Dodaj do ulubionych

Die Schrecken der deutschen Sprache

IP: *.elknet.pl 14.10.03, 18:47
Czy ktoś z Was wie, czy można znaleść tę książkę w internecie auf Deutsch?
Obserwuj wątek
    • Gość: proz Re: Die Schrecken der deutschen Sprache IP: *.easycomm.pl / 212.191.169.* 16.10.03, 09:39
      To nie książka, tylko wystapienie w Wiedeńskim Klubie Prasowym 21 listopada
      1897 r. Oto tekst:

Address to the Vienna Press Club, October 31, 1897, as delivered in German.

Es hat mich tief gerührt, meine Herren, hier so gastfreundlich empfangen zu
      werden, von Kollegen aus meinem eigenen Berufe, in diesem von meiner eigenen
      Heimath so weit entferntem Lande. Mein Herz ist voller Dankbarkeit, aber meine
      Armuth an deutschen Worten zwingt mich zu groszer Sparzamkeit des Ausdruckes.
      Entschuldigen Sie, meine Herren, dasz ich verlese, was ich Ihnen sagen will.
      (Er las aber nicht, Anm. d. Ref.) Die deutsche Sprache spreche ich nicht gut,
      doch haben mehrere Sächverständige mich versichert, dasz ich sie schreibe wie
      ein Engel. Mag sein
      • Gość: nora Re: Die Schrecken der deutschen Sprache IP: *.elknet.pl / *.elknet.pl 16.10.03, 10:49
        Serdeczne podziękowania. Jestem jeszcze "zielona" w wyszukiwaniu potrzebnych
        rzeczy. Szukałam pod www. Gutenberg2000.de i tam jest to przy M.Twainie
        wyszczególnione, ale tylko podany tytuł, a nie treść. Nie pomyślałam żeby
        wpisać poprostu tytuł. Dzięki Tobie znów się czegoś nauczyłam. Pozdrowienia.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka