        meinst du:
        jmdm. austeilen statt an jmdn. austeilen? wenn schon, dann geht beides (nach dem
        Wörterbuch :-))
        • tiggerific Re: aus-/ver-? 03.11.05, 23:29
          w przypadku austeilen zgoda
          a czy to jest zadanie z gatunku dwa do wyboru, jedno muss weg, czy tak sobie
          rozważasz, co lepsze?
          bo verteilen też w zasadzie mogłoby być.
          • Gość: daw Re: aus-/ver-? IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 23:30
            Po prostu sobie rozważam, które lepiej by pasowało :) możliwe, że oba są
            poprawne, ale zdaje mi się, że austeilen lepiej tutaj się nadaje :)
      • Gość: pajuś Re: aus-/ver-? IP: *.olnet.com.pl 03.11.05, 23:30
        beide Varianten: jemandem / an jemanden Hefte austeilen sind durchaus korrekt

MfG

p.
    • Gość: jecki beide Sätze sind scheiße ! :-) IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:26
      j.
      • kokolores :)) 03.11.05, 23:30
        Jecki wie (fast) immer "kurz und bündig" :)))
        :o)
        • Gość: pajuś Re: :)) IP: *.olnet.com.pl 03.11.05, 23:33
          wobei es manchmal ratsam wäre nicht ein einziges Wort über die Lippen kommen zu
          lassen Jecki

MfG

p.
          • Gość: jecki ja. WOBEI denn, pajus ?! IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:36
            Hast Du etwa ein Problem damit, dass ich Scheiße beim Namen nenne ?
            j.
            • Gość: pajuś Re: ja. WOBEI denn, pajus ?! IP: *.olnet.com.pl 03.11.05, 23:39
              erzähl nicht so viel Scheiße, davon kriegt man braune Zähne! IgittIgitt!!!

MfG

p.
              • Gość: jecki dat kommt aus dir, nich aus mir ! IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:45
                Probleme auch mit Logik ?
                j.
      • Gość: daw Re: beide Sätze sind scheiße ! :-) IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 23:31
        rozwin swoja wypowiedz:)
        • Gość: jecki kein Mensch sacht sowat !!! IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:37
          j.
          • Gość: daw Re: kein Mensch sacht sowat !!! IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 23:40
            w takim razie jak Ty bys to powiedzial??
            • Gość: daw Re: kein Mensch sacht sowat !!! IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.11.05, 23:40
              ich bin aufgeschlossen auf Deine Vorschläge:):)
              • Gość: jecki dat iss auch Scheiße ! :-) IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:46
                j.
            • Gość: jecki jaaaanz einfach: IP: *.pools.arcor-ip.net 03.11.05, 23:41
              Ich geb' euch jetzt eure Tests zurück, muss die aber gleich wieder einsammeln.
              j.
          • Gość: pajuś Re: kein Mensch sacht sowat !!! IP: *.olnet.com.pl 03.11.05, 23:40
            aus|tei|len <sw. V.; hat>: an einen bestimmten Personenkreis verteilen: Post,
            die Suppe a.; den Schülern die Hefte/die Hefte an die Schüler a.; Lebensmittel
            unter die Flüchtlinge/(selten:) unter den Flüchtlingen a.; Ü den Segen, Prügel
            a.;

(c) Dudenverlag

MfG

p.
    • Gość: ich in diesem Zusammenhang ist sowohl IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 00:18
      austeilen als auch verteilen völlig falsch verwendet. Man kann Sachen, die
      jemandem gehören, weder ver- noch austeilen. Die Schüler haben ihre Teste
      geschrieben und jetzt bekommen sie zurück.
      • Gość: pajuś Re: in diesem Zusammenhang ist sowohl IP: *.olnet.com.pl 04.11.05, 00:34
        du sollst dich schnelstmoglich bei Duden bewerben; sprachliche Genies ist heute
        eine seltene Rasse

MfG

p.
        • Gość: ich Duden ist ok. IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 00:38
          laut Duden werden Sachen ver- bzw. ausgeteilt, die die Empfänger noch nie in
          ihren Händen hatten.
          Aber diese Teste wurden von diesen Schülern höchstpersönlich geschrieben.
        • kokolores Sind 04.11.05, 00:39
          sprachliche Genies SIND heute eine seltene Rasse

:o)
      • mustek1 Re: in diesem Zusammenhang ist sowohl 04.11.05, 08:08
        Gość portalu: ich napisał(a):

> austeilen als auch verteilen völlig falsch verwendet. Man kann Sachen, die
        > jemandem gehören, weder ver- noch austeilen. Die Schüler haben ihre Teste
        > geschrieben und jetzt bekommen sie zurück.

Nicht ganz richtig was da oben steht.

Verteilen und austeilen ist in diesem Zusammenhang wohl verwendbar. In diesem
        Fall bedeuetet es sogar haargenau das gleiche.

Hier ein kleines Zitat aus dem vielzitierten Duden: "Der Lehrer teil die Hefte
        aus und läßt einen Aufsatz schreiben."

Und noch etwas, MZ Teste ist zwar richtig aber sehr gewöhnungsbedürftig.

• tiggerific Re: in diesem Zusammenhang ist sowohl 04.11.05, 08:30
          wszystko prawda, tylko chodzi zdaje się o sztuczność tej wypowiedzi.
          verteilen/austeilen można użyć do opisu czynności (Er verteilt/teilt...aus, ale
          w ustach nauczyciela zabrzmi trochę dziwnie.
          inny przykład: rozpowszechniać filmy - dystrybutor rozpowszechnia filmy
          ale jak dystrybutor zadzwoni do właściciela kina, to raczej nie powie mu:
          chciałbym rozpowszechnić u Pana ten film.
          • mustek1 Re: in diesem Zusammenhang ist sowohl 04.11.05, 08:36
            Moze i brzmi dziwnie, ale nauczyciele uzywaja tych okreslen bardzo czesto
            (wystarczy zapytac znajomego nauczyciela lub wlasne dzicko w wieku szkolnym).

Und noch ein Bespiel: "Die jungen Neonazis verteilten verfassungsfeindliche
            Flugbletter".

verteilen/austeilen - rozdawac (najczesciej kazdemu po rowno)
            • Gość: ich to są złe przykłady, nie na temat: IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 09:20
              np. jeżeli straż graniczna zbierze od pasażerów autobusu paszporty i po
              skontrolowaniu zwraca, to nie można powiedzieć verteilt die pässe, sondern gibt
              die pässe zurück.
              • mustek1 Re: to są złe przykłady, nie na temat: 04.11.05, 10:44
                Jeżeli straż graniczna oddaje większą ilość paszportów, to nie widzę problemu,
                żeby nazwać to "verteil".
                • Gość: ich sam napisałeś "oddaje" a nie "rozdaje":))))) IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 11:43
                  • mustek1 Re: sam napisałeś "oddaje" a nie "rozdaje":))))) 04.11.05, 12:04
                    Oddaje rozdając...
        • Gość: ich wyraźnie się nie rozumiemy, dlatego IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 08:50
          napiszę po polskiemu: Duden ma rację, ale gdy aufsatz zostanie już oceniony,
          to nauczyciel nie będzie zeszytów austeilen czy verteilen, tylko zurückgeben i
          za chwilę będzie chciał je mieć spowrotem.
          Testssss-bogen były oczywiście też austeilt lub verteilt, uczniowie
          odpowiedzieli na pytania, nauczyciel ocenił, oddał do wglądu i chciał je mieć
          spowrotem. Tak to zrozumiałem.
          Jeżeli natomiast rozdał testy do wypełnienia i po chwili chciał je widzieć
          spowrotem, to oczywiście austeilen czy verteilen są na miejscu! :)
          Proste jak pie..nie. :)))))))
          • Gość: ich zdania, które podał dav wskazują, IP: *.129.1511G-CUD12K-02.ish.de 04.11.05, 08:53
            że to były testy uczniów (już przez nich wypełnione), zwrócił na chwilę i
            musiał je mieć spowrotem.
            • mustek1 Re: zdania, które podał dav wskazują, 04.11.05, 08:56
              Niemam nic przeciwko temu aby obie wersje uznac za poprawne.
              • Gość: jecki wen interessiert's ? IP: *.pools.arcor-ip.net 04.11.05, 17:14
                j.
                • mustek1 Re: wen interessiert's ? 04.11.05, 17:36
                  Zieh leine kaziu, nikt cie o zdanie nie pytal.
                  • Gość: jecki Seit wann eine Null (0) fragen ? IP: *.pools.arcor-ip.net 04.11.05, 17:40
                    j.
                    • mustek1 Re: Seit wann eine Null (0) fragen ? 04.11.05, 21:06
                      Niemand von hier anwesenden hat dich gefragt du Arschloch.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka